Spies: Vše se točí kolem pneumatik

Závodit na špici MotoGP, k tomu je dle Bena Spiese nejdůležitějším uměním porozumět ještě lépe pneumatikám Bridgestone.

Velká pneumatikářská válka mezi různými továrnami je už za námi, přesto zůstává i nadále velký problém, jak správně zvolit a používat jednotné pneumatiky Bridgestone. A právě Ben Spies jako MotoGP-Rookie zjistil hned na začátku, že tyto pneumatiky Bridgestone fungují úplně jinak, než vše, co doposud v tomto sektoru poznal. Největším problémem pak jsou právě první okruhy závodu.


"Já osobně potřebuji více kol pro nové pneumatiky. Pocit, že jsou už správně zahřáté, byl ale ve Valencii už o něco lepší. Ale vždy to chce trochu času, než mohu na nové sadě jet bez problémů. Jistě druhé a třetí kolo je už lepší, ale pořád ještě nejedu tak rychle, jak bych chtěl. Ale aspoň vím, kde se mohu ještě zlepšovat", říká mistr světa superbiků. 

To hlavní v očích dle Spiese je, aby jel s novými pneumatikami hned od začátku rychle a aby hned poznal, od kdy si to může dovolit. "Přivést pneumatiky na správnou provozní teplotu je klíčem k úspěchu a když už tam jednou jsou, tak musím zapnout svůj mozek a zůstat. Je to tvrdé, když cítíš, že ještě trochu kloužeš. Né není to těžké, ale prostě jiné. A hodně důležité je, okamžitě po naskočení zelené na semaforu útočit, pokud chceš zůstat s jezdci MotoGP vepředu a zachovat si šanci bojovat o podiové umístění," říká "tovární" jezdec Yamahy a dále dodává: "To je zatím má slabina, ostatní chlapci z MotoGP jsou už na tento menší grip na začátku závodu prostě zvyklí".


Pro Spiese je zatím rovněž trochu novinka, že pneumatiky Bridgestone získávají během závodu lepší grip: "Pokud jsou už pneu trochu ojeté, tak to je pocit, na který jsem zvyklý. Zřejmě budu muset při testech zkusit zavřít několikrát před zatáčkou oči a vyzkoušet několikrát zatáčku se zavřenými očmi a poznat co se stane. Prostě potřebuji ještě více důvěry v pneumatiky", říká na závěr jezdec týmu Monster Tech3 Yamaha, který sice pojede v tomto satelitním týmu Yamahy, ale který má smlouvu přímo s Yamaha Racing a mohl by se tedy spolupodílet na vývoji nové M1. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist