Statistiky MotoGP prozradily nejvíc padající jezdce a nejzrádnější zatáčky
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Tech3 MotoGP, Suzuki RAcing, Repsol Media | Zveřejněno: 1.12.2021 | Zobrazeno: 6 380x
Statistika MotoGP mapuje počty pádů v jednotlivých třídách, to vše rozděleno dle tréninků, kvalifikací a závodů, jezdce, kteří nejvíc padali, zatáčky v nichž docházelo k nejvyššímu počtu karambolů a celkové srovnání od roku 2010 až po 2021.
Celkově nejvíc padajícím jezdcem byl v letošním roce Španěl Iker Lecuona (Tech3 KTM Factory Racing), jemuž napočítali 26 pádů. S 22 pády je druhý Marc Marquez (Repsol Honda Team), což je celkem dost, protože řadu Grand Prix letos vynechal. V třídě Moto2 skončil nejvíc na zemi Aron Canet (Aspar Team Moto2) a v Moto3 to byl Japonec Kaito Toba (CIP Green Power).
P. | Jezdec | Třída | 2021 |
1. | Iker Lecuona | MotoGP | 26 |
2. | Marc Márquez | MotoGP | 22 |
3. | Aron Canet | Moto2 | 21 |
4. | Pol Espargaró | MotoGP | 20 |
5. | Alex Márquez | MotoGP | 19 |
5. | Albert Arenas | Moto2 | 19 |
5. | Kaito Toba | Moto3 | 19 |
6. | Aleix Espargaró | MotoGP | 18 |
6. | Hector Garzo | Moto2 | 18 |
6. | Tatsuki Suzuki | Moto3 | 18 |
7. | Cameron Beaubier | Moto2 | 17 |
7. | Somkiat Chantra | Moto2 | 17 |
Srovnání pádů za celou sezonu 2021 ve srovnání s posledními jedenácti ročníky nevypadá vůbec zle (sezona 2020 omezen počet GP). Pokud srovnáme víkendy GP, kterých každá z tříd absolvovala během roku stejně 19/18, což bylo do roku 2014, jedná se o sezonu s nejnižším počtem pádů. Rokem s vůbec nejnižším počtem pádů zůstává rok 2010. MotoGP měla tehdy 19GP, Moto2 a 125ccm 18GP. Celkem došlo během roku k 825 pádům.
Sezona | Celkem pádů | MotoGP | Počet GP | 250/Moto2 | Počet GP | 125/Moto3 | Počet GP |
2021 |
950 |
278 |
18 |
367 |
18 |
305 |
18 |
2020 | 722 | 180 | 14 | 292 | 15 | 250 | 15 |
2019 | 971 | 220 | 19 | 347 | 19 | 404 | 19 |
2018 | 1077 | 303 | 19 | 418 | 19 | 356 | 19 |
2017 | 1126 | 313 | 18 | 434 | 18 | 379 | 18 |
2016 | 1062 | 288 | 18 | 364 | 18 | 410 | 18 |
2015 | 976 | 215 | 18 | 352 | 18 | 409 | 18 |
2014 | 981 | 206 | 18 | 408 | 18 | 367 | 18 |
2013 | 863 | 205 | 18 | 344 | 17 | 314 | 17 |
2012 | 905 | 186 | 18 | 371 | 17 | 348 | 17 |
2011 | 894 | 157 | 18 | 421 | 17 | 316 | 17 |
2010 | 825 | 134 | 18 | 390 | 17 | 301 | 17 |
Poznámka: v roce 2018 zrušili závody GP Velké Británie kvůli nepřízni počasí
Co se týče statistiky pádů v rámci jednotlivých tréninků až po závody, tak nejvyšší čísla vidíme samozřejmě v kolonce závodu. Druhé nejvyšší číslo představuje třetí trénink, což je zřejmě způsobeno snahou jezdců získat postupovou pozici pro Q2.
Sezona 2021 | Moto3 | Moto2 | MotoGP | Celkem |
1.volný trénink | 40 | 43 | 27 | 110 |
2.volný trénink | 32 | 57 | 36 | 125 |
3.volný trénink | 62 | 56 | 39 | 157 |
4.volný trénink | 34 | 34 | ||
1.kvalifikace | 25 | 29 | 23 | 77 |
2.kvalifikace | 24 | 34 | 27 | 85 |
Warm Up | 14 | 32 | 19 | 65 |
ZÁVOD | 108 | 116 | 73 | 297 |
Zatáčkou, která byla letos pro jezdce nejzrádnější je třetí zatáčka okruhu Bugatti v Le Mans. Překvapením může být druhé místo, protože tam figuruje první zatáčka německého Sachsenringu. Třetím místem, kde se letos nejvíc padalo byla šestnáctá zatáčka okruhu v Misanu.
1 – 3.zatáčka, Le Mans – 37 pádů
2 – 1.zatáčka, Sachsenring – 22 pádů
3 – 16.zatáčka, Misano World Circuit Marco Simoncelli (Emilia-Romagna GP) – 20 pádů
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.