Třetí GP sezony – Velká cena Argentiny

Po závodech v Kataru a Texasu následuje třetí mimoevropská Grand Prix v pořadí, jenž jezdce a týmy motocyklové mistrovství světa zavede poprvé od roku 1999 do Argentiny. Na novém okruhu Autódromo Termas de Río Hondo pojede většina jezdců poprvé, takže je před všemi náročný víkend - Gran Premio Red Bull de la República Argentina.

Kapitoly článku

Závodní okruh Autódromo Termas de Río Hondo Argentinci postavili v provincii Santiago del Estero, šest kilometrů od města, které okruhu propůjčilo jméno. První závody na novém okruhu uspořádali v roce 2008. V roce 2012 začala na okruhu velká modernizace s cílem vybudovat jeden z nejmodernějších a nejbezpečnějších závodních komplexů Latinské Ameriky.

Jedno kolo okruhu Autódromo Termas de Río Hondo měří 4806 metrů. Dráha je široká 16 metrů, má 1076 metrů dlouhou rovinku a celkem 14 zatáček5 levých a 9 pravých. V roce 2013 tam v červenci testovali jezdci mistrovství světa. Z MotoGP to byl Cal Crutchlow, Álvaro Bautista, Stefan Bradl a Héctor Barberá. V sedlech motocyklů Moto2 tam testoval Nicolas Terol a Esteve Rabat.

Nejrychlejším kolem (neoficiální čas) se tehdy prezentoval Stefan Bradl, když v sedle Hondy RC213V zajel kolo za 1´44,188 sekundy. Z jezdců Moto2 zajel nejrychlejší čas 1´48,592 sekundy Esteve Rabat.
Bridgestone tentokrát nabídne pro víkend v Argentině celkem tři směsi pro přední pneumatiky měkká, střední a tvrdá. V případě zadní hladké pneumatiky nebude nasazena asymetrická konstrukce a pneumatiky budou dostupné ve směsích – měkká, střední a tvrdá. Tvrdší směsi (střední-tvrdá) pro jezdce kategorie Tovární, měkčí směsi (měkká-střední) pro jezdce kategorie Open.

!!! Nezapomeňte, je tu tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2014 !!! - ZDE


MotoGP – preview

V pozici vedoucího muže průběžného hodnocení přijíždí do Argentiny Marc Márquez (Repsol Honda), který má na svém kontě padesát bodů za vítězství v úvodních dvou Grand Prix sezony do nichž startoval z pole position. Toto se naposledy podařilo australskému šampionu Micku Doohanovi v roce 1995 a Marc Márquez může už tento víkend zaznamenat nový rekord. Samozřejmě dráha je pro Márqueze naprosto nová, ale jak už jsme mohli vidět, jeho schopnost přizpůsobení se novým podmínkám je naprosto unikátní, takže asi nikdo nepochybuje o tom, že by v neděli chyběl mezi jezdci bojujícími o prvenství v závodu.

Druhý v pořadí Dani Pedrosa (Repsol Honda) ztrácí na svého týmového kolegu čtrnáct bodů, což je celkem dost, když mluvíme o teprve dvou odjetých Grand Prix sezony. Na druhou stranu je před všemi dalších šestnáct Grand Prix, které jsou v letošním kalendáři mistrovství světa a to je ještě velmi dlouhá doba. Dani Pedrosa přesto musí zariskovat. Bude třeba, aby jel agresivněji a dokázal Márqueze přinejmenším znervóznit. Nic jiného mu nezbývá, pokud ještě chce vyhrát titul mistra světa. Priority samozřejmě budou nastaveny, ale z toho by si Pedrosa neměl dělat těžkou hlavu. Honda zatím čeká s prodloužením smluv a je na Pedrosovi, aby si výraznými výkony řekl třeba jen o další jeden rok.
Na průběžně třetím místě je Ital Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), jemuž se v Texasu příliš nedařilo, když v závodě musel zpomalit kvůli nadměrně opotřebené přední pneumatice. Ta je nyní na expertíze v Japonsku, kde snad zjistí příčinu Rossiho potíží. Výsledkem bylo osmé místo, třebaže měl rychlost na to, aby bojoval o stupně vítězů. Rossi nyní míří do Argentiny, kde jako všichni ostatní pojede poprvé na okruhu Autódromo Termas de Río Hondo, ale nebude to jeho první Velká cena Argentiny, protože Ital závodil v zatím posledním podniku argentinské Grand Prix 1999. Rossi závodil na čtvrtlitrové motorce a cílem závodu na okruhu v Buenos Aires projel třetí za druhým Japoncem Tohru Ukawou a vítězem Olivierem Jacquem. Čtvrtý byl tehdy domácí jezdec Sebastian Porto a nejlepší Španěl byl až čtrnáctý Fonsi Nieto.
Po fantastické Grand Prix na Okruhu Amerik, kde si Andrea Dovizioso (Ducati Team) připsal po startu z desáté pozice body za třetí místo v cíli, je nyní Ital na průběžné čtvrté pozici s jednobodovou ztrátou na třetího Valentina Rossiho. Ducati je samozřejmě v režimu, kdy je jim umožněno vyžívat výhod kategorie Open, ale za určitých podmínek. Například v případě dosažení tří třetích míst, by Ducati neměla výhodu 24litrů paliva, ale jen 22litrů a tak dále. Jak moc budou tyto počty aktuální uvidíme v Argentině, kde ale bude chybět Cal Crutchlow (Ducati Team). Britský jezdec si zranil malíček pádem v závodě na okruhu v Texasu, musel na operaci a navíc má problémy s obnoveným zraněním pravého předloktí. Pro Brita rozhodně drsný úvod sezony. V Argentině Cala Crutchlowa nahradí jezdec tetovací stáje Ducati Michele Pirro.
Na páté pozici je po dvou úvodních kolech šampionátu Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing). Španěl na třetí pozici ztrácí osm bodů, na čtvrtého Doviziosa o bod méně. Espargaró je zároveň nejlepším z jezdců kategorie Open a jeho postavení v tabulce je pro mnohé možná překvapením, protože je druhým nejlepším jezdcem Yamahy. Po Esapargaróvi je nejlépe umístěným jezdcem tří ladiček devátý Bradley Smith a desátý Pol Esaprgaró (oba Monster Yamaha Tech 3).

Kombinace Yamahy YZR-M1 specifikace 2013 s elektronikou Magneti Marelli je velmi rychlá a pro Forward Racing je velká škoda, že v tomto stylu Yamaha nechce nadále pokračovat. Od příštího roku chtějí pokračovat v původním záměru a pronajímat jen motorové jednotky. Je na Forward Racingu, aby si zajistil výrobce podvozku. Spolupráce s FTR ale v tomto směru nevypadá ideálně, takže se uvidí, jak to nakonec všechno dopadne.
Nejlépe umístěným jezdcem Hondy RCV1000R je osmý Nicky Hayden (Drive M7 Aspar). Američan bodoval v obou úvodních závodech a je na tom momentálně lépe než jezdci továrních prototypů Smith, Espargaró a Crutchlow. Druhým v pořadí je dvanáctý Scott Redding (GO&FUN Honda Gresini), který bodoval pouze v Kataru a společně s třináctým Hiroshi Aoyamou (Drive M7 Aspar) mají shodně po devíti bodech. Český závodník Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) je s pěti body na sedmnácté pozici. Abraham má před sebou třetí závod a jeho rameno by mu už tolik nemuselo komplikovat život. Uvidíme po prvních trénincích.
Šestnáctý v pořadí je Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) pro něhož je úvod letošního ročníku, řekněme tak trošku noční můrou. Španěl má problémy se přizpůsobit novým pneumatikám, trápí se v tréninkové přípravě a v samotných závodech chybuje. V posledních letech Lorenzo příliš chyb nedělal, ale úvod letošního ročníku je v tomto směru katastrofa. V Kataru byl po startu sice první, ale nedokončil ani jedno kolo, když na nedostatečně zahřátých pneumatikách havaroval. V Texasu zase odstartoval, jakmile rozsvítili červená světa … . S Lorenzem se něco děje a je otázko, co přesně. Argentina by měla být obratem k lepšímu. Nový okruh, nová kapitola.
To samé platí v případě Álvara Bautisty (GO&FUN Honda Gresini), jehož Fausto Gresini angažoval do role jezdce jejich jediné tovární RC213V, ale zatím nezískali jediný bod. Bautista je přitom jezdcem, který umí bojovat o přední příčky a loni to několikrát dokázal, nicméně je zároveň jezdcem, který hodně padá a to je zase případ úvodu letošní sezony.

Průběžné hodnocení MotoGPZDE

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist