S Lukášem Peškem o první polovině sezony

Český motocyklový závodník Lukáš Pešek má za sebou první polovinu sezony, která je zároveň jeho premiérou v elitní královské kubatuře světového šampionátu prototypových motocyklů. Do sezony nastoupil s týmem Came IodaRacing Project, ale také s minimem testovacích kilometrů. První půlrok proto nebyl vůbec snadný.

Po devíti závodech sezony je Lukáš Pešek zatím bez bodu, což není nic s čím by snad mohl být spokojený, ale rodák z Prahy věří, že s přibývajícími zkušenostmi, a to nejen jeho jako jezdce, ale také jeho týmu mechaniků a techniků, dokáže ve druhé polovině sezony častěji bojovat o bodované pozice. Ze své strany proto udělá maximum.

Jaká vlastně byla první polovina sezony MotoGP? „První polovinu vidím pozitivně. Vlastně jsem udělal, co jsem mohl. Když už to vlastně všechno začalo, tak bylo celkem jasné, že žádné velké výsledky nejde očekávat. Před sezonou se toho moc nenatestovalo, ale jak říkám, první půlka se tak nějak důstojně ustála a uvidíme, co dokážeme udělat ve druhé polovině sezony,“ uvedl v rozhovoru pro Motorkáři.cz Lukáš Pešek.
V závodu Velké ceny Katalánska skončil Lukáš Pešek šestnáctý, což je zatím jeho nejlepší umístění první poloviny sezony a zároveň tam byl nejblíž možnosti bodovat. Byl už jen z tohoto pohledu závod v Barceloně tím nejlepším? „Určitě ne. Byly jiné závody, kde se mi jelo daleko lépe a měly větší smysl než zrovna Katalánsko. Pro mě je každé kolo na trati pozitivní. Dá se říct, že závody od Kataru po Texas se vyvíjely dobrým směrem, ale pak už to šlo v podstatě dolů.“

Týmovým kolegou Lukáše Peška je italský závodník Danilo Petrucci, jemuž ale v průběžném hodnocení šampionátu patří šestnácté místo a osmnáct bodů. Nabízí se celkem logická otázka, proč Ital boduje a Lukáš Pešek zatím ne. Je to třeba tím, že se Petruccimu víc daří? „Nemyslím, že by se mu dařilo víc. Je to prostě zkušený jezdec, má velké zkušenosti s čtyřdobými motocykly a rovněž tým, který je kolem něho postavený, je top týmem co se týče zkušeností s čtyřdobou technikou. Jsou tam zkušení lidi a inženýři od Aprilie, takže to prostě jedno do druhého zapadá. Moje polovina garáže, tam jsme všichni noví, nemáme žádného inženýra, který by nám nastavoval elektroniku, takže jsme prostě taková nováčkovská půlka, která se snaží odvést dobrou práci, ale bez toho inženýra se prostě dál neposunete.“
Co je třeba zlepšit pro druhou polovinu sezony? „Je to pořád stejné. Pokud chceme dělat lepší výsledky, protože ta možnost tam je a není vůbec nereálná, tak potřebujeme zkušeného inženýra, který rozumí motorce MotoGP stejně jak elektronice a umí tyto dvě věci ideálně zkombinovat. Elektronika je prostě v MotoGP zásadní věc a pokud tam nemáte člověka, který se koukne do dat a řekne: ´Tady máme přebytek výkonu, tady je zase méně, takže tady v tom přidáme a naopak tu uberem,´ pokud takového člověka nemáte, tak se doopravdy nikam neposunete.“

Už víte Lukáši, co budete dělat v příští sezoně? „Tak to opravdu nevím. Co budu dělat tu další sezonu vlastně nevím posledních pět let, takže z toho si hlavu opravdu nedělám.“

Blíží se Velká cena České republiky v Brně. Domácí závod a možnost se poprvé předvést před domácím publikem v pozici jezdce MotoGP. Bude Brno místem, kde třeba získáte své první body? „Tak to opravdu nevím. Za prvé tam nemám moc najeto, za druhé jsem tam s MotoGP motorkou nikdy nejel a za třetí uvidíme, co se nám právě podaří nebo nepodaří nastavit. Vůbec si nedávám nějaké super ambice, že zrovna v Brně zajedu nějaký obrovský výsledek.“
V závodech můžeme vidět, že při startovním manévru většinou získáte hodně pozic a posunete se i na ta bodovaná místa. Postupně ale tyto pozice ztrácíte. Proč? „To je úplně jednoduché. Samotný start je o citu, je to o tom, jak umíte pracovat s plynem a se spojkou, s čímž jsem nikdy neměl velký problém. To mi jde. Většinou je to v těch prvních kolech rozházené, prostě takové šachy. Postupně jak se to ale ustálí a jezdci začínají jezdit stabilní časy, tak v tomto momentě přestávám stíhat a jakmile udělám nějakou chybu, okamžitě s ostatními ztratím kontakt.“

A s čím nastoupíte do druhé poloviny sezony? „Určitě s tím, že ze své strany chci odvést maximum a uvidíme na co to bude stačit,“ uvedl závěrem pro Motorkáři.cz český motocyklový jezdec Lukáš Pešek.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist