Rossi: Přešlapujeme na místě

25 je číslo které Rossimu dělá starosti. Přesně o tolik sekund byl totiž Hayden letos v Aragónu pomalejší než vloni. "Pomalejší čas znamená velký problém", říká jasně zkušený italský tovární jezdec Ducati Rossi.

Sezóna 2011 má už za sebou 14 závodů a blíží se pomalu ke svému konci. Ovšem u Ducati nezůstal kámen na kameni. Bylo vyzkoušeno nespočetné množství updatů, ale efekt je pořád stejný, na absolutní špičku však chybí kolem jedné sekundy na kolo. A tak se tedy není čemu divit, že Rossi prohlásil: "Přešlapujeme na místě!"

Nyní v Aragónu to ostatně nebylo jiné, Nicky Hayden dojel sedmý a Valentino Rossi desátý. Zarážející ale je, že Američan byl o 25 sekund pomalejší než vloni, kdy skončil na podiovém umístění.

Ve Španělsku jel Rossi poprvé šasí, které bylo vpředu vybaveno hliníkovými komponenty, ale nějaký výrazný posun s ním devítinásobný mistr světa nezaznamenal...!

"Čekal jsem, podle jeho vyjádření, že s ním bude rychlejší" říká Hayden o svém týmovém kolegovi: "Ve čtvrtek, když jsem s ním mluvil, tak byl celý vzrušený. Je to pro něho ale hodně těžké, poznávat o závodním víkendu úplně nové šasí."
Hayden sám jel už třetí závodní víkend se šasím GP11.1: "Pro mě to zase neprobíhalo tak úplně špatně. Věděl jsem ale, že budu mít problémy s pneumatikami."

"Po 5 kolech se začaly gumy hodně silně sjíždět. Je to hodně komické, neboť pneumatiky byly ve všech předchozích závodech hodně dobré. Nemyslím si ale, že to způsobilo ten rozdíl 25 sekund. Jistě jezdec nese z části svou vinu, ale ne tolik. 25 sekund je opravdu hodně. Několikrát jsem byl i mimo trať a tak jsem jistě ztratil nějakou sekundu. Ovšem stejně nám chybí odpověď", říká Hayden.

"Vyzkoušeli jsme mnoho věcí, možná až příliš mnoho. Je úplně jasné, že jsme neudělali ani jeden krok kupředu. Všichni tvrdě pracují, ale upřímně řečeno, jedeme směrem dozadu. Samozřejmě, že nezůstaneme sedět doma a nevzdáme to. Pro mě to byl teprve první správný závod s tímto motocyklem. Je jasné, že jsme něco udělali špatně, ale já nevím, kde přesně", říká Hayden pro 'Bikesportnews'.

"Casey byl rychlý, ale Spies, Lorenzo a ostatní hoši, kteří neměnili proti loňsku motocykly,  byli také o trochu pomalejší, než v roce 2010. Nerozumíme tomu...! Jsme hrozně moc zpět a chceme se zlepšit v mnoha různých oblastech. Zřejmě jsme neodvedli vůbec dobrou práci. Možná jsme během sezóny zkoušeli příliš mnoho a moc mysleli na příští rok. Musíme všechny díly ještě jednou vyzkoušet a najít nějaký směr", říká hodně bezradně Nicky Hayden.
Také Rossi sám už pomalu neví, kudy kam: "Nevím, kde je vlastně problém. Možná leží tento problém mezi mnou a motocyklem. Nejsem si také jistý, jestli toto nové šasí situaci zlepšilo, nebo jestli je vůbec nějaký problém s materiálem,. Je velmi těžké něco říci. Bohužel nejsem inženýr a tak to nevím. Odpověď musí přijít od Ducati samotné".

Čas Valentina Rossiho v Aragónu byl trochu poznamenán tím, že Ital vyrazil do závodu až deset sekund za celým jezdeckým polem a to ještě z boxové uličky. Ovšem čas Nickyho Haydena lze brát jistě jako bernou minci a právě ten se zasloužil o zvláštní pozornost, neboť jak už bylo napsáno v začátku článku, tak Američan byl o 25 sekund pomalejší než vloni, což je obrovská ztráta, pokud bereme v úvahu to, že se celý rok na Ducati pracovalo a jedna novinka za druhou byla do motocyklu vmontována: "Toto číslo je k zamyšlení a musí nám dělat starosti. Znamená to, že máme velké problémy", říká jasně Rossi.

Rossi sice dále říká, že Stoner byl na Ducati vždy velmi rychlý a navíc má rád Aragón, ovšem jsou zde i jiné věci, kterým prostě Ital nerozumí: "Stoner byl třeba vloni na rovinkách rychlejší než já. Možná je to proto, že Desmosedici vyhovuje více menším postavám jako je on a není tak dobrá pro větší, jako jsem já", přemýšlí dále Rossi, který byl o celých 14 sekund pomalejší než vloni. Rossi ale dále podotýká, že sice letos startoval z boxové uličky, ale vloni se zde potýkal s nevyléčeným zraněním ramene.
"Nemohu jezdit tento motocykl tak, jak bych chtěl. To musí být jasné i tomu, kdo se na mě dívá pouze v TV. Stačí porovnat moji pozici na této motorce s tou, kterou jsem měl v minulých sezónách." míní "The Doctor".

Přesto neztratil víru v Ducati, ovšem i on nyní očekává, s jakými rozhodnutími, co se týká šasí a materiálu přijdou inženýři od Ducati: "Měli jsme a máme čas rok a půl, abychom vyřešili naše problémy, takže doufáme, že se to brzy vyřeší. Pracujeme několika různými směry, máme různé myšlenky a rozhodli jsme se, že začneme s těmi, které můžeme co nejdříve uvést do praxe", vysvětluje Valentino Rossi, jehož dosavadní sezónu u Ducati lze nazvat pouze totálním zklamáním.
Kromě rámu s hliníkovými komponenty v přední části, byly na jeho motocyklu i některé další updaty, které snad přinesly opravdu malá zlepšení, ovšem problémy to vůbec nevyřešilo: "Jsme zklamáni a máme starosti, neboť se nezrychlujeme. Opravdu nevím, co ještě máme do konce sezóny vyzkoušet. Od teď využijeme zbývající závody sezóny jako test k tomu, abychom nasbírali potřebná data na příští rok. Musíme doufat, že budeme také silnější, pokud půjdeme touto cestou. Vloni jsem zde měl v tréninku také problémy, ale v závodě to bylo jasně lepší", potvrdil závěrem smutně Rossi.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist