Šestá GP sezony - Velká cena Itálie

Kapitoly článku

Moto2 – Preview

Rekordy a informace Moto2 – Mugello, Itálie

  • Rekord okruhu – Esteve Rabat – Kalex (2014) – 1'52,587
  • Nejrychlejší kolo – Pol Espargaró - Kalex (2012) – 1'52,369
  • Kvalifikační rekord – Pol Espargaró - Kalex (2012) – 1'52,369
  • Maximální rychlost – Marc Márquez - Suter (2012) – 296,6 Km/h
Délka závodu Moto2 - 21 kol (110,1 km)
Velká cena Itálie – Moto2 2014:
Stupně vítězů - 1.Rabat (Kalex), 2.Salom (Yamaha), 3.Folger (Kalex)
Pole position – Esteve Rabat (Marc VDS Racing) – 1'52,718 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Esteve Rabat (Marc VDS Racing) – 1'52,587 sekundy

Třebaže máme v pěti úvodních závodech sezony čtyři různé vítěze, lídrem je s jednadvaceti body náskoku Francouz Johann Zarco (Ajo Motorsort). Nebýt technického problému v Kataru, byl by na tom ještě lépe. Francouz až na zmiňovaný Katar pravidelně boduje pozicemi na stupních vítězů, což je jediná cesta, jak si udržet zbytek svých soupeřů dál od těla. Jednoduché to mít nebude, protože konkurence je letos skutečně velmi vyrovnaná.

Své letos první vítězství si na konto připsal Thomas Lüthi (Derendinger Racing Interwetten), vítěz francouzské Grand Prix a průběžně druhý jezdec seriálu mistrovství světa šestistovek Moto2. Pro Švýcara to bylo desáté vítězství kariéry a možná impuls k tomu, aby dobrým výkonem v Mugellu začal stahovat náskok vedoucího Zarca.

S padesáti sedmi body je na třetím místě Jonas Folger (AGR Team). Němec pokračuje ve výkonech připomínající průběh střídavého proudu. Je pravda, že Němec je jediným jezdcem, který letos vyhrál dvakrát, ale také je ze špičky jediný, kdo v třech závodech bodoval jen sedmi body. Pokud by svůj potenciál dokázal lépe prodat, byl by teď úplně někde jinde. Každopádně Itálie je pro Folgera místem, kde bude chtít zajet dobře a třetí příčku si minimálně udržet. Loni byl v Mugellu třetí, takže proč ne taky letos.

Britský jezdec Sam Lowes (Speed Up Racing) pojede v Itálii domácí Grand Prix týmu. Patří do čtveřice těch, kteří letos už slavili vítězství. Nicméně tam má i dvě nuly a to je za současné konkurence hodně zbytečná ztráta. Tři body mu chybí na třetí Folgera, čtrnáct mu jich schází na druhého Lüthiho. Lowesovi nezbývá nic jiného než přidat a zároveň jezdit bez chyb, protože stejný počet bodů má také Ital Franco Morbidelli (Italtrans Racing). Hodně talentovaný chlapík pojede domácí podnik a to znamená velkou motivaci a chuť se ukázat v co nejlepším světle.

Úřadující šampion Esteve Rabat (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing) zajel ve Francii letos podruhé na stupně vítězů a po bronzu z Jerezu byl tentokrát stříbrný. Úvod sezony jde v jeho případě hodně ztuha, ale snad tyto poslední dva závody naznačily, že by obhajoba titulu ještě nemusela být ztracena a dokáže tak do poloviny roku na špici ještě zamíchat kartami.

Pořádný sešup pořadím zaznamenal Alex Rins (Paginas Amarillas Ht 40), který byl jednu dobu první, pak druhý a před šestým podnikem sezony je nováček v třídě Moto2 průběžně sedmý. V posledních dvou závodech nebodoval, chyboval a to jej stálo dobré pozice. Bude muset zchladit hlavu a začít tak, jak v Texasu nebo Argentině.

Hodně sledovaným jezdcem na divokou kartu bude italský závodník Mattia Pasini (Gresini Team), který do italského víkendu nastupuje v barvách stáje Gresini. V Mugellu slavil vítězství ve čtvrtlitrové kubatuře v roce 2009, loni závodil s Forward Racingem, ale letos je bez smlouvy. Ital s Gresiniho týmem testoval v Aragonii a Misanu, takže by měl být připraven se ukázat v co nejlepším světle a možná opět získat místo pravidelného závodníka pod smlouvou.

FIM minulý týden otevřela možnost pro zájemce na pozici pro jednotného dodavatele motorů kategorie Moto2. Jednalo by se o období od roku 2019 a dál. Potom co Honda Racing Corporation potvrdila, že bude nadále pokračovat v dodávkách motorů šestistovek ještě další tři roky (2016 až 2018), FIM a Dorna zahájí jednání s potenciálními kandidáty pro další tříleté období. Samozřejmě pokud nějací zájemci budou. Honda je dodavatelem motorů od roku 2010, tedy od prvního roku kategorie Moto2. Vše je více méně postavenou na japonském motoru a změna výrobce by v tomto směru rozhodně nebyla snadná.

Mistrovství světa – Moto2:

1 - Johann ZARCO - FRA - Kalex - 89 bodů
2 - Thomas LUTHI - SWI - Kalex - 68
3 - Jonas FOLGER - GER - Kalex - 57
4 - Sam LOWES - GBR - Speed Up - 54
5 - Franco MORBIDELLI - ITA - Kalex - 54
6 - Tito RABAT - SPA - Kalex - 53
7 - Alex RINS - SPA - Kalex - 49
8 - Xavier SIMEON - BEL - Kalex - 39
9 - Mika KALLIO - FIN - Kalex - 31
10 - Hafizh SYAHRIN - MAL - Kalex - 31
11 - Julian SIMON - SPA - Speed Up - 25
12 - Sandro CORTESE - GER - Kalex - 22
13 - Takaaki NAKAGAMI - JPN - Kalex - 17
14 - Anthony WEST - AUS - Speed Up - 17
15 - Lorenzo BALDASSARRI - ITA - Kalex - 17
16 - Luis SALOM - SPA - Kalex - 14
17 - Alex MARQUEZ - SPA - Kalex - 14
18 - Simone CORSI - ITA - Kalex - 13
19 - Marcel SCHROTTER - GER - Tech 3 - 12
20 - Dominique AEGERTER - SWI - Kalex - 10
21 - Louis ROSSI - FRA - Tech 3 - 7
22 - Randy KRUMMENACHER - SWI - Kalex - 6
23 - Axel PONS - SPA - Kalex - 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist