Stefan Bradl: "Jsme na dobré cestě"

Stefan Bradl ztratil první den v Sepangu pouhých 0,6 sekundy na velkého favorita v boji o titul mistra světa Daniho Pedrosu. Úplně spokojen ale jezdec týmu LCR Honda nebyl.

Stefan Bradl (23) absolvoval první den opravdu hodně objemný testovací program, nešel ani na oběd a od 10 do 15.30 hodin se vůbec nevysvlékl ze závodní kombinézy a za celou tuto dobu snědl pouze dva banány: "Pil jsem ale, to bylo také jediné, co jsem dokázal do sebe dostat", říká jezdec satelitního týmu LCR Honda, který má ale plnou tovární podporu od HRC.

Bradl byl po dvou hodinách nejrychlejším jezdcem na trati vůbec a první testovací den dokončil celkově na 5. místě, když skončil pouhých 0,632 sekundy za nejlepším časem Pedrosy (je to jeho 8. sezóna v MotoGP) a pouhých 0,205 sekundy za Valentinem Rossim (14. sezóna v MotoGP). 
"Před rokem jsem zde byl po prvním dnu jedenáctý, myslím si", vzpomíná Bradl, který ale chce zítra minimálně hodinu přestávky na oběd, jako měli dnes jeho kolegové.

"Šéftechnik Beefy ovšem chtěl dnes objet celý mamutí testovací program bez přestávky, neboť se bál odpoledního deště. Ale ten poslední výjezd už neměl vůbec žádný význam. Kručelo mně v žaludku a byl jsem o 1,5 sekundy pomalejší než předtím", říká Bradl.
"Celkově byl ale tento první den testů hodně zajímavý. Nejsem moc vzdálen od špice. V každém případě začínáme tuto sezonu na podstatně vyšší úrovni než vloni. Před odletem jsem si dal úkol, mít ztrátu na nejlepšího jezdce pod 1 sekundu. A to jsme dnes neměli ten nejlepší setup, co se týká využítí maximálně ojetých pneumatik. Ale hodně jsme pracovali na tom, abychom získali optimální a co nejlepší těžiště", říkal dále ex-mistr světa Moto2.

Na konci testu zkoušel Bradl ještě experimentovat s jezdeckou pozicí a s nastavením sedačky: "Posunuli jsme ji deset centimetrů dozadu, stejně jako řidítka a stupačky, abychom získali větší váhu na zadní kolo a měli tak lepší trakci. Své nejrychlejší kolo jsem zajel s pneumatikou, která už za sebou měla 10 kol. Bude hodně důležité, zvýšit konstanci rychlých kol. Po 59 kolech bez pořádné přestávky jsem už byl hodně vyždímaný. Ale fyzicky jsem na tom rozhodně lépe, než vloni".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist