Suzuki se stále nerozhodla

Budoucnost Suzuki v světě závodění MotoGP je stále otevřená. A týká se to nepřímo i týmu LCR Honda. V článku se ale dočtete i o dalších zajímavostech ohledně královské kubatury MotoGP a především motocyklů CRT.

Týmový manažer továrního týmu Rizla Suzuki Paul Denning by nejraději jel v roce 2012 se dvojicí John Hopkins - Alvaro Bautista, i když první část sezóny třeba s motocykly o objemu 800 ccm. Všichni pozorní čtenáři našeho webu ale vědí, že testovací jezdec Nobu Aoki už testuje litrový motocykl této značky. Rozhodnutí továrny Suzuki ale na sebe nechává čekat, nepřišlo ani v Motegi a ani nyní v Sepangu. 
To samozřejmě brzdí i tým Lucia Cechinella LCR Honda, kde jsou oba dva jmenovaní piloti John Hopkins a Alvaro Bautista ve výhledu jako nástupci za Toniho Eliase.

"U LCR může Bautista podepsat až v okamžiku, když se Suzuki definitivně stáhne ze závodů MotoGP. Musíme ctít japonskou solidaritu", říká na téma obsazení volného místa v satelitním týmu Hondy viceprezident HRC Shuhei Nakamoto.

Ještě koncem tohoto týdne by měl Hector Barbera podepsat smlouvu s týmem Pramac Ducati, kde by měl být jediným jezdcem na rok 2012.
Naproti tomu jeho bývalý tým Aspar Mapfre nepojede v příští sezóně s motocykly Ducati Desmosedici GP12, nýbrž se plně s předstihem soustředí na budoucnost královské kubatury, tedy na CRT. Jako motocykly připadají v úvahu buď Suter/BMW nebo po loňské sezóně v seriálu superbiků zakázaný motocykl Aprilia RSV4, který by tak byl modifikován pro závody MotoGP.

"Hodně roků jsme spolupracovali s Aprilii a vždy to bylo velmi dobré pro obě strany", říká Jorge Martinez, který jezdeckou nabídku předložil Aleixi Esparagarovi a Tonimu Eliasovi. Ten se ale na 99% procent vrátí do Moto2, kde má dvě nabídky a především ta od Gresiniho je velmi lákává a zní na 250 000 Euro. 
V týmu Fausta Gresiniho pojede jeden z motocyklů CR japonský pilot Yuki Takahashi, a bude to motocykl s podvozkem FTR a se superbikovým motorem Honda Fireblade, který bude speciálně upraven pro závody MotoGP. Samozřejmě, že hodně ožehavou otázkou je, kdo v týmu Fausta Gresiniho nahradí na továrním motocyklu Honda tragicky zahynulého Marca Simoncelliho, ostatně moc vhodných kandidátů se zas tak nenabízí?

Zranění Colina Edwardse, který byl zapletený do tragické havárie Super-SICa, přišlo opravdu v ten nejnevhodnější moment, neboť: "Ve Valencii měl testovat Colin Edwards náš motocykl Suter/BMW pro tým Forward (z plánu nasadit motocykl Tech3/Yamaha už mezitím sešlo, továrna Yamaha byla proti - pozn. Bosso) a dle jeho inputu jsme měli do konce roku postavit 9 vylepšených motocyklů pro týmy CRT", říká Eskil Suter.
Mezitím už také došlo k dohodě mezi švýcarským konstruktérem Suterem a týmem MarcVDS, který se spolupodílel na vývoji motocyklu Suter/BMW a který testoval třeba v Brně Fin Mika Kallio. Pro tým se totiž vynořila možnost koupit motocykly Ducati GP12 původně objednané pro Aspara a tento belgický tým toho chce pochopitelně využít. Suter zaplatí týmu MarcVDS polovinu doposud investované sumy do vývoje motocyklu CR a vše bude znovu OK. 

Kompletní balíček motocyklu Suter pro CRT vybavený motorem BMW-S 1000RR je už také jasný a má tuto peněžní hodnotu: Dva motocykly pro jednoho jezdce budou stát 850 000 Euro, tedy včetně vývoje, spojky, převodovky a elektroniky. K tomu je nutno připočíst 230 000 Euro za brzdy, kola, pérování a Data Recording. Nejsou ale započítány náhradní díly po pádech. "Jeden jezdec tak bude stát tým 1,1 až 1,2 miliony Euro", vypočítává Eskil Suter.

Vzhledem k tomu, že tento motocykl zůstane majetkem týmu a leasing stejného balíčku třeba Ducati GP12 stojí tři miliony, tak je jasné, o kolik bude závodění s motocykly CR pro týmy lacinější.

Motocykl Suter s motorem BMW-S 1000RR by měli jezdit týmy Mapfre-Aspar (2 jezdci), Forward Racing (Edwards), Speed Master (ovšem bez Iannoneho, ten zůstává v Moto2) a také nový tým z CEV, LaGlise (1 jezdec).
Celkem jasný koncept má i španělský tým BQR-Blusens, ten chce nasadit dva jezdce s motocykly FTR/Kawasaki. Jedním z jezdců je Yonny Hernandez, druhý by podle posledních zpráv přímo z paddocku MotoGP mohl být Chris Vermeulen. "Nás motor Kawasaki nemá s tím, co je normálně ke koupi, vůbec nic společného. Má výkon 225 HP a je o 12 až 15 kg lehčí, než superbikové motory Aprilie či BMW", říká týmový šéf BQR Raul Romero.

Projekty CR Giampiera Sacchiho (jezdec Danilo Petrucci - vicešampion STK 1000 ccm z letošního roku) a Paula Birda Motorsport (jeden z britských pilotů) zatím konkrétně neoznámili své motocykly, i když v případě Sacchiho by jiný motocykl, než vylepšená loňská superbiková Aprilia - Sacchi byl generálním manažerem u Piaggio Group do roku 2009 - byl hodně velkým překvapením, vždyť dlouholeté know-how od Aprilie si tento pán jistě vzal ssebou.

Posledním projektem je už zmiňovaný "alpha Racing". Oba šéfové Sepp Maier a Sepp Hofman jednali v Sepangu v sobotu od 10 hodin s CEO Dorny Carmelem Ezpeletou a dostali od něho časový horizont, rozhodnout se do poloviny listopadu. Pak by měli rezervováno jedno z 22 míst na startovním roštu MotoGP pro rok 2012. "Pro jednoho pilota potřebujeme 2,5 milionu Euro. Budeme nyní jednat s panem Von Kuenheimem od BMW a pokud od něho dostaneme okay a support BMW, tak můžeme vše spustit. Pokud by Suter už neměl pro nás volnou kapacitu, tak budeme mít motocykly FTR", říkal po Sepangu jeden ze spolumajitelů Sepp Meier. A marketingový šéf FTR Fabio Barchitta dodal: "Vyrábíme nyní stejné podvozky pro Hondu a pro Kawasaki, takže by nebyl problém ani pro BMW".


Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist