Radio Paddock hlásí

A opět je zde Radio Paddock a některé zajímavosti ze světa MotoGP, které se objevily po Doningtonu

Provizorní kalendář MotoGP 2010

11/04 - Losail (Qatar)
25/04 - Motegi (Japonsko)
02/05 - Jerez (Španělsko)
16/05 - Le Mans (Francie)
30/05 - Mugello (Itálie)
06/06 - Silverstone (Velká Británie)
26/06 - Assen (Holandsko)
04/07 - Barcellona (Katalánie)
18/07 - Sachsenring (Německo)
25/07 - Laguna Seca (USA) - jen MotoGP
15/08 - Brno (Česká republika)
29/08 - Indianapolis (Indianapolis)
12/09 - Misano (San Marino a Riviera di Rimini)
19/09 - Balatonring (Maďarsko)
10/10 - Sepang (Malajsie)
17/10 - Phillip Island (Austrálie)
31/10 - Estoril (Portugalsko)
07/11 - Valencia (Valencie)


Náhradní závod by se uskutečnil na okruhu "Motorland Aragon" dlouhém 5.345 metrů v Alacanizu ve Španělsku,  kde je stálé počasí od dubna do listopadu. A toto je model tohoto nového okruhu - který bude otevřen v září tohoto roku.

Talmácsi díky penězím od MOLu k Pramacu ?

Maďar Gabor Talmacsi chce jet pochopitelně i příští rok královskou kubaturu MotoGP. Což pochopitelně není nic divného, každý chce jet (hrát) tu nejvyšší ligu. Jeho současný tým Scot Honda Racing neobdrží na příští rok žádný motocykl Honda, proč, o tom jsem psal už minule (případ Takahashi). A továrna Ducati o víkendu po uzavření smlouvy s Asparem jasně oznámila, že příští rok dá k dispozici pouze motocykly pro pět jezdců. Takže počítejte se mnou, dva - Stoner a asi Hayden - pojedou továrnu. Nějaký Španěl Bautista (Barbera či Elias) třetí motocykl u Aspara. A zbývají tedy dva pro Pramac Ducati. Fin Mika Kallio je jasný a tím druhým by po neděli měl být právě Gabor Talmacsi se svými penězmi od MOLu. 
Pikantní na této záležitosti je skutečnost, že Kallio a Talmacsi spolu jeli v týmu KTM v roce 2005 a Talmacsi tehdy jednou přímo na cílové čáře "přešpurtoval" Kallia, vzal mu vítězství a Kallio přišel o nějaký ten závod později o titul mistra světa.
Nyní je vše zapomenuto, po oznámení zamyšleného přestupu Talmacsiho k Pramacu na rok 2010 si oba dva podali v sobotu v boxu týmu Pramac-Ducati ruku na usmířenou!


Ze třídy 250 ccm, potažmo Moto2

Ačkoliv Aprilia původně oznámila, že ji kubatura Moto2 vůbec nezajímá, tak nyní se situace radikálně změnila. Jelikož asi 20 potencionálních zákazníků ze současných dvěstěpadesátkových týmů má zájem o motocykl  Aprilia, tak rozhodlo oddělení "Reparte Corse" v Noale, že se Aprilia zúčastní závodů v nové kubatuře a dokonce svým továrním zákazníkům nabídne stejný servis jako letos. Tedy v ceně balíčku budou i nadále náhradní díly po pádu,  vývoj, technici, pneumatiky a benzín

Jako tovární tým pojede stáj Aspar s francouzským jezdcem Mike di Megliem - tedy stále ještě úřadujícím mistrem světa 125 ccm a novým, tedy letošním mistrem světa ze třídy stopětadvacítek -
tedy s největší pravděpodobností se Španělem Julianem Simonem (nebo se Sergio Gadeou, ev, s Bradley Smithem). 



Blussens Aprilia chce jet v nové sezóně se dvěma jezdci ve vlastním týmu tuto novou kubaturu. Budou to určitě Španělé a o jménech se dá jen spekulovat. Velkým favoritem na jedno místo v týmu je ale určitě Alex Debon.


Italský jezdec Roberto Rolfo, který jel za tým LaGlisse závody španělského mistráku C.E.V pojede v budoucnu za švýcarský projekt "Suter Racing Technologii". Konstruktér Eskil Suter bude dodávat kompletní motocykly - tedy s vyjímkou motoru. První testy jsou na programu v říjnu, od 15. prosince je možno si nvé motocykly koupit. A jaká bude cena: "Rolling" šasí bude stát 56 30 Euro, "Basic" balíček pak 72 902 Euro a "Standart" balíček za 86 050 Euro - vše pochopitelně bez motoru.


Španěl Aleix Espargaro, který úspěšně ve dvou závodech zastoupil v týmu Balaton Ring zraněného Maďara Balázse Németha a získal v nich 22 bodů, se vrací do závodů C.E.V., kde doposud jezdil za tým SPAIN PROMOTION YAMAHA motocykl Moto2 ve španělském šampionátu Formule Extreme. Nyní byl do tohoto motocyklu zabudován motor Honda a další závodu CEVu pojede starší z bratrů Espargárovců už s tímto agregátem.

Zajímavosti z nejslabší třídy - tedy ze 125-tek


Němec Jonas Folger,
v současné době devátý jezdec průběžné klasifikace této kubatury, podepsal novou smluvu ve svém stávajícím týmu u Fiorenza Caponera se statutem číslo "1 v tomto týmu. A na rozdíl od letošního roku pojede místo "kitové" Aprilie RS tovární motocykl RSA a navíc mu budou k dispozici nejlepší technici, neboť současný jezdec číslo "1" této stáje, Ital Andrea Iannone má namířeno do kubatury Moto2.

Největší soupeř našeho Jakuba Kornfeila v seriálu "Red Bull Rookies Cup", Sturla Fagerhout z Norska,  pojede letos celkem tři závody MotoGP s "wild card" za tovární tým KTM vedle stálých jezdců Marqueze a Beaubiera. Jedná se o závody v Misanu, Estorilu a ve Valencii.


Na snímku blahopřeje norskému závodníkovi v Assenu "The Doctor" a na snímku je i druhý - japonský mladíček Daijiro Hiura.


  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist