Stewardi v MotoGP a návrat snímače tlaku pneumatik

Loňská Grand Prix Malajsie stále rezonuje složitým organismem MotoGP a přináší opatření, kterým reaguje na incident mezi Rossim a Márquezem. Ředitelství závodu nyní nebude zaměřovat svoji pozornost na udílení trestů a penalizací jezdcům v průběhu závodních víkendů, protože to bude práce nové tříčlenné skupiny stewardů. Tak rozhodla na svém zasedání Komise Grand Prix v Ženevě, kde nechyběl šéf Dorny Carmelo Ezpeta a prezident FIM Vito Ippolito.

V pátek zasedala v Ženevě Komise Grand Prix, kde odsouhlasili nový systém rozdělení kompetencí mezi Ředitelství závodu a novou skupinu stewardů (závodní komisař), jejichž náplní práce bude odhalovat sporné okamžiky na dráze a následně udělovat jednotlivým jezdcům penalizace.

Do hry se také vrací senzory tlaku pneumatik, což je reakce na incident Lorise Baze, který tento týden havaroval na cílové rovince Sepangu při rychlosti 290 kilometrů za hodinu poté, co mu explodovala zadní pneumatika. Nutnost tyto snímače použít je v třídě MotoGP nyní povinná od roku 2016.

Systém stewardů v MotoGP prezident FIM Vito Ippolito uvedl slovy: „Chceme nechat vedení závodu kompletní správu závodů, protože je tam hodně povinností, zodpovědnosti a delikátních záležitostí. Chceme jim nechat volné ruce pro řízení závodů, ale nezatěžovat je ještě dalším úkolem spočívajícím v penalizacích jezdců. To potřebuje víc času a speciální přístup.“

„K tomu účelu budeme mít sbor tří stewardů. Bude to aktuální ředitel závodu, kterým je nyní Mike Webb, a další dva stewardi z FIM. Jeden z nich možná také jako stálý steward, protože si myslíme, že s tímto uspořádáním sboru stewardů, kompletně zaměřených na posuzování chování jezdců během závodů a tréninků, můžeme dosahovat velmi vysoké úrovně rozhodování,“ řekl Ippolito, jež závěrem dodal, že předmětem jednání je i současný systém trestných bodů.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist