Quartararo nebyl s novým motorem vůbec spokojený

V neděli ve Valencii Fabio Quartararo prohrál souboj o titul mistra světa, takže se musel spokojeit s celkovým druhým místem v šampionátu MotoGP. O to víc byl natěšený na test, který jezdci královské kubatury absolvovali v úterý. Cílem Quartarara bylo vyzkoušet novinky pro rok 2023, zejména pak novou pohonnou jednotku a zaznamenat časy, které by ho dostaly na přední pozice výsledkové listiny. Bohužel ani v testu Quartararo neuspěl.

Jezdec tovární stáje Yamahy Fabio Qurtararo absolvoval v testu 92 kol, což bylo ze všech testujících ten den nejvíc. Jeho maximum na kolo mělo hodnotu 1'30,578 sekundy, což stačilo na deváté místo výsledkové listiny. Po testu ve Valencii Fabio Quartararo řekl: „Jsem překvapen, protože ve skutečnosti měl být tento motor o něco rychlejší než ten, který jsme testovali v Misanu a Barceloně. Zjistil jsem ale, že je stejný jak motor, který jsem měl před dvěma dny.”

„Zejména v kvalifikačním kole. Porovnávali jsme rychlost a ta byla stejná. Takže musíme analyzovat, co se stalo, protože jsme měli dva testy, jeden v Misanu a druhý v Barceloně. Později testoval Cal (Cal Crutchlow) v Motegi a Jerezu (před týdnem), kde byl u nového motoru viditelný rozdíl.”

„V této chvíli tam ale žádný rozdíl patrný nebyl, takže musíme skutečně velmi pečlivě analyzovat k čemu došlo a proč.”
Na otázku, zda je zklamaný, Quartararo řekl: „Samozřejmě, že ano! Není to způsob, jakým jsem chtěl zakončit tento rok, ale něco nebylo v pořádku. Není možné, abychom v Misanu a Barceloně cítili zlepšení a dneska nic.”

Testovací jezdec Yamahy Cal Crutchlow měl po testu v Jerezu říct, že nový motor je jak ”raketa”. Také ale prozradil, že než se dostal na test ve Valencii, prošel čtyřmi vývojovými fázemi. Fabio Quartararo měl k dispozici pouze jedinou specifikaci nové pohonné jednotky pro rok 2023.

K dalším novinkám, které Quartararo testoval v rámci aerodynamiky a podvozku, Francouz krátce doplnil: „U aerodynamického balíčku cítíte rozdíl, ale nedá se říct, zda je lepší nebo ne, protože s větším křídlem vás to méně zvedá na zadní, ale nevíte, zda zase neztratíte víc na maximální rychlosti. V případě podvozku jsem na začátku zkusil dvě jízdy. Bylo to opravdu podobné. Ne horší, ne lepší … v podstatě stejné jak to bylo.”

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist