Třetí GP sezony – Velká cena Texasu

Po Kataru a Argentině zamířil světový šampionát na území Spojených států, kde je o nadcházejícím víkendu na programu třetí podnik sezony Velká cena Texasu. Okruh Amerik postavili jen kousek od Austinu a tato supermoderní dráha patří k jedním z mála, kde v průběhu roku závodí jak prototypy MotoGP, tak vozy formule 1. Texas je zároveň posledním podnikem před návratem motocyklového mistrovství světa zpět do Evropy - Red Bull Grand Prix of The Americas.

Kapitoly článku

Circuit Of The Americas, United States (COTA)

Dráhu projektoval Hermann Tilke a díky členitosti terénu se do ni snažil dostat některé slavné zatáčky z okruhů celého světa. V jednom kole je tak možné projet vysokorychlostním úsekem Maggotts a Becketts na Silverstonu, stadionovou sekcí na Hockenheimu nebo zažít pocity průjezdu legendární osmou zatáčkou v tureckém Istanbul Parku. To už je dnes historie, ale Okruh Amerik je současnost a nový trend závodních areálů, který nabízí vysoký komfort a především bezpečnost.

Dráha Okruhu Amerik je dlouhá 5513 metrů, v nejširším místě má 15 metrů a nejdelší rovinkou je 1200 metrů dlouhý úsek mezi jedenáctou a dvanáctou zatáčkou. V jednom kole jezdci projedou celkem 20 zatáčkami – 11 levými a 9 pravými.

Michelin pro GP Texasu:

Rekordy a informace MotoGP – Okruh Amerik, Austin (USA)

Nejrychlejší kolo – Marc Márquez - Honda (2015) – 2'02,135
Rekord okruhu – Marc Márquez – Honda (2014) – 2'03,575
Kvalifikační rekord – Marc Márquez - Honda (2015) – 2'02,135
Maximální rychlost – Marc Márquez - Honda (2015) – 344,2 Km/h

Délka závodu MotoGP - 21 kol (115,8 km)
Velká cena Texasu – MotoGP 2015:
Stupně vítězů - 1.Márquez (Honda), 2.Doviziso (Ducati), 3.Rossi (Yamaha)
Pole position - Marc Márquez (Repsol Honda) - 2'02,135 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu - Andrea Iannone (Ducati Team) – 2'04,251 sekundy

!!! Nezapomeňte, je tu tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2016 !!! - ZDE

MotoGP – Preview

Jediným jezdcem královské kubatury, který v prvních dvou závodech sezony bodoval umístěním na stupních vítězů je Marc Márquez (Repsol Honda Team). Španělský závodník válčil během předsezonní přípravy s problémy, ale kupodivu sezonu zahájil velmi výrazně a je nyní lídrem průběžného hodnocení. Co se týče bilance na Okruhu Amerik, tak ta je stoprocentně zlatá. Márquez jel v Texasu třikrát a třikrát vyhrál. Tato dráhu mu evidentně sedí a uvidíme, zda v sérii tří prvních míst bude pokračovat.

Na druhé místo se posunul Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) jemuž na vedení v soutěži schází osm bodů. Italský závodník v Argentině bodoval dvaceti body, což sice bylo s velkým štěstím, ale to jak se říká přeje připraveným. Rossi už má podepsanou smlouvu s Yamahou na období 2017 a 2018, teď jen čeká, kdo bude jeho týmovým kolegou, protože Jorge Lorenzo zatím prodloužení smlouvy s třemi ladičkami nepotvrdil.

Průběžně třetí je Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) s čtrnácti body ztráty na vedení, šesti na Rossiho. Také Španěl měl v Argentině štěstí, protože jinak by to nebylo třetí, ale páté místo. Na to se ale historie neptá a jistých je jeho šestnáct bodů, které mu teď stačí na Top3. Pedrosa nebyl spokojen s výkonem v závodu, hned v úvodu měl problémy, hodně propadl pořadím a pak jen velmi pomalu získával ztracené pozice zpátky. Jedno se mu musí uznat, nevzdal to, projel z šestnácté pozice na pátou a nakonec využil chyby jezdců Ducati.

Z první na čtvrtou pozici průběžného hodnocení propadl Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) , který v Kataru dobře začal, když úvodní Grand Prix vyhrál, ale už tolik se mu nedařilo v Argentině. V trénincích to bylo trápení, kvalifikace vyšla na třetí místo v první řadě, ale vůbec dobře se mu nejelo na postupně osychající trati. V jedné ze zatáček spadl a nestačil ani výměnu motorek v boxech, která byla v Argentině povinná. Lorenzo zatím neodpověděl zda prodlouží s Yamahou nebo půjde jinam. To jinam znamená k Ducati a z paddocku zní, že je to už téměř jisté. Pokud ano nebo ne, tak či tak bychom se odpověď měli dozvědět před Velkou cenou Španělska, protože do této doby má mít od Yamahy poslední termín. Jerez je navíc Španělova domácí Grand Prix a kde jinde najít lepší místo pro velké oznámení. Mluví se o tom, že Lorenzo rozhodnutý je, ale ještě musí o přestupu přesvědčit své lidi z týmu, aby šli s ním. V tom má být ale problém. Nikomu se od Yamahy moc nechce. Určitě to v Texasu nebude mít snadné, ty otázky budou směřovat na jeho a Ducati, tak uvidíme, jak si povede v odpovědích.

Pětici nejlepších uzavírá Andrea Dovizioso (Ducati Team). Ital byl pár metrů před cílem druhý a stačilo mu projet posledními zatáčkami, aby si na konto připsal dvacet bodů za druhé místo. Pokud by se tak stalo, patřila by mu průběžná druhá příčka a na vedení by ztrácel jeden jediný bod. Bohužel mu to nevyšlo, protože v předposlední zatáčce pod Doviziosa vlítnul jeho týmový kolega Andrea Iannone (Ducati Team), který tento manévr neustál, spadl a společně s ním také Dovizioso. Oba jezdci ve štěrku únikové zóny, to byl hodně nepříjemný pohled pro všechny fanoušky Ducati. Dovizioso ještě zvedl svoji motorku a odvezl ji do cíle, kde byl třináctý. Andrea Iannone za tento hodně nešťastný manévr dostal trestný bod a v Texasu přijde o tři pozice na startu, takže v Austinu z pole position rozhodně neodstartuje. Ital zatím nemá jediný bod a to měl před začátkem sezony nemalé ambice.

Španěl Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3) je šestý v pořadí a není nijak zvlášť nadšený z nových pneumatik. V Argentině minimálně jednou skončil na zemi a těch pádů už má celkem dost. Bodoval v každém závodu, ale rozhodně chce jít víc dopředu a stejně jako většina také on potřebuje smlouvu pro nadcházející období. Zda zůstane v Tech 3 je s otazníkem, ale potom co Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) oznámil přestup ke KTM, kdo ví.

Nejlepším jezdcem soukromého týmu je sedmý Hector Barbera (Avintia Racing). Španěl je vidět a to je jen dobře, protože je alespoň větší poptávka po předních pozicích a to znamená napínavější závody. Jezdec Ducati ztrácí na Espargara bod, na pátého Doviziosa bodů pět. Parádní závod má za sebou Eugene Laverty (Aspar MotoGP Team). Ten v Argentině dojel čtvrtý a společně s týmem mohli slavit, protože k tomu měli minimálně třináct bodů důvodů.

Pozornost je třeba věnovat Mavericku Viñalesovi (Team Suzuki Ecstar), který si vedl úžasně, když v Argentině bojoval o pozice na stupních vítězů. Závod ale nedokončil. Přesto bylo vidět, že Suzuki může držet tempo s ostatními, jen bude třeba zapracovat na stylu a vyvarovat se chyb. Viñales je ale mladý závodník, takže ten zkušenosti saje jako houba a uvidíme, co nám předvede už tento víkend v Texasu. Myslím, že všichni cítí v kostech jak blízko je teď Suzuki umístění v Top3.

Na výměnu motorek v boxech nebudou v dobrém vzpomínat mechanici Álvara Bautisty (Aprilia Racing Team Gresini). Ten přilétl k výměně motorky až příliš rychle, ta mu podklouzla a on trefil jednoho z mechaniků. Bautista nasedl na druhý stroj a odjel, zatímco mechanika zvedali ze země jeho kolegové. Mělo tam dojít ke zranění kolene, což nikdy není dobré. Bautista závod dokončil s šesti body a je na tom teď stejně jako jeho týmový kolega Stefan Bradl (Aprilia Racing Team Gresini), který v Argentině bodoval letos poprvé, když cílem závodu projel sedmý.

MotoGP – Stav po GP Argentiny:

1 - Marc MARQUEZ - SPA - Honda - 41 bodů
2 - Valentino ROSSI - ITA - Yamaha - 33
3 - Dani PEDROSA - SPA - Honda - 27
4 - Jorge LORENZO - SPA - Yamaha - 25
5 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati - 23
6 - Pol ESPARGARO - SPA - Yamaha - 19
7 - Hector BARBERA - SPA - Ducati - 18
8 - Eugene LAVERTY - IRL - Ducati - 17
9 - Bradley SMITH - GBR - Yamaha - 16
10 - Maverick VIÑALES - SPA - Suzuki - 10
11 - Aleix ESPARGARO - SPA - Suzuki - 10
12 - Alvaro BAUTISTA - SPA - Aprilia - 9
13 - Stefan BRADL - GER - Aprilia - 9
14 - Tito RABAT - SPA - Honda - 8
15 - Scott REDDING - GBR - Ducati - 6
16 - Michele PIRRO - ITA - Ducati - 4
17 - Jack MILLER - AUS - Honda - 2

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist