Thomas Lüthi: Jízda s Moto2 přináší radost

Ex-mistr světa stopětadvacítek a vítěz 5 závodů Grand Prix ve stejné třídě Švýcar Thomas Lüthi našel po 3 průměrných rocích závodění na dvěstěpadesátkové tovární Aprilii v nové kubauře Moto2 opět radost z jízdy. A velmi zajímavé jsou i jeho pohledy ze zákulisí nové třídy.

Hned na první pohled je zřejmé, že Thomas Lüthi našel na svém novém motocyklu Moriwaki MD600 znovu ztracenou jezdeckou lehkost, se kterou vybojoval v roce 2005 titul mistra světa a i 5 dosavadních vítězných závodů v Grand Prix. 

Při úvodním závodě v Kataru startoval Švýcar Thomas Lüthi až z 5. startovní řady, přesto se i díky nejrychlejšímu kolu celého závodu ze všech 41 startujících jezdců dostal až na 7. místo v cíli.  


V Jerezu skončil potom po velmi tvrdém boji na podiu, když ho porazili pouze Toni Elias a Shoya Tomizawa. 

23-letý jezdec na japonském motocyklu Moriwaki jezdí letos v novém týmu Interwetten Moto2 německého manažéra Terella Thiena a je velmi spokojen: "Tým je pouze šestičlenný, což je velká výhoda. Je to ale dáno i tím, že máme k dispozici pouze jeden motocykl a není proto potřeba tolik personálu. Navíc jelikož se do motoru Honda nesmí vůbec sahat, tak máme jen jednoho motorového technika. Ten se ale stará hlavně o spojku a chlazení. Prostě na tomto novém motoru se toho tolik nešroubuje jako na dvěstěpadesátce", říká švýcarský jezdec Lüthi a pokračuje: "Mezi motocykly jsou velmi malé rozdíly a rozhoduje hlavně najít během tréninku správné převody a tomu odpovídající nastavení. Se správnou geometrií můžeš jet opravdu hodně rychle. Ovšem je to velmi vyrovnané, v Kataru vyhrál Suter MMX, v Jerezu naopak Moriwaki. A mohou vyhrávat i jiné továrny"


Na téma výměny dat mezi ostatními stájemi jedoucími rovněž na motocyklech Moriwaki a kdo má u Japonců z těchto jezdců přednost, vysvětluje Thomas Lüthi, žijící od prosince 2009 ve společné domácnosti s přítelkyní Fabienne, následovně: "Lidé od Moriwaki vezmou naše informace z PC a posílají je přímo do továrny. Tak to funguje třeba i u Gresiniho. Tím je zajištěna vzájemná důvěra mezi týmy. Ovšem spolupráce s Moriwaki funguje skvěle, jejich lidé jsou vždy k dispozici a věcně nám pomáhají. Pokud ale přijdou od Moriwaki nějaké nové díly, tak je přednostně dostává Toni Elias a já".


Co se týká dalšího vývoje motocykl Moto2, tak ho Lüthi vidí následovně: "Vyvíjet se dá hlavně aerodynamika a potom chlazení. Tedy kudy vzduch přijde a kudy zase odejde a jak do toho zaintegrovat jezdce samotného. Jsou totiž motocykly, kde to skoro vůbec nefunguje. My budeme po Le Mans testovat ve vzdušném tunelu. Velkou důležitost má ale trénink, zde musíš jet od samého začátku vpředu. Ta nejmenší chybička, jedno jestli v tréninku nebo v závodě, tě okamžitě vrhne o 10 pozic zpět".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist