Pravidla na rok 2012 jsou jasnější
Text: Jiří Mikšík | Foto: Press | Zveřejněno: 15.8.2010 | Zobrazeno: 3 921x
Komise Grand Prix na svém zasedání na Masarykově okruhu potvrdila návrhy MSMA na rok 2012, ze kterých vybíráme to nejpodstatnější.
V kubatuře MotoGP je od roku 2012 plánována změna některých pravidel, ze kterých vybíráme ty nejpodstatnější závěry, které včera potvrdila na svém zasedání na Masarykově okruhu komise Grand Prix.
Pojede se s motory o obejmu do 1000 ccm. Ty mohou mít maximálně čtyři válce a vrtání 81 mm. Co se týká váhy motocyklů, tak ty o objemu do 800 ccm mají stanovenou minimální hmotnost 150 kg, s objemem nad 800 ccm o tři kg více.
"Normální" týmy budou mít od roku 2012 k dispozici opět na celou sezonu 6 motorů a maximálním objemem palivové nádrže 21 litrů. Nové týmy "Claiming Rule" (CRT) pak mohou použít 12 motorů a nádrž o objemu 24 litrů.
Na novém okruhu "Motorland Aragon" mohou jezdci využít k poznání nové trati i páteční dopoledne, tedy pojedou se celkem tři volné tréninky.
Z dalších potvrzených bodů jednání Komise Grand Prix pak vyjímáme:
- továrny, které v posledních dvou letech nevyhráli aspoň dva závody na suchu, mohou použít v roce 2010 maximálně 9 motorů.
- pokud v roce 2012 vstoupí do MotoGP nový výrobce a nebude vybrán mezi CRT týmy, tak smí použít maximálně 9 motorů na jednu sezónu a pro jednoho jezdce.
- od roku 2012 bude současná třída 125 ccm nahrazena třídou Moto3, v ekteré budou startovat motocykly vybavené čtyřtaktními jednoválci o obejmu do 250cc s vrtáním 81 mm.
- každý motor by měl být použitelný minimálně ve třech závodech Grand Prix a jeho cena by neměla přesáhnout 10 000 Euro
- každý zúčastněný výrobce by měl být v případě poptávky být schopen zásobit minimálně 15 jezdců
Pojede se s motory o obejmu do 1000 ccm. Ty mohou mít maximálně čtyři válce a vrtání 81 mm. Co se týká váhy motocyklů, tak ty o objemu do 800 ccm mají stanovenou minimální hmotnost 150 kg, s objemem nad 800 ccm o tři kg více.
"Normální" týmy budou mít od roku 2012 k dispozici opět na celou sezonu 6 motorů a maximálním objemem palivové nádrže 21 litrů. Nové týmy "Claiming Rule" (CRT) pak mohou použít 12 motorů a nádrž o objemu 24 litrů.
Na novém okruhu "Motorland Aragon" mohou jezdci využít k poznání nové trati i páteční dopoledne, tedy pojedou se celkem tři volné tréninky.
Z dalších potvrzených bodů jednání Komise Grand Prix pak vyjímáme:
- továrny, které v posledních dvou letech nevyhráli aspoň dva závody na suchu, mohou použít v roce 2010 maximálně 9 motorů.
- pokud v roce 2012 vstoupí do MotoGP nový výrobce a nebude vybrán mezi CRT týmy, tak smí použít maximálně 9 motorů na jednu sezónu a pro jednoho jezdce.
- od roku 2012 bude současná třída 125 ccm nahrazena třídou Moto3, v ekteré budou startovat motocykly vybavené čtyřtaktními jednoválci o obejmu do 250cc s vrtáním 81 mm.
- každý motor by měl být použitelný minimálně ve třech závodech Grand Prix a jeho cena by neměla přesáhnout 10 000 Euro
- každý zúčastněný výrobce by měl být v případě poptávky být schopen zásobit minimálně 15 jezdců
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?