Před testy IRTA ve Valencii a v Jerezu (1.)

Zatímco jezdci MotoGP mají za sebou už druhé letošní testy v Sepangu, tak zbývající dvě kubatury stojí těsně před jejich zahájením. A s nimi je zde pochopitelně i účast tří českých jezdců. V první části se zaměříme na třídu stopětadvacítek.

Jezdce kubatur stopětadvacítek a nové kubatury Moto2 nyní čekají dva po sobě jdoucí testy ve Valencii - 1. až 3. března a 6. až 8. března v Jerezu. Poslední testy před zahájením sezóny 2010 pak budou obě kubatury opět absolvovat 27. - až 29. března v Jerezu.

Kubatura do 125 ccm. Co se tedy událo v této třídě?


Jeden z velkých favoritů, Nicolas Terol ze Španělska, upouští od svého dosavadního čísla "18" a přechází na "40". 


Místo vícemistra světa Simone Corsiho pojede - odchází do Moto2 - pojede v týmu Fontana Racing mladý Maďar Sebestyen Peter. 


Továrna Aprilia nevyvinula na tento rok žádný nový motocykl. To znamená, že se sice v továrně v Noale vyvíjejí nové díly, ale k závodům této třídy nebude cestovat letos žádný tovární technik.  "Naše motorky byly na konci roku 2009 ve velmi dobrém stavu, takže nemáme žádný problém. A další jejich vývoj budeme prostě určovat my sami", říká sportovní ředitel týmu Aspar, Gino Borsoi.


Po ukončení činnosti španělského týmu WRB (tedy týmu Sita Ponse) si museli najít oba dva jezdci velmi rychle nové angažmá. Zatímco Brit Danny Webb pojede v týmu Andalucia Cajasol jako týmový spolujezdec španělského šampiona Alberta Moncaya, tak Španěl Adrian Martin našel útočiště v novém týmu u Alexe Debona, kde pojede pochopitelně nejslabší kubaturu. 


Američan Cameron Beaubier nesehnal angažmá v Evropě a tak míří nazpět do USA, kde bude jezdit seriál AMA SuperSport, "Under-21" a pojede motocykl Aprilia. 


Na testech IRTA se ale určitě nepředstaví český jezdec Karel Pešek jr., který se se svým manažerem - tedy otcem Karlem Peškem sr., - definitivně rozhodl startovat letos v šestistovkách v Evropském šampionátu stocků. 

 
Naproti tomu nebude chybět další český jezdec Jakub Kornfeil s motocyklem Aprilia. Zda se ale v týmu Racing Germany sejde stejná sestava jako vloni v Loncinu, tedy Japonec Tomoyoshi Koyama a český talent Jakub Kornfeil, není zas tak úplně jisté.


Při posledních testech v Barceloně dominovali jezdci na továrních motocyklech Derbi RSA týmu Bainet Derbi, Španělé Pol Espargaro (na snímku) a Efren Vazquez, kteří obsadili první resp. třetí místo. 


Třetím silným týmem, kromě Aspara a Bainet Derbi, bude jistě finská stáj Red Bull Ajo Motorsport. Kromě španělského jezdce Marca Marquéze zde pojede definitivně i Němec Sandro Cortese, který přece jen sehnal sponzorské peníze na letošní rok. Ovšem zájem o tuto třídu bohužel upadá, v Barceloně testovalo pouhých 6! jezdců, zatímco v Moto2 jich bylo 27!.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist