Sezóna MotoGP 2011 bude vzrušující

Každý ze čtenářů zajímajících se o závody královské kubatury MotoGP jistě ví, že i v letošní sezóně bude na startu pouhých 17 jezdců. Každý také ale ví, že kvalita zde nahrazuje kvantitu.

Jistě, co se týká kvantity, tak startovní rošt MotoGP hodně prořídl, o tom není pochybností. Před dvěma roky se ze závodění stáhla Kawasaki, Suzuki omezila svou účast na pouhý jeden motocykl a Aprilia, Proton a KTM už svou účast ukončily před několika roky.

Na rok 2012 se oficiálně hovoří o 22 motocyklech na startovním roštu MotoGP, na besedě v Brně mluvil pan Karel Abraham - jako majitel jednoho z týmů v kubatuře MotoGP je členem užší komise IRTA - o počtu 24 a to úplně vážně, takže situace se zavedením litrových motocyklů je hodně optimistická!

A těm škarohlídům bych jen připomněl, že dokud závody organizovala pouze samotná FIM, a ne Dorna, tak:

  • V roce 1978 se jela GP Venezuely na okruhu San Carlos. Na startu půllitrů bylo tehdy 11 jezdců, v cíli sedm. Čtvrtý v cíli, Steve Parish měl už kolo ztráty, pátý 2, šestý 3 a sedmý 6.  
  • Mimochodem v tom stejném roce byly pouhé dva tovární týmy, Yamaha s Kenny Robertsem a Steve Bakerem, Suzuki pak s Barry Sheenem podporovaným Patem Hennenem.
  • V roce 1990 startovalo v Laguně Sece 14 jezdců, na Phillip Islandu 16. A v evropské Rijece jich startovalo 16, devět dojelo do cíle a 6. v cíli Marco Papa s kolem ztráty.

Královská kubatura MotoGP je nyní ve fázi zlomu. Především ji se totiž nejvíce dotkl zákaz tabákových reklam. Ovšem právě kubatura MotoGP nyní prochází změnami, které se před pár roky zdály úplně nemyslitelné a jen to hovoří o tom, že Dorna i v době ekonomické krize se snaží najít řešení. 



Společně s týmy a továrnami se snaží zredukovat stávající náklady. Kdo by ještě před třemi roky akceptoval 6 - slovy šest - motorů na všech 18 závodů Grand Prix a na všechny testy?

A kdo by v době ekonomického boomu akceptoval rigorózní omezení testů?

Přesto všechno nás čeká v MotoGP napínavá a vzrušující sezóna 2011.  Nováček na Ducati, Valentino Rossi se chce jako první jezdec v historii královské kubatury stát pilotem, který bude mistrem světa na třech různých značkách motocyklů S Hondou - tři, s Yamahou - čtyři tituly, to už dokázal!


Australan Casey Stoner zase bude chtít za každou ukázat, že Honda RC212V je hodně silná na to, aby ho dovezla k titulu mistra světa a on sám dokázal, že je lepší, než řadu let u HRC protěžovaný Dani Pedrosa, kterému Honda odezírá ze rtů každé jeho přání. Ostatně, jak je letos silná motorka V4-Honda, dokazuje v satelitním týmu jistý Marco Simoncelli!


Pochopitelně nesmíme zapomenout na mistrovský tým Yamahy se španělským mistrem světa Jorge Lorenzem a s americkým zázračným mladíkem Benem Spiesem. A především prvně jmenovaný - úřadující mistr světa - bude muset letos dokázat, že dokáže vyvíjet i nadále M1, a to bez Rossiho.

Zatímco Ducati zatím za Hondou a Yamahou jasně zaostává, tak nám ještě do zahájení MS 2011 chybí dlouhých 5 týdnů. A to se mohou současné síly a vyjeté pozice na prvních testech úplně otočit.  Ztráta 1,1 sekundy u Ducati spadá z celé jedné poloviny na Rossiho zraněné rameno. V tom případě je umístění na podiu v Losailu pro italského multišampióna zcela reálné! Chcete se vsadit?


A to bych "málem" zapomněl na to, že poprvé v novodobé historii kubatury MotoGP v ní pojede i český zástupce Karel Abraham na Ducati, který tak příjemně překvapil všechny fanoušky a také zahraniční odborníky při nedávno skončených testech v Sepangu. Dle mínění zahraničních médií, se dá u Abaji očekávat už na dalších testech - opět v Sepangu - umístění v Top10.  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (20x):



TOPlist