Třetí GP sezony – Velká cena Argentiny

AKTUALIZACE - Kvůli problémům s dopravou materiálu z Indonésie do Argentiny začíná tréninkovým programem GP Argentiny až v sobotu! Třetí podnik sezony MS silničních motocyklů přivítají na dráze argentinského závodního okruhu Autódromo Termas de Río Hondo. Do Jižní Ameriky přilétá světový šampionát z Indonésie, kde jeli poprvé na okruhu Mandalika. Okruh v Argentině nový není, protože tam MotoGP bude posedmé, ale otázkou je, jak to bude s kvalitou dráhy, kde se až tolik v průběhu roku nezávodí.

Kapitoly článku

Autódromo Termas de Río Hondo

Argentinský závodní okruh Autódromo Termas de Río Hondo otevřeli v roce 2008 a už v roce 2012 prošel výraznou rekonstrukcí. Na základě konstrukčních změn vedoucích k vyšší bezpečnosti získal okruh souhlas FIM s pořádání motocyklových závodů a od roku 2014 je v kalendáři světového šampionátu silničních motocyklů. Kvůli celosvětové situaci spojené s onemocněním Covid-19 nakonec Argentina chyběla v kalendáři MotoGP v sezoně 2020 a 2021. Letošní závod je celkem sedmý v pořadí na argentinském okruhu, kde v jednom kole jezdci ujedou celkem 4806 metrů. Dráha má v nejširším místě 16 metrů, její nejdelší rovinka měří 1076 metrů a celkem tam napočítáme 14 zatáček – 9 pravých a 5 levých.

Rekordy a informace MotoGP - Termas de Río Hondo, Argentina:

Nejrychlejší kolo rekord – Marc Márquez - Honda (2014) – 1'37,683
Rekord okruhu – Valentino Rossi - Yamaha (2015) – 1'39,019
Kvalifikační rekord – Marc Márquez - Honda (2014) – 1'37,683
Maximální rychlost – Hector Barbera – Ducati (2017) – 334,4 Km/h

Délka závodu MotoGP - 25 kol (120,2 km)
Stupně vítězů 2019 – 1.Márquez M. (Honda), 2.Rossi (Yamaha), 3.Dovizioso (Ducati)
Pole position – Marc Márquez (Honda) – 1'38,304 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Marc Márquez (Honda) – 1'39,426 sekundy

MotoGP – Preview

Pozici lídra průběžného hodnocení drží i po Indonésii Enea Bastianini (Gresini Racing), vítěz úvodního závodu roku v Kataru. Ital už v Indonésii nebyl tak vidět jako dříve v Kataru, což mohlo být způsobeno tím, že okruh Mandalika byl pro všechny nový a jemu prostě nesedl. Závod indonéské GP dokončil jedenáctý, takže má na kontě nyní rovných 30 bodů. Teď bude Bastianini závodit v Argentině, kde jel naposledy v roce 2019 v kategorii Moto2 a cílem tehdy projel jako devátý v pořadí. Bude záležet jak mu tato dráha sedne, protože teď už potřebuje znovu získat výraznější počet bodů, aby si vedení v soutěži udržel.

Na druhé pozici je s dvěma body ztráty Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing). Jihoafričan v Indonésii nepotvrdil formu z Kataru, což vzhledem k tomu, že se to nepovedlo ani jeho nejbližšímu soupeři Bastianinimu, až tolik nevadilo. Nicméně pokud by Binder dojel na stupně vítězů, mohl teď šampionát vést on. Po skončení závodu v Kataru si hodně povídal s bratrem Darrynem, který tam nadráze znepříjemňoval život Gardnerovi, tentokrát ale mále byli v kontaktu oba Binderové, protože ani v Indonésii nezná Darryn míru a jede na doraz.

Díky druhému místu z Indonésie je nyní úřadující mistr světa Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) třetí v pořadí průběžného hodnocení. Francouz měl možná štěstí v tom, že se v Indonésii závodilo na mokrém povrchu, čehož dostatečně využil. Jak to bude v jeho případě vypadat v Argentině asi nebude zcela ideálním měřítkem pro další část šampionátu, ale kdo ví, možná se mu podaří dostat do čela tabulky průběžného hodnocení.

S pětadvaceti body za vítězství v Indonésii je nyní čtvrtým mužem šampionátu Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing). Pro KTM rozhodně pozitivní věc, jelikož má obě tovární motorky v Top5 a to se určitě počítá. Portugalec ztrácí 5 bodů na vedení, jediný bod mu chybí na čtvrtou pozici a dva body za sebou má svého rivala Johanna Zarca (Pramac Racing). Francouz si v Indonésii dojel pro své letos první pódium, když cílem projel třetí, ale rozhodně chtěl a možná i měl na víc. Uvidíme, jak to dokáže prodat v Argentině.

Rovných 20 bodů teď mají na kontě čtyři závodníci od šesté po devátou pozici – Pol Espargaró (Repsol Honda Team), Aleix Espargaró (Aprilia Racing), Alex Rins (Team Suzuki ECSTAR) a Joan Mir (Team Suzuki ECSTAR). Desátý Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha MotoGP) má 14 bodů a na vedení v soutěži mu jich chybí šestnáct.

Jak to bude s Marcem Márquezem (Repsol Honda Team) se nevědělo do úterý, jelikož po těžkém pádu z warm upu indonéské GP, má znovu problémy s dvojím viděním. Márquez měl v pondělí další vyšetření u lékaře a výsledkem je, že v Argentině závodit nebude. Podle všeho léčba pokračuje správným směrem, nicméně stále není připraven nastoupit do závodu. Španěla pravděpodobně nahradí Stefan Bradl, testovací jezdec HRC.

Nejvýše postaveným nováčkem je v této chvíli třináctý Darryn Binder (WithU Yamaha RNF MotoGP). Jihoafričan do královské MotoGP přestoupil z Moto3 a je znám nekompromisním postojem k těsným soubojům na trati. Zatím mu to vyneslo 6 bodů, ale jak dlouho bude jezdit tímto způsobem než k něčemu dojde, to je ve hvězdách.

MotoGP – MS po GP Indonésie:

1. 23 Enea Bastianini IT Gresini Racing MotoGP™ Ducati 30
2. 33 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 28
3. 20 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 27
4. 88 Miguel Oliveira PT Red Bull KTM Factory Racing KTM 25
5. 5 Johann Zarco FR Pramac Racing Ducati 24
6. 44 Pol Espargaro ES Repsol Honda Team Honda 20
7. 41 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 20
8. 42 Alex Rins ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 20
9. 36 Joan Mir ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 20
10. 21 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 14
11. 43 Jack Miller AU Ducati Lenovo Team Ducati 13
12. 93 Marc Marquez ES Repsol Honda Team Honda 11
13. 40 Darryn Binder ZA WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 6
14. 30 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda 6
15. 10 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 5
16. 12 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 4
17. 73 Alex Marquez ES LCR Honda Castrol Honda 3
18. 4 Andrea Dovizioso IT WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 2
19. 87 Remy Gardner AU Tech3 KTM Factory Racing KTM 1
20. 63 Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 1
           
21. 25 Raul Fernandez ES Tech3 KTM Factory Racing KTM 0
22. 49 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP™ Ducati 0
23. 72 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 0
24. 89 Jorge Martin ES Pramac Racing Ducati 0

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist