Před sezónou GP 125 ccm

Tato třída bude pro české fanoušky po delší době méně zajímavá, protože v ní bohužel v letošní sezóně nebudeme mít žádného zástupce. To však rozhodně neznamená, že by byl k vidění méně zajímavý sport. Právě tato třída již několik let vykazuje nejvyšší vyrovnanost a to i přes to (možná právě proto), že zde dochází k největší výměně jezdeckého obsazení. Oproti loňské sezóně ze špičky odcházejí Faubel, Pešek a Pasini a to do třídy dvěstěpadesátek.

Paradoxně došlo k tomu, že mistr světa, kterým se stal Gábor Talmacsi, v této třídě zůstává a bude titul obhajovat. Za tím jsou patrně španělské zájmy, neboť Talma startuje ve špičkovém týmu Bancaja Aspar pana Martineze. Vloni ve stejném týmu startoval i Hector Faubel, který sice s Talmou prohrál, ale je to Španěl, do dvěpade tedy směřuje on. Tato situace zarmoutila nejen maďarské fanoušky, ale stejně tak i plno lidí v bývalém „východním bloku“, kteří mu určitě fandili a fandí. Bohužel ani pro jeho kariéru to určitě není právě to pravé „kokosové“, protože tuto třídu pojede už osmou sezónu, přeci jen není nejmladší (nar. 28.5.1981) a jak nám historie ukazuje, není obhajoba titulu v této třídě jednoduchá (např. Poggiali, Vincent, Luthi). Přesto určitě většina českých fandů bude Talmovi držet palce, aby se mu obhajoba povedla a španělská protekce dostala za vyučenou.

 

 


Drápy si na něj budou určitě brousit nejvíce jeho týmový kolega Sergio Gadea, který přestože měl vloni poměrně dost výpadků, patří rozhodně k těm největším kandidátům na titul. Z početné skupiny jezdců, kteří pojedou na Aprilii (20 strojů), budou určitě hodně čeřit vodu dravý Simone Corsi (WRB Fontana) a Bradley Smith (Polaris World) a doufejme, že i Němec s typickým německým jménem, Sandro Cortese (Emmi – Cafe latte), tedy kolega Lukáše Peška. Silní budou rozhodně i další aprilia-boys (Bradl, Iannone, Terol nebo Ranseder). Velice rychlý se v testech ukazuje nováček seriálu a odchovanec Red Bull academy, Brit Scott Redding. Na aprilkách, které mají na nádrži název Derbi se budou rvát o celkové stupně vítězů určitě Joan Olive nebo Pol Espargaro.

 


Početné zastoupení bude mít firma KTM, s nimiž pojedou čtyři týmy. V týmu fotbalisty Seedorfa bude patřit k nejžhavějším kandidátům na titul Tomoyoshi Koyama, kterému bude sekundovat Lorenzo Zanetti. V týmu Red Bull pak Švýcar Randy Krummenacher, u Repsolu velmi nadějný Esteve Rabat a nováček Marc Marquez. Na kačeně v týmu Scot pojedou De Rosa a Pablo Nieto, další typická ukázka španělské lobby. Pokud by výsledky, které předvádí Nieto již několik sezón, dosahoval kdokoli jiný, už by určitě byl na dlažbě. Ale papá Angel má dlouhé prstíky.... Jedinou Hondu ve startovním poli bude vodit Francouz Louis Rossi. Jméno má sice super, ale patrně bude velký zázrak, když si tato japonská továrna připíše v letošní sezóně nějaký ten bod. Nováčkem ve startovním poli bude čínský Loncin. S nimi pojedou Francouzi Alexis Masbou a Jules Cluzel, který přestupuje ze třídy dvěstěpadesátek (to si Abaja oddechl). Loncin má být údajně kopií Derbi (jak jinak u číňanů), ale v průběhu roku by se měli objevit s vlastním motocyklem.

 


Celkem tedy bude 34 stálých pilotů na motocyklech pěti značek (Aprilia – 20, KTM – 7, Derbi – 4, Loncin – 2, Honda – 1). Na titul má reálnou šanci minimálně 5 – 6 jezdců (Talma, Corsi, Koyama, Gadea, Olive .....). I když bylo v úvodu napsáno, že tato třída bude pro české diváky méně zajímavá, neznamená to, že by to měla být „zívačka“. Rozhodně se můžeme těšit na bitvy o vítězství celých početných skupin a soubojů loket na loket!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist