Podle Zeelenberga přišel Lorenzo o titul v Německu

Bitva o titul MotoGP byla v letošním ročníku motocyklového šampionátu hodně vyrovnaná, když po dlouhých sedmi letech rozhodlo o prvním místě až finále sezony ve Valencii. Mistrem světa se nakonec stal Marc Márquez, jenž úřadujícího světového šampiona Jorge Lorenza porazil rozdílem čtyř bodů.

Tak těsná prohra Jorge Lorenza nesmírně mrzela. Aby také ne, když v závodech odjel na vedoucí pozici nejvíc kol, vyhrál víc závodů než loni a bitvu o titul prohrál s nováčkem královské kubatury, jenž se tak stal nejmladším šampionem v historii seriálu Grand Prix a od roku 1978 také prvním nováčkem, jemuž se podařilo vyhrát titul.

Podle Lorenzova šéfa týmu Wilco Zeelenberga, nebylo snadné tak těsnou prohru akceptovat, když v rozhovoru pro Motorcycle News mimo jiné uvedl: „Bylo těžké to přijmout, ale to co jsme viděli, bylo ohromné pro tento sport a Jorge na to může být hrdý. Vyhrát osm Grand Prix a přitom nedosáhnout na titul je těžké skousnout, ale ve finále byl Márquez o čtyři body lepší, takže si titul rozhodně zaslouží.“
Klíčový moment sezony, který rozhodl, že Španěl titul neobhájí, nastal podle Zeelenberga v polovině července, když na německém okruhu Sachsenring Jorge Lorenzo podruhé od Assenu havaroval. V Holandsku ještě stačil čtyřiadvacet hodin po operaci zlomeniny klíční kosti závodit, ale to samé už nebylo možné zopakovat v Německu.

Následovaly závody v Laguně Seca, Indianapolis a Brně. Lorenzo nicméně nebyl v ideální kondici, což stačilo k tomu, aby přišel o potřebný kontakt s vedoucím jezdcem seriálu Marcem Márquezem. „Nehoda v Německu byla v tomto směru klíčová, i když ani pád v Assenu nebyl na seznamu našich přání,“ pokračoval Zeelenberg.
„Jediné bylo to, že k nehodě v Assenu došlo v dešti. Tyto motorky jsou neuvěřitelně rychlé, takže se v dešti snadno roztočí. Jorge jel na šestý převodový stupeň a jakmile najel na bílou čáru lemující trať, okamžitě k tomu došlo. Myslím, že to lze brát jako závodní nehodu, která se může stát kdykoliv během sezony.“

„V Německu si věřil, cítil, že je na tomto místě silný a motorka se také zlepšila, takže to chtěl dokázat. Jenže udělal chybu, protože na to až příliš tlačil a překročil hranici. Obě nehody byly příliš velké na to, aby z nich člověk vyvázl bez jakéhokoliv zranění,“
dodal Wilco Zeelenberg.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist