Rossi má konečně svoji motorku, tlak na změny Italovi vyšel

V závodu Velké ceny Andalusie získal Valentino Rossi třetí místo v závodu MotoGP, jeho první stupně vítězů od loňského závodu v Texasu. Ital prozradil, že není snadné přesvědčit lidi od Yamahy, aby pružně řešili změny, které nastavení Rossiho stroje vyžaduje s ohledem na styl jeho jízdy. Tentokrát to zkusili a Rossi jim dokázal, že jedině tímto způsobem dokážou zaznamenat dobré výsledky.

Valentino Rossi letos poprvé spolupracuje s novým šéftechnikem Davidem Munozem, takže pro všechny o to těžší sezona, nicméně oba si velmi dobře rozumí a prosadit společnou věc je pro ně alfa a omega úspěchu. Jde o to, že co funguje u Quartrara s Viňalesem nemusí automaticky fungovat v případě Rossiho.

„Nejen poslední závod, ale celá druhá polovina sezony 2019 byla hodně frustrující,“ uvedl po závodě v Jerezu Valentino Rossi. „Byl jsem dost pomalý a bojoval s problémy. Ale tentokrát pracujeme jinak. Musíme s Davidem tvrdě pracovat, protože musíme na Yamahu vyvíjet tlak a někdy je to hodně o politice. Je to problém politický. Chceme změnit motorku a nevzdáme to.“

„Od pátečního rána jsem měl velmi dobrý pocit. Abych byl upřimný, tým mi tentokrát hodně pomohl, protože mi ukázali světlo na konci tunelu. Dali mi jinou motorku,“
pokračoval devítinásobný šampion. „Když jedete na stejné motorce jako Fabio nebo Maverick, kteří jsou hodně rychlí a silní, Yamaha předpokládá, že musím jezdit stejně jako oni. Každopádně mi potřebují věřit, protože jsem tady v továrním týmu a za rok už budu závodit s Petronasem, takže mi musí důvěřovat, protože třeba nejsem rychlejší než Maverick s Fabiem, ale pořád můžu být v závodech úspěšný.“

Na téma změn, které nejsou v případě závodního oddělení Yamahy snadné, hovořil šéf Lin Jarvis (Yamaha Motor Racing), který pro BT Sport mimo jiné uvedl: „Většina strojů Yamaha má podobná nastavení, která běžně fungují. Vale s tím ale bojoval, aby získal správný pocit a aby to fungovalo také pro něho. Vale byl hodně zklamaný a chtěl změnu po prvním víkendu v Jerezu. Rozhodli jsme se zkusit to, co chtěl změnit, protože jsme neměli co ztratit.“

„Změnit pohled japonských inženýrů někdy bývá dost komplikované, protože máme spoustu dat a ostatní chlapi jsou rychlí,“pokračoval Jarvis. „Takže proč jít jiným směrem? Valentino má ale značné zkušenosti a dobře ví, co v jeho případě funguje. On na to dost tlačil, my to akceptovali a změny provedli. Neřekl bych, že se tím vyřešily všechny jeho problémy, ale cítil se mnohem víc v pohodě, cítil, že je to znovu jeho motorka a proto může jezdit lépe.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rosička přispěla 2 Kč
Mark09 přispěl 2 Kč
Ritchy přispěl 2 Kč
georgekudla přispěl 2 Kč
JardaKTM přispěl 2 Kč
Drajin přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist