Test MotoGP Sepang – den třetí
Text: Petr Czyž | Foto: Repsol Honda, Suzuki Racing, Yamaha Racing, Honda Gresini | Zveřejněno: 6.2.2014 | Zobrazeno: 12 175x
Text: Petr Czyž | Foto: Repsol Honda, Suzuki Racing, Yamaha Racing, Honda Gresini | Zveřejněno: 6.2.2014 | Zobrazeno: 12 175x
kdoze to tady psal ze Vale da letos desatej titul??Paciente,postarej se o neho
@desmo69: Benzín došel v roce 2012 Calovi v Motegi, v posledním kole, když jel na bednu.
Jak je to vlastně s těmi testy moto2 a moto3 přesně??
Když už se dovažuje všude,tak by to mělo být i v motoGP, Dani má dost velkou výhodu,jsem pro dovážení,ale každého jezdce ne motorky
Tady máte výsledky testů v Almerii
//www.motorsport-total.com/motorrad/news/2014/02/moto2-und-moto3-test-in-almeria-nimmt-fahrt-auf-14020713.html
Desmo:
To je právě ten problém. Nikdo s hmotností o 20 Kg větší v MGP nepojede. Nikdo ho ani neangažuje. Všichni ví, že je lepší mít jezdce malého.
F1 je těžší a tudíž má hmotnost jezdce na trati menší vliv. Přesto je dovažována. Takhle to je, nikoliv obráceně.
A ještě ke kilům v MGP. Nefér vůči Pedrosovi by mi to nepřipadalo. Mohl by si dát závaží do těžiště stroje a stejně by byl stále ve výhodě. Je pochopitelně lepší, mít nějaké to kilo navíc na středu motorky, než v pupku nad nádrží.
Ja bych pral A.E. bednu na te open M1 byla by to bomba !!
Marex, no samozřejmě že by šlo o minimální váhu jezdce + stroje, ale té by se taky každý snažil přiblížit ne? Těžko pojede někdo s kompletem o 20kg těžším než je minimálně povoleno.
A pokud by se to zavedlo, nepřišlo by ti nespravedlivý že 51kg Pedrosa by musel v porovnání třeba s Rossim válčit s o 16kg těžším strojem?
A nemá F1 náhodou poměr výkon/váha menší než motogp? Tím pádem by tam ty kila hráli větší roli
Desmo: Nevím, co je Josefovo A a B.
Jednotná ECU- nevím
Jednotné motory v Moto2 mi vadí hodně.
Jednotné pneu... to bychom mohli probrat spíš někde u pivka, to je na dýl.
Ovšem nerozumím, tvým posledním 3 větám. Při dovažování by přece nešlo o jednotnou váhu všech jezdců. Šlo by o minimální hmotnost danou pro stroj a jezdce.
Proč tedy dovažují v nižších objemových třídách?
Proč dovažují v F1, kde je poměr výkon/váha mnohem zanedbatelnější?
Prve testy mame za sebou a mna teda vitaz neprekvapil. Marquez ide pilu a svoj vykon zakoncil novym rekordom, odkial vymazal Caseyho Vyzera to, ze vymena mechanikov v jeho time je zmena tym spravnym smerom
Rossi sa drzal dost slusne a kazdy den sa dokazal zlepsit a bol pred Jorgem co je pre mna osobne prekvapenie. Ale bol to len prvy test, tak uvidime ako mu to pojde na dalsich testov a neskor v sezone. Lorenzo zatial nic moc, zrejme este maju nejake problemy, ale pracuju na nich a snad sa im to do zaciatku sezony podari vyriesit
Espargaro A. prekvapil asi vsetkych, Bradl slusne ale Pedrosa teda nic extra Smith a Espargaro P. su dost pri sebe, len je otazkou kto a s cim jazdi. Kazdopadne strata Espargaro 1,1 sekundy na celo je dost Bautista si plni svoje testovacie povinnosti. Ducati isla svoj standard Dovi tam supol to rychle kolo, len je zaujimave, ze svoje maximum zajazdil v 10. kole ako Marquez a Cal si uziva aspon prachy ale potesil ma Crazy Joe Kiez by v sezone 04 a 35 ukazoval chrbat
Open Yamaha a Closed Honda, 0,3 sekundy na kolo, ano?
Otazkou zostava ako by jazdil Marquez proti Stonerovi, ale ta asi zodpovedana nebude, ale vyzera to tak, ze Marquezovi je jedno ake cisla maju motorky na kapote nalepene, ci je to #26, #99, #46 ci #27
Dufam, ze sezona budu zaujimava a uvidime ci si bude Marquez jazdit svoj vlastny sampionat. Ak ano, tak tieto tricka pojdu asi este viac na odbyt
//static2.sdith-images.com/media/catalog/product/cache/7/thumbnail/464x/85e4522595efc69f496374d01ef2bf13/i/m/image_16353_1_195315_1_38903_1_48_1_253914.jpg
Marex, no ok, a teď proč ti vůbec na tohle píšu...nejsi ty náhodou zastánce toho josefova výmyslu A, B pravidla? Jednotná ECU ti nevadí. Jednotný pneu ti nevadí? Jednotný motory v moto2 ti nevadí? Pokud by se ti líbilo dovažování tzn. všichni jak roboti se stejnou váhou a stejnýma podmínkama tak s tím zbytkem co jsem ti psal musíš být neskutečně spokojenej ne? Samozřejmě vím že nejseš, proto ti odpovídám a nechápu co vlastně vůbec chceš. V něčem jednotnost jo a v něčem ne?
Desmo: Ptáš se, který jezdec má 50 Kg a pak píšeš o 50-ti metrových basketbalistech,ale to byl předpokládám taky jen příklad, i když přestřelenej.
pokud se půjde tímto směrem absolutní super preciznosti,tak dávám za pravdu Akrovi v dovažování. Ta omezená spotřeba je totální kravina!!
Desmo: Těch 50 Kg byl samozřejmě pouhý příklad. Dani Pedrosa měl při vsupu do MGP přibližně tuto váhu.
Jsem si jistý, že 6-8 Kg v motosportu, kde jsou rozdíly tak malé, je opravdu hodně. Ostatně, zkus si hodit na nohu 6-8 Kg těžkou cihlu a pak se zamysli nad svojí otázkou, jestli je to moc, nebo málo? V F1 se dovažuje. V Moto2 se dovažuje, v Moto3 se dovažuje.
Nemyslím si, že je motosport srovnatelný právě s Basketbalem.
při takto vypiplaných a benzinem omezených motkách už může být rozdíl ve váze jezdců snad i 1-2 kg. Pokud je rozdíl mezi Marquezem a Rossim 8 kg,tak to nějaký vliv určitě má.
desmo69: tych 6 kg asi nebude velky rozdiel, ale rozdiel 21kg medzi SuperSicom a Pedrosom uz citelny bol.
Zapomněli do pravidel dopsat že motorky ve specifikaci factory musí mít šlapátka aby v případě že jim dojde šťáva nepřekáželi na trati
Marex, jak jezdec nad 50kg? Tam je snad někdo s pod 50kg? Současný král motogp Marquez má dle motogp.com 59kg. Jeho největší konkurent Lorenzo 65kg..Rossi o kterýho máš tak velký strach má 67. Myslíš že těch 6-8kg je tak obrovský rozdíl?
Mimochodem nejsi taky náhodou jeden z fanoušku josefova revolučního nápadu na jediný pravidla A a B? Ten nějakou jednotnost absolutně zavrhuje...samozřejmě ale dovažování by chtěl.
Jo a není taky nespravedlivý že s mojí výškou nemůžu konkurovat 50m basketbalistům? Chtělo by to pohyblivý koše abych měl v případě že budu v akci stejnou šanci jako má on. Rovnoprávnost nadevše.
Rozhodne je to bezpecnejsi jako " Demolition derby".
Paci: Díky za upřesnění.
Desmo: Pochopitelně s tebou souhlasím. Palivová mapa řeší mnohé. Nicméně je správné,aby jezdec nad 50 Kg byl odsouzený jet s horší palivovou mapou? Jsme v době, kdy hraje roli každý sebemenší detail. Je pak na zvážení jezdce, jestli to riskne a pověšený na zadní pneumatice soupeře, se rozhodne nepřepnout a v případě, že je za ním jezdec další a jemu benzín dojde, je to dobré pro bezpečnost, o kterou všichni tolik usilují?
Ogg: no právě že není a kvůli těm slavným pravidlům ani nikdy nebude, i kdyby jezdil jako pánbůh.
..tak už vím. Sete v Brně 2005 Ale to je už skoro sto let...ani nevím v kolik té době měli litrů v nádrži.
Marex, no vidíš, ale závod snad dojel ne? Kdy naposled se stalo že by nedojel někdo do cíla kvůli benzínu? Já mám před očima pořád Nickyho z Assenu, tam ale do cíla stejně dojel setrvačností
A pokud se nepletu (matematicky a praxí vyloučeno ) tak během závodu může přepínat mezi několika palivovýma mapama...a z principu věci je logický že tam bude nějaká na benzín šetrnější pokud se stane nějaká neočekávaná věc. Od toho mají ty svoje softwary ne
freitag,lonk,křtitel,banajak,lor 99,tom 93, Já to věděl pane křtitel Prostě retard ,kterej je jen silný za klávesnicí.Retard odhalen
@Marex: Rossiho dovezl po závodu v Kataru do boxů Iannone a po závodu v Silverstone Crutchlow. V Motegi mu došel benzín na začátku pitlane a do boxů ho dotlačili mechanici od Ducati...
@Nuvolari: Ano, limit 20 litrů je hnus, ale továrny se nechtějí omezit ve vývoji vlastního software a raději se omezují ve spotřebě. Kdyby chtěli, můžou jet bezstarostně s 24 litry.
Místo spotřeby paliva bych omezil maximální otáčky například na 16500
Motory by potom nemusely mít pneuventily a také životnost by mohla být větší
Hlavně, že Loris Baz je jezdec MOTO GP jak prase !
Marex: celé to omezování spotřeby je naprd. V tomhle měl pravdu starý dobrý AKRO: dovážit komplet jezdec + motorka a nestarat se o to, kolik to žere. Dnešní model příliš nahrává skřítkům a automaticky diskvalifikuje týpky jako třeba Loris Baz...A hlavně: omezení paliva nedává smysl! Proboha, vždyť to neřeší ani 80% motorkářů u svého miláčka z výlohy, tak proč to řešit u vyšlechtěného 250 HP silného speciálu, který motá 16000 otáček??? Moc dobře si pamatuju, když s tím začli v F1, jak zůstávaly vozy stát kolo dvě před cílem, jednou tlačil Mansell svoji káru přes čáru. Mimochodem, Desmo, mezi výrobci motorů byli i Japonci a fakt byli tak blbí...
Desmo: Těžko na to odpovědět. Snad jen v Yamaze vědí, jestli jezdci budou moct použít palivovou mapu, se kterou dosahovali tak rychlých časů při tomto testu. Ostatně vloni tuším při GP Quatar, dovezl Rossiho ke stupním vítězů Dovi, právě z důvodu nedostatku paliva. Stačil by výlet do kačírku a závod by Rossi nedokončil.
Ovšem jestli jsou Japonci blbí? To nevím. Oni se tak někdy tváří. Například před napadením Pearl Harboru asi taky měli potíže s matikou (zde je ta paralela s Marquezem a výměnou biku).
Asenad: Mě teda v tom odkazu zaujala věta, že Monster nemusí platit za motorky.. to jako fakt?