První GP sezony – Velká cena Kataru

Skončila zimní přestávka, skončilo období předsezonních testů a nyní již nadchází okamžik pravdy, start nové sezony Mistrovství světa silničních motocyklů 2018, která je zároveň jubilejním 70.ročníkem. V šampionátu máme tři samostatné kategorie Moto3, Moto2 a MotoGP, přičemž ve dvou z nich má česká Republika svého zástupce. V Moto3 je to Jakub Kornfeil, Karel Abraham závodí v MotoGP. Jednotným dodavatelem pneumatik pro Moto3 a Moto2 je Dunlop, v případě královské kubatury dodává pneumatiky Michelin. Letos v Kataru dochází k jistým změnám v harmonogramu, kdy víkend nezačíná už ve čtvrtek, abychom vše stihli odjet po západu slunce, ale klasicky v pátek. To znamená, že třídy Moto3 a Moto2 budou trénovat a závodit více méně ještě před západem slunce, až MotoGP pojede pod umělým osvětlením. První podnik sezony 2018 - Grand Prix of Qatar.

Kapitoly článku

Francouzský Michelin pokračuje nadále v pozici jednotného dodavatele pneumatik třídy MotoGP a do Kataru přiveze směsi měkkou, střední a tvrdou jak pro přední, tak pro zadní pneumatiky, které budou v asymetrické verzi s tvrdší pravou stranu. V případě deště budou připraveny pneumatiky do mokrých podmínek. Tuto variantu si jezdci vyzkoušeli poslední hodinu březnového testu v Losail a k dispozici jim bude měkká a střední směs. Také kvůli možnosti dešťových přeháněk došlo ke změně v harmonogramu víkendu, aby v případě mokrých podmínek mohli odjet většinu závodů ještě za světla.

Dřív než jezdci letos nastoupí na start prvních závodů sezony, museli absolvovat podrobné lékařské testy včetně EKG, udělení souhlasu k zdravotní historii a kontrole antidopingu. Jezdci MotoGP tyto testy absolvovali v průběhu zkoušek v Sepangu, jezdci Moto2 a Moto3 během testů v Jerezu. Tyto zdravotní testy mají jednak zaručit, že každý z jezdců je zdravý a databáze jednotlivých záznamů může být v případě nutnosti důležitým referenčním bodem.

Letošní ročník mistrovství světa má o jednu Grand Prix víc než jsme byli zvyklí v posledních letech. Kalendář světového šampionátu tak čítá celkem devatenáct podniků a to včetně Velké ceny České republiky v Brně. Novým okruhem v kalendáři je Chang International Circuit v Buriramu, který je spojen s Velkou cenou Thajska.

Losail International Circuit (Katar)

Okruh Losail Intenational postavili v roce 2004. Na okruhu v poušti závodili do roku 2008 ve dne, ale pak nastala změna, která přinesla závody v noci pod umělým osvětlením. To se letos trošku změní vzhledem k tomu, že po západu slunce pojedou pouze jezdci MotoGP. Závodní dráha pouštního okruhu má délku 5380 metrů a tvoří ji celkem 16 zatáček – 10 pravých a 6 levých. Nejdelší rovinka měří 1068 metrů a nájezd do první zatáčky je velmi oblíbeným místem k předjíždění, kde jezdci často využívají větrných stínů svých soupeřů.

Rekordy a informace MotoGP - Losail, Katar:
Nejrychlejší kolo - Jorge Lorenzo - Yamaha (2008) – 1'53,927
Rekord okruhu – Jorge Lorenzo - Yamaha (2016) – 1'54,927
Kvalifikační rekord - Jorge Lorenzo - Yamaha (2008) – 1'53,927
Maximální rychlost – Andrea Iannone – Ducati (2016) – 351,2 Km/h

Délka závodu MotoGP 2017 - 20 kol (107,6 km)
Stupně vítězů - 1.Viňales (Yamaha), 2.Dovizioso (Ducati), 3.Rossi (Yamaha)
Pole position – Maverick Viňales (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'54,316 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) – 1'55,990 sekundy

MotoGP – Preview

Repsol Honda Team

Motocykl: Honda RC213V
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #93 Marc Márquez (SPA) – 2017/ MotoGP - 1.místo
Jezdec: #26 Dani Pedrosa (SPA) – 2017/ MotoGP – 4.místo

Tým tovární Hondy loni vyhrál co se jen dalo. To znamená, že získali titul mistra světa v jednotlivcích, týmech a v soutěži výrobců. Úřadujícím světovým šampionem je Marc Márquez, který už má na kontě šest titulů a z toho z MotoGP. Letos bude pochopitelně pracovat na tom, aby titul obhájil, nicméně rozhodně by rád absolvoval méně pádů než tomu bylo loni. Hledání limitů v sedle RC213V ale není vůbec snadné. Už nyní Španěl ví, že další dva roky bude s HRC, protože smlouvu v úvodu roku prodloužil.

Druhým jezdcem týmu je Dani Pedrosa, který zatím na titul mistra světa královské kubatury nedosáhl, ale s o to větší motivaci na tuto metu cílí. Tým Repsol Hondy má pro letošní ročník nového šéfa, kterým je Alberto Puig, jenž na Pedrosu v minulosti dohlížel. Jejich cesty se nakonec rozdělily a Pedrosa pak působil mnohem uvolněněji. Uvidíme, jak se tato změna projeví.

Movistar Yamaha MotoGP

Motocykl: Yamaha YZR-M1
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #46 Valentino Rossi (ITA) - 2017/ MotoGP - 5.místo
Jezdec: #25 Maverick Viñales (SPA) - 2017/ MotoGP – 3.místo

Po testech určitě v garáži tovární Yamahy nepanuje všeobecné nadšení, protože výsledky zůstaly za očekáváním. Co se nestihlo v testech musí tým dohnat o závodních víkendech a to rozhodně nebude snadné. Ono vlastně ztráta třeba ve vývoji pohonných jednotek se už ani dohnat nedá. Teď bude záležet, jak tým dokáže novou motorku sladit nebo sladit prvky loňského modelu s tím letošním. Valentino Rossi čeká na to jak moc bude konkurenceschopným, aby s třemi ladičkami prodloužil nebo šampionát opustil. Zatím se jeví víc ta možnost, že podepíše, otázkou je, zda na rok nebo na dva. Navíc tu byly a jsou jisté možnosti ohledně vlastní stáje MotoGP, jakožto satelitu Yamahy, na což ale Ital nebyl připraven. Každopádně desátý titul je cíl a na nic jiného Rossi zatím nemyslí.

Španěl Maverick Viñales potřebuje k tomu, aby byl konkurenceschopný, trošku jinou motorku, takže M1 v garáži Movistar Yamahy na první pohled vypadají stejně, ale stejné rozhodně nejsou. Loni byl Viñales třetí v pořadí, což je pro něho úspěch vzhledem k tomu, že jel poprvé s třemi ladičkami. Můžeme s klidným svědomím říct, že Viñales je velký talent a velký favorit na celkové vítězství v soutěži.

Ducati Team

Motocykl: Ducati Desmosedici GP18
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #4 Andrea Dovizioso (ITA) - 2017/ MotoGP – 2.místo
Jezdec: #99 Jorge Lorenzo (SPA) - 2017/ MotoGP – 7.místo

Italský závodník Andrea Dovizioso loni bojoval o titul mistra světa až do posledního závodu sezony ve Valencii. Sice by se muselo stát hodně věcí, což se málem stalo, když Márquez v jednu chvíli popřel fyzikální zákony, ale i tak to byla z jeho strany vynikající sezona. Dovizioso rok 2017 uzavřel s titulem vicemistra světa a nyní musíme očekávat útok na metu nejvyšší. Ducati připravila model 2018 jak jinak než v rámci pravidel, nicméně s velmi zajímavými aerodynamickými prvky a výkonem, který by měl Italovi umožnit se v každém závodu bít o vítězství. Katar napoví jak úspění v tom byli, třebaže je to specifický okruh a s umělým osvětlením specifická Grand Prix.

Španěl Jorge Lorenzo opustil jistotu Yamahy, aby letos druhým rokem krotil brutální sílu své Desmosedici GP. Pětinásobný mistr světa (3xMotoGP, 2x250ccm) je odhodlaný ve svém snažení uspět a konečně vyhrát s Ducati a pro Ducati závod. Závody vyhrával běžně, až na pár výjimek, ale první rok s Ducati to byly jen troje umístění na stupních vítězů v podobě dvou třetích míst a jednoho druhého. Nyní má na kontě rok zkušeností, poměrně úspěšné předsezonní testy, důsledně připravenou techniku, talent a především nepopsanou knihu s nadpisem Sezona 2018.

Monster Yamaha Tech 3

Motocykl: Yamaha YZR-M1
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #5 Johann Zarco (FRA) – 2017/MotoGP - 6.místo
Jezdec: #55 Hafizh Syahrin (MAL) - 2017/ Moto2 – 10.místo (Nováček)

Úvodní část roku nebyla pro tým Hervé Poncharala zrovna optimální. Těsně před odletem na testy v Malajsii zazvonil francouzskému majiteli stáje Tech 3 telefon, kde byl agent Jonase Folgera, a ten přes telefon sdělil nemilou zprávu, že kvůli zdravotnímu stavu (Gilbertův syndrom, dědičná porucha metabolismu, játra nedokáží účinně zpracovat toxiny z těla) Folger letos závodit nebude. Němec onemocněl už před cestou do Japonska, kde předčasně uzavřel sezonu 2017. Otázka, kdo pojede místo Němce, byla skutečně za milion, protože nikdo volný nebyl. V Malajsii testoval s Tech 3 bývalý jezdec Moto2 Yonny Hernandez, ale Kolumbijec už byl domluvený s týmem Pedercini WSBK. Nakonec padla volba na Hafize Syahrina, jehož známe, podobně jak Westa, jako skvělého jezdce na vodě. Samozřejmě nejen tento povrch ovládá výborně. Malajec testoval v Thajsku poprvé s prototypem MotoGP, Katar byla druhá zkušenost a teď už je na programu první GP, takže uvidíme, jak si povede.

Další věc, kterou tým Monster Tech 3 Racing musel řešit, bylo prodloužení smlouvy s Yamahou. Vždy po skončení dané sezony Yamaha přesunula tovární motorky do garáží svého satelitu, kterým byl právě Tech 3. V poslední době se hodně hovořilo o tom, co bude dělat Rossi, když skončí se závoděním a samozřejmě tam byly ambice postavit vlastní tým. Nebo dokonce v tomto týmu kariéru ukončit. VR46 Team byl velkém a možná jediným aspirantem na podobnou smlouvu s třemi ladičkami a Tech 3, by zůstal bez motorek. Poncharal proto nečekal, vzal nabídku KTM jet dva tovární stroje a má po starostech, tedy co se týče budoucnosti.

Co si o těchto změnách myslí Johann Zarco, to zatím komentovat nebudeme, protože jemu rozhodně sedí Yamaha. Loni vyhrál soutěž pro nováčka roku, hodně často šlapal na paty továrním jezdcům tří ladiček a sezonu nakonec uzavřel šestý a v pozici nejlepšího jezdce netovárního týmu. Jeho předsezonní příprava neměla chybu, protože je velmi rychlý a hodně vpředu. Francouz ale na výkony v testech moc nedá, nechce na těchto výsledcích nic stavět, protože závody jsou podle jeho názoru zcela něco jiného. Takže až tuto neděli si možná poslechneme jak moc je nebo není Francouz spokojen.

Alma Pramac Racing

Motocykl: Ducati Desmosedici GP17/GP18
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #9 Danilo Petrucci (ITA) - 2017/ MotoGP – 8.místo
Jezdec: #43 Jack Miller (AUS) – 2017/ MotoGP – 11.místo

U týmu zůstal Danilo Petrucci, zkušený závodník, který satelitu Ducati loni přivezl nějaká umístění na stupních vítězů. Ital má k dispozici vždy nový model Desmosedici, jeho týmový kolega sedlá o rok starší model. Petrucci se již před začátkem sezony nechal slyšet, že je to jeho poslední rok s italským týmem. Jeho cílem tak bude rozšířit počet umístění na stupních vítězů a především získat pro tým vítězství v závodě. S jeho talentem to rozhodně není nemožné a někdy byl triumfu už hodně blízko. Kde má Petrucci v plánu zamířit je s otazníkem a určitě se to brzy dozvíme. Myslím, že kasárny italské policie to ale nebudou.

Novou posilou týmu je Jack Miller. Talentovaný Australan byl v hledáčku Hondy, která ho dokázala protlačit z Moto3 rovnou do MotoGP. Tento experiment nebyl tak úspěšný jak si mnozí představovali. Přechod z motorky třídy Moto3 na stroj Honda RC213V nebyl tak rychlý, aby se výsledky dostavily ihned a Miller po zkušenostech u LCR Hondy a Marc VDS přestoupil na Ducati. Ovšem tady byl jeho progres viditelný, Australan dokázal s Desmosedici jezdit časy hodně vpředu a často nebyl o tolik pomalejší než jeho zkušenější týmový kolega. Určitě bude zajímavé Millera sledovat v závodě, ten ještě může překvapit.

Team Suzuki Ecstar

Motocykl: Suzuki GSX-RR
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #29 Andrea Iannone (ITA) - 2017/ MotoGP – 13.místo
Jezdec: #42 Alex Rins (SPA) - 2017/ MotoGP – 16.místo

U Suzuki zůstává stejná jezdecká sestava jako loni. Italský závodník Andrea Iannone, by moc rád už konečně zajel výsledky, které ho posunou někam výš. U Ducati byl zvyklý bojovat o přední pozice, tady mu to až tak nevycházelo. Nicméně s rokem zkušeností, neuvěřitelném množství práce vývojového oddělení, je připraven prototyp, který bude schopen udržet krok s nejlepšími. Samozřejmě není to všechno jen o výkonu motoru na brzdě, celkový výsledek je kombinací nastavení jeho distribuce a schopnosti nezničit pneumatiky v první půlce závodu. Iannone je pořádný dravec a jen doufám, že nám letos znovu ukáže co v něm je.

Španěl Alex Rins měl těžší premiéru, protože loni do sezony nastupoval po zranění. Letos je situace pozitivnější a výsledky mladého Španěla stejně tak. Pokud vezmeme jeho výkony v závodech Moto2, kde mu také nějakou dobu trvalo než se přizpůsobil daným podmínkám, tak Rins bude výborný také v královské kubatuře, jen to chce ještě nějaký čas. Zda si to myslí taky u Suzuki uvidíme, jakmile budou chodit informace ohledně prodloužení stávajících kontraktů. Suzuki také plánuje nasadit satelitní tým, čímž by jednak splnili požadavky promotéra Dorny, ale především by tím posílili přísun dat a urychlili vývoj. Zda to bude už v roce 2019 a kdo konkrétně spojí své jméno s japonským výrobcem, to je prozatím s otazníkem.

Estrella Galicia 0,0 Marc VDS

Motocykl: Honda RC213V
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #21 Franco Morbidelli (ITA) – 2017/ Moto2 – 1.místo (Nováček)
Jezdec: #12 Thomas Lüthi (SWI) – 2017/ Moto2– 2.místo (Nováček)

Tým s reklamou na nealkoholické pivo, a s dvojicí silných partnerů, kteří produkují tento zlatavý mok ve Španělsku a Belgii, letos vsadil na nováčky. Do MotoGP poslal svého jezdce Moto2, který loni vyhrál titul mistra světa. Zmiňovaným jezdcem je Franco Morbidelli, velký talent a do budoucna jistě velká postava královské MotoGP. Morbidelli dokáže v jednu chvíli závody vyhrávat a posilovat náskok na špici tabulky, nicméně má i takové chvilky, kdy je schopen o náskok přijít. Konzistence výkonu je v MotoGP velmi důležitá a na tu bude muset Morbidelli dát. Loni vyhrál titul, letos to bude zcela určitě snaha vyhrát titul pro Nováčka roku 2018.

Paradoxně druhým jezdcem týmu je Thomas Lüthi, loni největší Morbidelliho soupeř v boji za titulem. Estrella Galicia 0,0 Marc VDS vsadila na dvojici bojující o titul, takže ve svých řadách by měli světového šampiona tak či tak. Ono Thomas Lüthi vyhrál titul mistra světa v třídě do 125ccm, takže hvězdný tým nováčků tu je. Adaptace na Hondu, na prostředí litrových prototypů. Nešla Lüthimu zcela ideálně, což je zapříčiněno ještě nedoléčeným zraněním, které ho právě loni zastavilo v cestě za titulem. Nejsou tam ale žádné komplikace, jde jen o to, že s každým dalším dnem je to lepší a lepší. Hlavně si kotník někde neťuknout znovu, to by mohl být problém.

Team LCR Honda Castrol/ Idemitsu

Motocykl: Honda RC213V
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #35 Cal Crutchlow (GBR) – 2017/ MotoGP – 9.místo
Jezdec: #30 Takaaki Nakagami (JAP) – 2017/ Moto2 – 7.místo (Nováček)

Tým známý většinou jedním jezdcem pojede letošní sezonu ve dvou. Nadále pokračuje zkušený Cal Crutchlow, který má jako hlavního sponzora britskou značku Castrol. Pro Crutchlowa je to jeho osmá sezona MotoGP. Za tu dobu se stačil oženit a stát s hrdým otcem. Co je pro něho důležité, tak rovněž bodoval umístěními na stupních vítězů a v roce 2016 slavil dvě zlaté. Loni to tak snadné neměl, protože v Top3 byl pouze v Argentině, jinak se na pódium nedostal. Samozřejmě cílem bude bitva o stupně vítězů a rozhodně vítězství v závodě. Crutchlow je schopný závodník a má na to, aby HRC dokázal, že si ho bude dobré udržet i nadále.

Se smlouvou od Honda Racing Corporation přichází druhý jezdec týmu LCR, Japonec Takaaki Nakagami. Ten závodil v Moto2 a rozhodně patřil mezi velké talenty. Jeho Honda nese jinou barevnou kombinaci než ta od Cala Crutchlowa, protože od začátku Nakagamiho éry v mistrovství světa je mu věrná značky Idemitsu. Pro zemi vycházejícího slunce je tu po dlouhé době znovu šance fandit svému jezdci. Je to celkem paradox, že ve světě, kde vládnou japonské mamutí továrny, právě pozice jezdce nebyla Japoncem obsazena. Uvidíme kolik času Nakagamimu zabere se aklimatizovat, ale zcela určitě bude silným hráčem v poli.

Ángel Nieto Team

Motocykl: Ducati Desmosedici GP16/GP17
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #19 Álvaro Bautista (SPA) – 2017/ MotoGP – 12.místo
Jezdec: #17 Karel Abraham (CZE) – 2017/ MotoGP – 20.místo

Tým především známe pod názvem Aspar. K jeho přejmenování došlo na základě událostí z loňské sezony, kdy na následky zranění, která utrpěl při dopravní nehodě, zemřel Ángel Nieto, španělská motocyklová legenda a blízký přítel majitele skupiny Aspar, Jorge Martíneze. Tým zůstává ve stejném složení jako loni a vzhledem k tomu, že Álvaro Bautista sedlá novější verzi Desmosedici GP, začneme u Španěla. Ten byl loni celkově dvanáctý, což není vůbec špatný výsledek. Mistr světa stopětadvacítek z roku 2006 jede v MotoGP svoji devátou sezonu. Přestože své nejlepší výsledky zajel v sedle Hondy, Ducati mu teď celkem sedí a uvidíme, zda ho dostane mezi nejlepších deset.

Jediným českým zástupcem v MotoGP je Karel Abraham. Ten je po návratu z WSBK jiným jezdcem než jsme ho znávali, když ještě závodil v brněnském týmu AB Motoracing. U Aspara působí jistě a odhodlaně. Není na něm vidět obava z nezdaru, víc bych řek z něho sálá odhodlání dokázat, že si své místo zaslouží. Věří si a na jeho výkonech je to znát. Samozřejmě je třeba brát v úvahu techniku a její možnosti v současné konkurenci. Desmosedici GP16 byla motorka, která při závodech počítala s pomocí aerodynamických křidélek, což dnes není možné. Jak se to projeví teprve uvidíme. S Ducati si Abraham rozuměl výborně, takže věřme, že bude mít prostor bojovat o body v každém závodu. V letošním roce také pojede poprvé s přilbou jiného výrobce než jezdíval v minulosti, takže je vidět, že se snaží vše odladit na maximum už před sezonou a v závodech již zaměřit pozornost jen na co nejlepší výsledek.

Red Bull KTM Factory Team

Motocykl: KTM RC16
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #38 Bradley Smith (GBR) - 2017/ MotoGP - 21.místo
Jezdec: #44 Pol Espargaró (SPA) - 2017/ MotoGP – 17.místo

S týmem pokračuje Pole Espargaró, který to neměl letos ideální. V Malajsii těžce havaroval a musel vynechat test v Thajsku. Espargaró se vrátil až v Kataru, kde s týmem absolvoval tři dny a test uzavřel celkově dvacátý, 1,5 sekundy za maximem testu. Španěla v Thajsku nahradil testovací pilot KTM Mika Kallio, který s továrním týmem pojede pět závodů na divokou kartu.

Druhým jezdcem týmu je Bradley Smith, britský jezdec, který stále čeká na tu svoji sezonu, kdy bude moci ukázat svůj plný potenciál. Takovou sezonu prozatím neměl, ale je třeba brát v úvahu, že KTM je v MotoGP druhým rokem, takže opravdu nováček. Naposledy zajel v testech v Kataru čtrnáctý čas, což byl povzbudivý výsledek s hodnotou ztráty jedné sekundy na prvního Zarca.

Reale Avintia Racing

Motocykl: Ducati Desmosedici GP16/GP17
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #53 Tito Rabat (SPA) – 2017/ MotoGP – 18.místo
Jezdec: #10 Xavier Simeon (BEL) - 2017/ Moto2 – 23.místo (Nováček)

Tým se loni po Valencii rozloučil s oběma svými jezdci Hectorem Barberou a Lorisem Bazem, a zahájil novou spolupráci s Tito Rabatem a Xavierem Simeonem. Těžko říct, co je vedlo k rozhodnutí rozejít se s Barberou, protože ten by jim ty výsledky určitě zajistil, ale nejsem majitel týmu. Španěl Rabat byl výborný v šestistovkách, nicméně po přestupu do MotoGP není moc vidět. Loni to bylo devatenácté místo a uvidíme, jak si povede letos, jak rozdílné to třeba budou sezony.

Belgičan Xavier Simeon byl loni třiadvacátý v hodnocení šestistovek. V Moto2 závodí od roku 2010 a na konto si připsal jedno třetí, dvě druhá místa a jeden závod vyhrál. V posledních dvou letech ale na stupních vítězů nestál a nyní má šanci jet v MotoGP. Každopádně v testech na okruhu v Losail zajel časy, kterými se dostal před dvojici Thomas Lüthi a Mika Kallio. Uvidíme, kde bude v neděli.

Aprilia Racing Team Gresini

Motocykl: Aprilia RS-GP
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #41 Aleix Espargaró (SPA) - 2017/ MotoGP – 15.místo
Jezdec: #45 Scott Redding (GBR) - 2017/ MotoGP – 14.místo

Zkušenějším z dvojice závodníků Aprilie je Aleix Espargaró, který už na novém prototypu nějaký ten kilometr najel a ví, co by tak mohl čekat. Rozhodně by rád víc dopředu, vyhnul se zraněním, které ho vyřadilo ze hry loni v Austrálii a rád by navázal na to, kde skončil, to znamená navázat na víkend v Japonsku, kde byl sedmý. Testy v Kataru uzavřel patnáctý 1,2 sekundy za nejrychlejším, ale jak víme testy ne vždy dokážou napovědět skutečné rozložení sil. Víc budeme vědět tuto neděli.

Britský závodník Scott Redding nahradil v týmu krajana Sama Lowese. Po letech na satelitu Ducati pojede Redding tovární stroj Aprilia a bude jen na něm, jak s nabídnutou šancí naloží. Samozřejmě prototyp z Noale ještě potřebuje doladit, nicméně očekávání už jsou a ty bude třeba nějakým způsobem naplnit. Redding tak nemá před sebou vůbec snadnou sezonu, ale kdo ano.

Seznam jezdců MotoGP 2018

# 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati  
# 5 Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha  
# 9 Danilo PETRUCCI ITA Alma Pramac Racing Ducati  
# 10 Xavier SIMEON BEL Reale Avintia Racing Ducati nováček
# 12 Thomas LUTHI SWI EG 0,0 Marc VDS Honda nováček
# 17 Karel ABRAHAM CZE Angel Nieto Team Ducati  
# 19 Alvaro BAUTISTA SPA Angel Nieto Team Ducati  
# 21 Franco MORBIDELLI ITA EG 0,0 Marc VDS Honda nováček
# 25 Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha  
# 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda  
# 29 Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki  
# 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda nováček
# 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda  
# 38 Bradley SMITH GBR Red Bull KTM Factory Racing KTM  
# 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia  
# 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki  
# 43 Jack MILLER AUS Alma Pramac Racing Ducati  
# 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM  
# 45 Scott REDDING GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia  
# 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha  
# 53 Tito RABAT SPA Reale Avintia Racing Ducati  
# 55 Hafizh SYAHRIN MAL Monster Yamaha Tech 3 Yamaha nováček
# 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda  
# 99 Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati  

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
jannyk přispěla 0.5 Kč
Ritchy přispěl 0.5 Kč
nikod přispěl 0.5 Kč
Tomas_81 přispěl 0.5 Kč
masi přispěl 0.5 Kč
jose přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist