Radio Paddock hlásí: Novinky ze světa 125 a Moto2

Několik zajímavostí ze světa nejslabší a střední kubatury závodů Grand Prix, to vše najdete v následujícím článku.

První historické Top 10 umístění pro Bimotu v Moto2



Sedmé místo thajského jezdce Ratthaparka Wilairota z týmu "Stop And Go" manažera Eduarda Peralese, bylo historicky prvním umístěním Top 10 motocyklu HB4 v této nové kubatuře. Testovací jezdec továrny Bimota, Danilo Marrancone, bude nyní v Mugellu testovat nové díly a především zlepšovat aerodynamiku motocyklu HB4. 

Inmotec i v Moto2


Zatímco italská stáj FB Corse už také odřekla týmové představení v Mugellu a nepojede tedy ani na své domácí trati závod MotoGP - stále totiž ještě neuskutečnila od Dorny požadovný test na úrovni závodní zátěže - tak španělská firma Inmotec (měla by jet 4 -5 závodů MotoGP včetně naší Grand Prix) se pilně zúčastňuje i závodů CEVu ve třídě Moto2. Španělský jezdec Ivan Silva (na snímku) zůstal na posledním závodě v Albacetě pouhé 0,4 sekundy za podiovým umístěním. 

Dva nejlepší Španělé s wild card do Barcelony



Španělská motocyklová federace (RFME) plně využívá svých možností a rozděluje divoké karty v maximální možné míře. Zatímco v Jerezu dostali šanci Ivan Moreno (Moriwaki Andalucia Cajasol) a Amadeo Llados (AJR), tak v Montmelò to budou jezdci Jordi Torres a Daniel Rivas, který je vedoucím jezdcem španělského šampionátu Moto2. Oba pojedou v týmu Promoracing a s motocykly Harris.  

Aegerter: Pád v Le Mans zavinil Čech Pešek



Na svých webových stránkách se vrací švýcarský jezdec Dominique Aegerter k pádu v Le Mans, ve kterém byl bohužel zapleten nešťastně i náš Karel Abraham a za jednoznačného viníka celého incidentu označuje dalšího českého pilota Lukáše Peška.

"Hned ve druhé zatáčce závodu na sváteční neděli (Pfingsten), když jsem už získal několik několik pozic k dobru, tak zabrzdil neočekávaně Čech Lukáš Pešek, zatímco já jsem už začínal zrychlovat, Po této akci jsem už nemohl pádu zabránit.", říká na svých webových stránkách http://www.domi-aegi.ch/  Dominique Aegerter ze Švýcarska, jezdec francouzského týmu Technomag CIP Moto2.  A Domi Aegerter vzápětí poslal k zemi bohužel našeho Karla Abrahama.


Pět Italů s divokými kartami do Mugella



Italský Junior GP Racing Dream, tedy tým vedený Robertem Locatellim, na motocyklech Aprilia pojede celkem se třemi jezdci: Jsou to Luigi Morciano (#92) - vloni s "wild card" 17. , aktuální vedoucí jezdec CIVu Alessandro Tonucci (#95) a Armando Pontone (#97).

Dalšími potom budou Mattia Tarozzi z týmu Faenza Racing a konečně Tommaso Gabrielli ze stejnojmenného týmu Racing Team Gabrielli - oba na Apriliích. 

Škatule, škatule hejbejte se - aneb změny ve "dvackách"



Několik změn, které jistě pozornému čtenáři výsledkových listin mistrovství světa do 125 ccm neunikly, ale zde jsou jejich důvody:
 
Ze startovní listiny zmizel Francouz Quentin Jacquet z týmu STIPA - Molenaar. Důvodem byla platební neschopnost jeho sponzorů, takže nestačil svému týmu platit dohodnuté částky za své závodění. 

Jeho místo v nizozemském týmu a hlavně tovární motocykl Aprilia RSA pak převzal španělský jezdec Luis Salom (na snímku) - hned při svém prvním startu v Le Mans skončil v Top 10.

A právě tohoto Španěla, doposud se trápícího na motocyklu Lambretta, nahradil Nizozemec Michael van der Mark, který tak nyní sedlá italskou motorku Lambretta, a rozešel se tímto s týmem Sachsenrig v seriálu IDM. 

K případu francouzského pilota Jacqueta se vyjádřil týmový šéf Molenaar Racing Jarno Janssen zcela lapidárně: "Jakmile sežene Jacquet potřebné peníze, tak může za nás jet třetí motocykl Aprilia".  




Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist