Pohled dvojice inženýrů F1 na aerodynamiku Ducati

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
KARING (245) napsal 21.03.2019 v 01:04

CRXJET a Gorkin - Nechcete si mě dát raději do ignoru a nebrat si mě do huby troubové?

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 20.03.2019 v 22:27

meli by potrestat vsechny, co si behem zavodu sundavaji a zahazuji slidu z plexi!

Jirikh75 (947) napsal 20.03.2019 v 21:46

Matt- to mě nenapadlo. Možná máš pravdu

SLEEPER (1002) napsal 20.03.2019 v 17:25

matt> Dobra pripominka.
Okruhoky nemaji klasicke sedlo, ale pouze takovou penovou podlozkul.

matt (38) napsal 20.03.2019 v 16:46+1

ta sedačka je jen kus molitanu co je nalepenej na podsedadlák.. nebo ne?

maverick25 (52) napsal 20.03.2019 v 16:05+1

Vzhledem k tomu, ze motorky začínají připomínat WS kráječ model 3000 , měl by mít rozhodující slovo Horst Fuchs.Jinak za mně - všechno odmontovat, všechno povypínat, zavřít oči a jet.

Jindra650 (35) napsal 20.03.2019 v 13:03+1

Nerad bych polemizoval se slovutnými inženýry F1, ale s ohledem na pozici osy kyvné vidlice a vektoru výslednice aerodynamických sil je docela jasné:

- že rameno na kterém síla z křidélka působí není nikterak velké a tedy kolik síly toto malé rameno přenese díky převodovému poměru na kolo
- průřez mezi spodkem kapotáže a křidélkem bude někde kolem 1dm2 což je tak vystrčená rukavice
- vzduch který v těch místech proudí má daleko k volnému proudu, vzhledem ke kolu vpředu tam je úplav, a tak účinnost takového prvku je hodně diskutabilní

Fantom40 (320) napsal 20.03.2019 v 12:59

Chytrým patří svět. A jestliže není něco zakázané, nebo přesně definované, tak se to používat smí
Luigi to řekl již před nástupem k Ducati - že aerodynamika v následujících letech bude v Moto GP tvořit velkou součást celku motocyklů!!

cameron (627) napsal 20.03.2019 v 12:54+1

K Ducati - protest ostatních stájí chápu a na jejich místě bych udělal to samé. Jde o princip.
Rivola z Aprilie totiž tvrdí, že ihned po závodě ve Valencii, kde Yamaha použila podobný bazmek jako Ducati (ale kvůli jinému účelu) bylo konstruktérům Aprilky jasné, že tohle řešení má perspektivu jako aero prvek. Vznesli tudíž dotaz na technickou komisi, zda můžou v této oblasti pracovat. Na což jim bylo řečeno, že ne a použití je možné pouze za mokra. tak se na vývoj vykašlali a tu máš čerte kropáč, Ducna si s tím přijede do Kataru. Takže protestu se vůbec nedivím. Samozřejmě nevidíme do zákulisí, je to prostě hra, ale protest je dobrý už z toho důvodu, že se vyjasní co je dovoleno a co ne.

cameron (627) napsal 20.03.2019 v 12:43

Miller celou situaci řešil bezohledně, nezájem o všechny kolem. Penalizace by byla zcela na místě.

yamaha99 (1119) napsal 20.03.2019 v 12:05

Dejf: soihlas s tebou samosrejme by to asi v tom fofru resil kazdy, ale mohl malinko ubrat a zajet bokem a odhodit to, protoze tohle vypadalo, ze nekoho trefi! A po zahozu by mohl klidne zkusti pokracovat.. ale mohl to resit bezpecneji, pritoze kdyby to nekoho trefilo do plexi a nebo do krku, tak se z toho nevylize ani Miler a ani poskozenej... kazdopadne nevim na co mysli pravidla v pripade ztraty casti kapoty, protoze jsme byli kolikrat svedky, ze nekdo dojel jen s casti kapot...

yamaha99 (1119) napsal 20.03.2019 v 12:01

Chesterfield: ja jsem fanousek Yamahy, ale asi ti uniklo uz driv, ze Yamaha nedala protest, protoze s tim jeli uz minulou sezonu
TRUCK: Ono se neda zavodit ani na motorce, kdyz ti neco upadne, coz ukazal Peco B. kdyz mu Petruci urazil kridelko a motorka se nedala ovladat, tak zajel do boxu... A Jackas to chvilku zkousel brz sedla, ale tak zadnej slagr, kazdopadbe jich bylo skoda a priste urcite potrepej favority

Guzo (221) napsal 20.03.2019 v 11:52

Vôbec to nie je trápne. Pravidlá platia pre všetkých. Virago to vysvetlil.

Guzo (221) napsal 20.03.2019 v 11:51

Bol to okruh ,ktorý Ducati náramne sedí,mali túto prítlakovú vychytávku a napriek tomu Marqueza porazili len o tisíciny. Robia čo môžu. Ale čo ďalej? Mám obavu,že inde ich bude Marek deklasovať.

dejf. (1341) napsal 20.03.2019 v 11:47+3

Jestli se mel v kataru nekdo resit, byl by to Miller, kterej nebezpecne zahodil sedacku.

Jinak tohle je trapny. Fandim DUC!

Guzo (221) napsal 20.03.2019 v 11:45

Miller zabudol posvačit a keď nenašiel pod sedadlom šunkové pečivo,nasrane ho odhodil...

1100Virago (3052) napsal 20.03.2019 v 11:34

miramara 09:47: To je zajímavá připomínka Kdyby Miller zajel dobrý výsledek, možná by musel s takhle "odstrojenou" motorkou na převážení, jestli splňuje váhový limit.

Ale ta situace s Ducati krásně ukazuje, že čím striktnější jsou pravidla, tím bývá těžší snadno určit co je ještě povolené a co už ne.

MedaSV (56) napsal 20.03.2019 v 11:29

MedaSV (56) napsal 20.03.2019 v 11:28

Yamaha je zticha, protože něco hodně podobného použila už loni ve Valencii (viz obr) Tenkrát údajně kvůli odvodu vody mimo zadní kolo... Jinak jsem taky pro to ať si každý na to montuje jaký chce prvky, pokud to není nebezpečný... A tohle podle mě nebezpečný není, teda určitě míň než ty "zrušený" křidélka...

Nuvolari (2329) napsal 20.03.2019 v 11:12

At je nechají žít a ostatní ať v tichosti udělají imitaci ideje Ducati a je po ptactvu. Tenhle chytrý udělátor mi vadí neskonale míň, než když motorka zepředu vypadá jako Fokker Dreidecker 1. A konkrétně Yamaze by to mohlo nemálo pomoci s jejich letitým problémem s prokluzem zadního kola, možná proto jsou zticha.

DOMINATOR (1260) napsal 20.03.2019 v 11:02-1+1

Kdyby to měl Mareček na hondě tak to je v pořadku si myslim.

Paprik23 (284) napsal 20.03.2019 v 10:02

Ducati mě baví

miramara (1558) napsal 20.03.2019 v 09:51


Jinak Ducati měla aj nějaký bazmek na předním kole

miramara (1558) napsal 20.03.2019 v 09:47

Zajímavý že nikdo nepodal protest na Millera, že za jízdy odlehčil moto tím, že odhodil sedadlo ...jo on vlastně nedokončil závod

deluxa (347) napsal 20.03.2019 v 09:10

vsadil by som vsetko na to ze to dopadne tak ze sa to bude moct pouzivat len v mokrych podmienkach...the ende.

neznamyScooterD (1088) napsal 20.03.2019 v 08:06-1+2

To jim zcela jistě poradil jejich nejlepší vývojář Jorge Lorenzo, Gigi jen nevěřícně kroutil hlavou a teď když je JL na druhý straně barikády je prásknul... Forza Gigi

gorkin (4444) napsal 20.03.2019 v 07:39+1

Karing-Akro je u mne chudák
pořád stejný hejtr..za ty roky bezezměny...

crxjet (258) napsal 20.03.2019 v 07:07+1

kuwa akro tu mínusuje , ale žádná zmínka o těch podělanejch podvodnících že on dostal rýmičku a je nemocnej

IvanDvoutakťák (5070) napsal 20.03.2019 v 06:59

IvanDvoutakťák (2696) napsal Včera v 22:54
Úředníci od zelenýho stolu, aby potvrzovali svoji potřebnost,
zasahují do konstrukce závodních motocyklů a současný stav
je výsledkem Ať si každej tým na jejich(!) stroj namontuje
co chce, ale když jim "to" v závodě upadne, ihned končí .
A bude po protestech .

Více na: https://www.motorka...41103.html?diskuze=1
Copyright © Motorkari.cz

SLAY (810) napsal 20.03.2019 v 06:59

Ducati ostatní předběhla jak píšou našli díru v pravidlech ,ale neřekl by že je to zas tak propastný rozdíl proti ostatním kdyby to dělalo 2-3 vteřiny na kolo to by byla jiná.V F1 kdysi Lotus po zákazu bočních "zástěrek" postavil vůz s dvojitým šasím a dosáhl ještě lepšího přítlaku zbytek byl v háji tak dokázali jim to zastrhnout.Uvidíme jak v moto.Na druhou stranu proč Ducati když je to tak čistý tvrdí že je to na chlazení kola ???

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist