Také ve čtvrtek je Joan Mir součástí první desítky
Text: Petr Czyž | Foto: HRC | Zveřejněno: 6.2.2025 | Zobrazeno: 2 722x
Tým Hondy se v Sepangu intenzivně připravuje na novou sezonu MS silničních motocyklů 2025 a jde jim to celkem dobře. V první desítce mají Joana Mira (Honda HRC Castrol), který ve čtvrtek zajel šestý nejlepší čas a na prvního mu chybělo 0,581 sekundy. Jeho týmový kolega Luca Marini (Honda HRC Castrol) byl druhý den patnáctý a oba jezdci HRC mají v plánu být poslední den testu, co možná nejblíž nejrychlejším.
Ve čtvrtek pokračoval Joan Mir (Repsol Honda Team) ve zlepšování, když zajel nejlepší kolo za 1'57,791 sekundy, což byl šestý čas dne, necelých šest desetin za prvním Morbidellim. Mir měl dokonce velkou šanci zajet daleko rychlejší kolo nebýt problému s výjezdem v poslední zatáčce. Španěl je rozhodně povzbuzen odvedenou prací a připraven být také poslední den testu v Sepangu součástí špičky MotoGP™.
„Dnes jsme pracovali s určitými variantami motoru, což v úvodu nebylo snadné rozhodnutí, protože jsme měli co dělat,“ řekl Joan Mir. „Dopoledne jsme hodně pracovali s elektronikou, abychom zlepšili můj pocit, a odpoledne se nám podařilo najít správné nastavení. Byl jsem spokojený a s motorkou model 2025 jsme udělali krok vpřed. Dokázali jsme zlepšit čas na kolo. V poslední zatáčce mi došlo palivo a přišel asi o tři desetiny.“
„Ve výsledkových listinách jsme hodně blízko nejrychlejším z čehož mám opravdu velkou radost. Stále je na čem pracovat, zejména s přibývající teplotou trati. Máme ještě jeden den tady a dva dny v Buriramu, kde bude určitě také horko, abychom na tom mohli dál pracovat. Jsem šťastný a připravený absolvovat další den testování,“ dodal Mir.
Italský jezdec Luca Marini (Honda HRC Castrol) zvládl během dne 56 kol s patnáctým časem 1'58,518 sekundy. Druhý den testu se soustředil na testování aerodynamických dílů, aby našel nejlepší kombinaci dostupných materiálů. Spousta práce, která přinese své ovoce. Pro třetí den testu má Marini volné ruce a šanci se soustředit na nastavení jednoho rychlého kola.
„Nejprve bych chtěl svému týmu velmi poděkovat za práci, kterou včera večer a dnes odvedl,“ řekl úvodem Luca Marini a pokračoval: „Všichni pracují opravdu dobře, aby zvládli práci, kterou máme. Dnes jsme pracovali hlavně na aerodynamice, zkoušeli jsme různé díly, abychom měli co nejlepší pocit. Jsem spokojený s tím, co jsme udělali, protože si myslím, že jsme nakonec našli ideální kompromis. Lépe zatáčíme, aniž bychom něco ztratili při brzdění nebo akceleraci. Trvalo nám dlouho, než jsme to našli, ale je důležité to vědět. Zítra ještě zapracujeme na některých dalších věcech, protože je stále na čem pracovat, ale s odvedenou prací jsem spokojen.“