První GP sezony – Velká cena Kataru

Skončila zimní přestávka, série předsezonních testování a nyní už je na programu úvodní podnik sezony v Kataru. Podobně jak loni začíná závodní víkend klasicky v pátek dvojicí volných tréninků všech tří tříd světového šampionátu. Změna nastává v sobotu a to u kvalifikací nižších tříd Moto3 a Moto2. Kvalifikace bude v podobném formátu jak MotoGP, to znamená rozdělená na dvě krátké části. Dnem závodu je neděle s tím, že pod světly budou startovat jezdci tříd Moto2 a MotoGP. Prvním podnikem sezony 2019 je už tento víkend VisitQatar Grand Prix.

Kapitoly článku

Losail International Circuit (Katar)

Okruh Losail Intenational postavili v roce 2004. Na okruhu v poušti závodili do roku 2008 ve dne, ale pak nastala změna, která přinesla závody v noci pod umělým osvětlením. To se letos trošku změní vzhledem k tomu, že po západu slunce pojedou pouze jezdci MotoGP. Závodní dráha pouštního okruhu má délku 5380 metrů a tvoří ji celkem 16 zatáček – 10 pravých a 6 levých. Nejdelší rovinka měří 1068 metrů a nájezd do první zatáčky je velmi oblíbeným místem k předjíždění, kde jezdci často využívají větrných stínů svých soupeřů.

Rekordy a informace MotoGP - Losail, Katar:
Nejrychlejší kolo – Johann Zarco - Yamaha (2018) – 1'53,680
Rekord okruhu – Jorge Lorenzo - Yamaha (2016) – 1'54,927
Kvalifikační rekord – Johann Zarco - Yamaha (2018) – 1'53,680
Maximální rychlost – Danilo Petrucci – Ducati (2018) – 351,9 Km/h

Délka závodu MotoGP 2018 - 22 kol (118,4 km)
Stupně vítězů - 1.Dovizioso (Ducati), 2.Márquez (Honda), 3.Rossi (Yamaha)
Pole position – Maverick Viňales (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'54,316 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) – 1'55,990 sekundy

Změny pro sezonu 2019

Třída MotoGP

Navyšuje se počet pneumatik do deště. U MotoGP je to z 11 na 13 – 6 předních a 7 zadních pneumatik. V případě tříd Moto3 a Moto2 není počet pneumatik nijak omezen, nicméně teď musí mít dodavatel připraveny minimálně čtyři sady pneumatik do deště pro jezdce.

Od 1. března začal pro jezdce třídy MotoGP platit nový typ penalizace, kterou komise MotoGP pojmenovala „long lap penalty“. Závodníci si její fungování v praxi poprvé vyzkoušeli během testování v Kataru. Penalizace nazvána „long lap penalty“ bude fungovat na principu vyjetí z dráhy v místě, které bude na každém okruhu předem určeno. Vyznačená delší zatáčka by měla jezdce zpomalit až o dvě sekundy. Penalizovaný jezdec bude muset tímto prostorem projet do tří kol od chvíle, kdy obdržel trest.

Kvalifikace Moto2/Moto3

Třídy Moto3 a Moto2 mají v roce 2019 tři volné tréninky. Čtrnáct nejrychlejších jezdců kombinace časů získává přímý postup do druhé kvalifikace (Q2). Ostatní nastoupí do první kvalifikace (Q1), kde první čtyři získají místo pro druhou kvalifikací. O pole position tak bude usilovat celkem osmnáct nejrychlejších závodníků. Volné tréninky tříd Moto3 a Moto2 budou trvat 40 minut, kvalifikace (Q1/Q2) mají 15 minut. Čtveřice jezdců, která postoupí z Q1 do Q2 dostane jednu měkkou zadní pneumatiku navíc.

Michelin (pneumatiky pro GP Kataru)

První podnik sezony je pro pneumatiky náročný hned v několika ohledech. Písek z pouště dostane na asfalt okruhu Losail International vítr a pneumatiky tím dost trpí v rámci životnosti. Další věc je, že se jezdí jak během dne, tak po západu slunce, takže s klesající teplotou se začíná na povrchu tratě srážet vlhkost a to má okamžitě vliv na přilnavost. Všech jedenáct týmů má pro nadcházející víkend k dispozici směsi měkká, střední a tvrdá. Přední pneumatiky mají symetrickou konstrukci, zadní asymetrickou s tvrdší pravou stranou. K dispozici jsou dvě nové směsi pro rok 2019 a stejně tak pneumatiky do deště.

MotoGP – Preview

(pořadí je dle výsledku šampionátu týmů MotoGP 2018)

Repsol Honda Team

Motocykl: Honda RC213V
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #93 Marc Márquez (SPA) – 2018/ MotoGP – 1.místo
Jezdec: #99 Jorge Lorenzo (SPA) – 2018/ MotoGP – 9.místo

Spojení Repsolu a HRC letos slaví pětadvacetileté výročí. Repsol Honda je vítězným týmem sezony 2018 a po dlouhé době zahájí sezonu v pozměněné sestavě. S týmem pokračuje Marc Márquez, sedminásobný světový šampion, jenž bude letos obhajovat světové prvenství. Španěl to má komplikované v tom, že loni v prosinci absolvoval operaci ramene a musel dlouho rehabilitovat. On sice tvrdí, že je téměř v plné kondici, ale vzhledem k tomu jak dlouho trvá rekonvalescence podobných operací se můžeme jen domnívat, že před začátkem sezony nechce svým soupeřům prozradit svoji slabší stránku. Vzhledem k tomu jak dokázal s již zraněným ramenem loni bojovat o titul, je jasné, že se dokáže s problémy poprat i nyní, takže stále velký favorit.

Novým jezdcem týmu je Jorge Lorenzo, který se zraněním bojuje od loňského závodu ve španělské Aragonii. Po skončení sezony testoval RC213V, ale stále ho omezovaly potíže v podobě zlomeného kotníku. Vše nasměřovali na první testy 2019 v Sepangu, jenže krátce před odjezdem si Lorenzo zlomil při tréninku zápěstí. Další operace a nula kilometrů z třídenního testu v Malajsii. Lorenzo začal pracovat až v Kataru, kde absolvoval tři dny s šestým nejrychlejším časem. Viditelným výsledkem testu je jedno rychlé kolo, nicméně jak na tom Lorenzo bude co se týče kompletní délky závodu se teprve uvidí. Jen co se dal Lorenzo trošku dohromady, žádal vedení Dorny, aby posunuli start závodu MotoGP, jelikož je po západu slunce stále vyšší vlhkost a motorky začínají klouzat. K tomu ale nedojde, tedy alespoň prozatím se nic takového nechystá.

Mission Winnow Ducati

Motocykl: Ducati Desmosedici GP19
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #4 Andrea Dovizioso (ITA) - 2018/ MotoGP – 2.místo
Jezdec: #9 Danilo Petrucci (ITA) - 2018/ MotoGP – 8.místo

Italský závodník Andrea Dovizioso je jedničkou tovární stáje italského výrobce a letos půjde se vší možnou podporou po titulu mistra světa. Dovizioso je u Ducati od roku 2013 a jeho nejlepšími výsledky jsou dvě druhá místa z posledních dvou let. Těžko říct, zda je Ital přesně ten typ, který zvládne bojovat o tak vysokou metu, ale zdá se, že Ducati udělá maximum proto, aby ho tam všemi dostupnými silami dostali. Pokud by to přeci jenom nevyšlo, myslím, že by tím skončila jeho kariéra jezdec tovární stáje z Boloně. Co se týče testu v Kataru, tak tam byl Dovizioso patnáctý. Všichni z týmu hovoří o pozitivním testování, o dobrém pocitu z motorky, časy nebyly prioritou … uvidíme tento víkend, jak to bude na časomíře vypadat.

Novou posilou týmu je Danilo Petrucci, který s Desmosedici závodil u Pramac Racingu, takže pro italského policistu to není až tak zásadní změna. Jeho smlouva s továrnou Ducati je jen jednoletá, protože vedení může vybírat také z jezdců jejich satelitu. Takové jednání samozřejmě staví Petrucciho do celkem nepříjemné situace, jelikož je tam viditelný tlak na výsledky. Přes to všechno je Petrucci často rychlejší než jeho týmový kolega Dovizioso a třeba test v Kataru uzavřel jako desátý v pořadí. Otázkou je jakou mají u Ducati postavenou strategii, ale to brzy uvidíme. Petrucci je talentovaný závodník a vzhledem k okolnostem také hodně motivovaný.

Monster Energy Yamaha MotoGP

Motocykl: Yamaha YZR-M1
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #46 Valentino Rossi (ITA) - 2018/ MotoGP - 3.místo
Jezdec: #12 Maverick Viňales (SPA) - 2018/ MotoGP – 4.místo

Jak si povedou jezdci tovární Yamahy, tak to je v této chvíli otázka za milion. Valentino Rossi loni skončil celkově třetí, ale bylo to dost natěsno, což on sám moc dobře ví. Testy v Malajsii a Kataru nebyly pro Rossiho natolik úspěšné, aby ho přesvědčily, že má motorku, která mu umožní bojovat o jubilejní desátý titul mistra světa. Rossimu je čtyřicet, ale je to stále jezdec s nímž se počítá. Má za sebou v každé zemi obrovskou základnu fanoušků, což je obdivuhodné a šampionát z toho pochopitelně profituje. Fanoušci Rossiho zbožňují, jeho soupeři si ale nepřejí nic jiného než Itala rozdrtit a dostat na kolena a to včetně jeho týmového kolegy. Rossiho závodní kariéra je sice úspěšná, ale už toho má od mala dost a nadšení pro věc jednou dosáhne vrcholu. Zatím je cílem desátý titul, to není nereálný sen, ale pokud Yamaha nedokázala v průběhu posledních let vyvinout stroj, který může konkurovat ostatním, pak Rossiho v MotoGP už dlouho neuvidíme.

Do sezony 2019 nastupuje Maverick Viňales s obrovským odhodláním získat titul mistra světa. Změnil šéftechnika, startovní číslo a teď je připraven všem dokázat, že je to on, kdo letos vyhraje. V testech byl nejrychlejší, necelé půl sekundy najel na týmového kolegu, ale testy jsou jedna věc, závody druhá. Loni zajel v úvodním podniku na šesté místo, což by dnes bral jako neúspěch. Jeho taktika bude podobná jak v případě Márqueze, bojovat o pozice na stupních vítězů a pokud to jen trošku půjde, tak s minimálním rizikem vyhrát. Každá nula na kontě znamená nižší šanci bojovat v závěru roku o vysněný titul. Viňales je mladý, dravý a talentovaný závodník. Vše co má si tvrdě vydřel, takže se mu není co divit, že chce na vrchol. Určitě toho dosáhne, otázkou je, zda to bude letos.

Team Suzuki Ecstar

Motocykl: Suzuki GSX-RR
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #42 Alex Rins (SPA) - 2018/ MotoGP – 5.místo
Jezdec: #36 Joan Mir (SPA) - 2018/ Moto2 (nováček)

U Suzuki zůstal Alex Rins s nímž japonský výrobce počítá jako s jedničkou továrního týmu. Španěl si v předsezonních testech vedl velmi dobře, což dokazuje třetí čas v pořadí katarského testu. Rins je talentovaný závodník, jemuž motorka třídy MotoGP sedla hned od začátku a nyní má tu správnou šanci ukázat, že dokáže zajet hodně vysoko. Suzuki již letos není týmem, který by těžil z výhod koncesních bodů, takže je nyní na stejné úrovní jako například Ducati, Honda nebo Yamaha.

Nováčkem v týmu a MotoGP vůbec je Joan Mir. Když vedení týmu Suzuki MotoGP Mira vybralo, mnohé toto rozhodnutí překvapilo. Suzuki tehdy neprodloužila smlouvu Iannonemu a naopak vybrali jezdce bez zkušeností. Jak později uvedli, je jejich filozofií dát šanci mladým závodníkům. V testech na okruhu Losail, byl v kombinaci časů Mir na dvanácté pozici, což je určitě dobrý výsledek. Nyní je na programu úvodní podnik sezony, takže uvidíme, jak si povede tam. Zatím to vypadá dost nadějně.

Alma Pramac Racing

Motocykl: Ducati Desmosedici GP19/GP18
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #43 Jack Miller (AUS) – 2018/ MotoGP – 13.místo
Jezdec: #63 Francesco Bagnaia (ITA) – 2018/ Moto2 (nováček)

U satelitu Ducati zůstal Australan Jack Miller, který má k dispozici letošní model Desmosedici GP19. Jak po testech Miller prozradil, je to on a Petrucci, jenž budou pracovat na zdokonalení stroje a tlačit jedničku italského výrobce Doviziosa dopředu. Letošní rok je pro Millera důležitý, protože od jeho výsledků a odvedené práce se bude odvíjet šance jet v roce 2020 pro továrnu Ducati. Tak to teď mají nastavené, protože Petrucci má s Ducati jen jednoletou smlouvu. Motivace je tak pro Australana celkem jednoznačná.

Nováčkem v týmu je úřadující mistr světa Moto2 Francesco Bagnaia. Italský závodník podepsal smlouvu s Pramac Racingem ještě dřív než začala sezona 2018, ale jak je vidět, rozhodnutí vedení týmu bylo správné. Bagnaia pracoval na adaptaci nové technice jak jen to šlo a výsledkem byl třináctý čas v kombinaci tří dnů katarského testu. Jeho cílem bude získat titul pro nejlepšího nováčka roku a pokud by byl v celkovém hodnocení v první desítce, myslím, že by byli všichni nadmíru spokojení.

Red Bull KTM Tech 3

Motocykl: KTM RC16
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #55 Hafizh Syahrin (MAL) - 2018/ MotoGP – 16.místo
Jezdec: #88 Miguel Oliveira (POR) - 2018/ Moto2 (nováček)

V případě francouzské stáje Tech 3 je pro letošní ročník zásadní změna s ohledem na techniku, jelikož po dlouhých letech s Yamahou tým přestoupil k rakouskému výrobci KTM. Tým Herve Poncharala je satelitem KTM v MotoGP a stroje KTM má rovněž v třídě Moto2. Změna techniky je skutečně viditelná, protože pozice, kterých tým dosahoval jsou nyní od Top10 podstatně dál než byli zvyklí. V týmu zůstal Malajec Hafizh Syahrin, nicméně zda to bylo dobré rozhodnutí je otázka. V testech jezdil Syahrin pomaleji než jeho nový týmový kolega a zatím to nevypadá, že by v prvním klání měl na to dosáhnout na body.

Portugalec Miguel Oliveira má před sebou premiérovou sezonu jezdce královské kubatury, kterou spojil s týmem Tech 3. Možná pokud by měli v garáži Yamahy M1 bylo by to snadnější, ale Oliveirovi to může být celkem jedno, protože on s Yamahou nejel, takže neví jaké to bylo a o to lépe se může přizpůsobit KTM. To také v Kataru udělal, když v testech zajel dvacátý čas a na továrního jezdce KTM Zarca ztratil jen sedmapadesát tisícin. Oliveira je talentovaný jezdec a bude to on, kdo letos dostane stroj Red Bull Tech 3 vysoko.

Team LCR Honda Castrol / Idemitsu

Motocykl: Honda RC213V
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #35 Cal Crutchlow (GBR) – 2018/ MotoGP – 7.místo
Jezdec: #30 Takaaki Nakagami (JAP) – 2018/ MotoGP – 20.místo

Pro Cala Crutchlowa skončila loňská sezona předčasně, když po nehodě v Austrálii musel na operaci s vícenásobnou zlomeninou kotníku. To pro Brita znamenalo konec nadějí na perfektní umístění a zisk statusu pro nejlepšího jezdce netovárního týmu. Rehabilitace nebyla krátká, Crutchlow přišel o poslední testy roku a nastoupil až do testu v Sepangu. Jezdce HRC noha stále bolela, takže nedokázal najet spousty kilometrů. V Sepangu byl pátý, sedmnáctý v Kataru. V jeho případě to bude především o zlepšování se s každým dalším závodem, ale bude třeba se vyvarovat pádům, protože obnovit si zranění by nevěstilo nic dobrého.

Jediný japonský závodník v MotoGP je Takaaki Nakagami. Loni jel premiérový ročník v MotoGP a skončil dvacátý v pořadí s nejlepším výsledkem ve Valencii, kde skončil v opakovaném závodě šestý. Nakagami k své spokojenosti na tento poslední závod navázal v předsezonní přípravě a výborně zajel oba testy v Sepangu a Kataru, kde v kombinaci časů obsadil devátá místa. Japonec je talentovaný závodník, takže druhým rokem v královské kubatuře můžeme od něho čekat podobné výsledky v první desítce.

Red Bull KTM Factory Team

Motocykl: KTM RC16
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #44 Pol Espargaró (SPA) - 2018/ MotoGP – 14.místo
Jezdec: #5 Johann Zarco (FRA) - 2018/ MotoGP – 6.místo

Tovární tým KTM má před sebou těžký úkol, což znamená pravidelně bodovat, pokud možno bojovat o pozice v první desítce a pokud to situace dovolí, získat umístění na stupních vítězů. To se poprvé povedlo loni ve Valencii Polu Espargarovi, jenž si v posledním deštivém závodě sezony dojel pro šestnáct bodů za třetí místo. V předsezonních testech Espargaró zajel v Sepangu osmnáctý nejlepší čas, Katar byl o poznání lepší, protože to skončil v kombinaci celkově osmý.

Novou posilou týmu je Johann Zarco, bývalý jezdec týmu Tech 3 a loni nejlepší netovární závodník sezony 2018. Francouz byl s Yamahou hodně sžitý, což dokazoval svými výsledky, takže o to těžší je přechod na techniku KTM. V testech to byl sedmnáctý čas v Sepangu a devatenáctý v Losail. Zarco je jezdec, který rozhodně nic nevzdá, takže bude dělat maximum proto, aby v závodech jezdil na body a získával umístění v Top10. V této chvíli to snadně příliš nevypadá, ale věřím, že Zarco to dokáže.

KTM má nyní poprvé svůj satelitní tým (Tech 3), takže čtyři motorky na dráze a šanci výrazně zapracovat na vývoji. Jejich testovacím jezdcem je Dani Pedrosa, který sice ukončil závodní kariéru, ale u motorek zůstává. Druhým testovacím jezdcem je Mika Kallio.

Aprilia Racing Team Gresini

Motocykl: Aprilia RS-GP
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #41 Aleix Espargaró (SPA) - 2018/ MotoGP – 17.místo
Jezdec: #29 Andrea Iannone (ITA) - 2018/ MotoGP – 10.místo

Sezona 2019 bude pro Aprilii klíčová, jelikož je tam viditelný tlak na výsledky. Začátkem roku výobce z Noale potvrdil příchod nového sportovního ředitele, kterým je Massimo Rivola. Tento sedmatřicetiletý Ital přichází z prostředí formule 1, kde byl posledních jednadvacet let a své jméno spojil s Minardi, Toro Rosso a Ferrari. Systém práce týmu má být podobný jak je tomu u Ferrari, takže uvidíme, jaké pozitiva to přinese. Hned v prvním závodě nastoupí na divokou kartu testovací jezdec Bradley Smith, takže Aprilia pojede ve třech.

S týmem Aprilie pokračuje Aleix Espargaró, jenž loni skončil sedmnáctý v pořadí, třebaže měl pár závodů dobře rozjetých. Jeho nejlepším výsledkem bylo šesté místo z Aragonie, na což už ve zbytku sezony nenavázal. Otázkou je, jak mu to půjde letos. Pokud se podíváme na výsledky testování, tak Španěl v Sepangu skončil sedmý, čtrnáctý byl teď v Kataru. Do Espargara vkládají velké naděje, ale ten teď bude mít nového týmového kolegu a ten umí rozhodit kdekoho.

Do Aprilie přišel Andrea Iannone, jezdec se zkušenostmi z továrny Ducati a Suzuki. Italský závodník je dravec, někdy až moc a není snadné pro vedení týmu ho udržet v přijatelných mezích. Přesně to zřejmě Iannoneho stálo místo jak u Ducati, tak Suzuki. Jenže Aprilia potřebuje výsledky a věří, že Iannone je dokáže získat. Když se teď nedávno Iannoneho zeptali, co je na jeho motorce nejlepší, tak ten odpověděl, že tým lidí kolem ní, tým, který bezvadně spolupracuje. Tuto odpověď si můžeme vyložit několika způsoby, každopádně v Sepangu byl Iannone nemocný a skončil s jednadvacátým časem, Katar pro Itala znamenal osmnáctý čas a minimální ztrátu na Espargara. Základ pro dobrou spolupráci bude ten, aby se s Espargarem nesestřelili hned v prvním závodu.

Reale Avintia Racing

Motocykl: Ducati Desmosedici GP18/GP18
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #53 Tito Rabat (SPA) – 2018/ MotoGP – 19.místo
Jezdec: #17 Karel Abraham (CZE) - 2018/ MotoGP – 23.místo

Loňská sezona nedopadla pro Tita Rabata ideálně. V Británii se sice kvůli dešti nakonec vůbec nezávodilo, ale během tréninku Španěla v kačírku trefila nikým neřízená Morbidelliho Honda a hned několikrát mu zlomila nohu. Rabat musel podstoupit operační zákroky, rehabilitoval a do sedla motorky se už do konce sezony nevrátil. Jeho první jízda tak byla až v posezonním testu ve Valencii, kde si vyzkoušel Desmosedici a získal představu o své kondici. Rabat je talent, vše má tvrdě natrénované a pokud má konkurenceschopnou techniku, dokáže jezdit dobré výsledky. V testech zajel čtrnáctý čas v Sepangu a šestnáctý byl v Kataru, kde ztratil jen sekundu na prvního Viňalese a to rozhodně není špatné.

Novým jezdcem Avintie je český závodník Karel Abraham, který přichází z týmu Aspar. Technika zůstává v podobě Ducati Desmosedici, jen to tentokrát bude modernější GP18. V testech v Sepangu Abraham nastavil dvacátý čas, teď v Kataru byl jednadvacátý. Loni to bylo celkové třiadvacáté místo, což by český závodník určitě rád změnil a od začátku sezony bodoval v každém klání tak, aby jeho pozice v průběžném hodnocení byla daleko výš. Zkušenosti na to má a technika u Avintie snad bude připravená tak, aby mohl usilovat o mistrovské body.

Petronas Yamaha Sepang Racing Team (nový tým)

Motocykl: Yamaha YZR-M1
Kategorie: MotoGP
Jezdec: #21 Franco Morbidelli (ITA) – 2018/ MotoGP – 15.místo
Jezdec: #20 Fabio Quartararo (FRA) – 2018/ Moto2 (nováček)

Poté co tým Tech 3 oznámil, že s Yamahou již neprodlouží smlouvu na rok 2019 a dál, byla otázka, kdo se stane satelitem Yamahy. Nakonec je to zcela nový tým s podporou okruhu v Sepangu a díky hlavnímu sponzoru Petronas podobnými barvami jako tým formule 1. Na pozici jezdce byl do týmu nominován Franco Morbidelli, mistr světa Moto2 z roku 2017, a patnáctý jezdec celkového hodnocení v jeho premiérové sezoně MotoGP 2018. Morbidelli si na královskou kubaturu postupně zvyká a letos s Yamahou mu to v testech šlo velmi dobře, když třeba v Kataru skončil jako sedmý nejrychlejší. Teď se uvidí, jak zvládne kompletní závodní víkend a samozřejmě závod. Ital má přirozený talent, takže bude rozhodně vidět.

Nováčkem v královské kubatuře je druhý jezdec týmu Fabio Quartararo. Francouz ještě v roce 2016 závodil v Moto3, pak jel rok s Pons Racing v Moto2 a teď je v MotoGP. Celkem překvapivá volba ze strany Petronas Yamaha Sepang Racing, ale když se podíváme na výsledky testů, tak v Sepangu byl šestnáctý a v Kataru už druhý nejrychlejší, přičemž na prvního Viňalese ztratil jen dvě desetiny. To je na nováčka skutečně neuvěřitelný výkon a můžeme se jen těšit, jak to o nadcházejícím víkendu v Kataru dopadne.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 12 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
MiroSz63 přispěl 2 Kč
jannyk přispěla 2 Kč
romik-23 přispěl 2 Kč
rosho přispěl 2 Kč
GarioGringo přispěl 2 Kč
JardaKTM přispěl 2 Kč
Fantom40 přispěl 2 Kč
brodak přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
pavere přispěl 2 Kč
yamaha46 přispěl 2 Kč
Karbec_Jikov přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist