Pedrosova Honda RC213V má motor s úhlem válců 90 stupňů

Při testech v Sepangu byly kvůli velkému vedru častokrát otevřeny dveře boxových garáží dokořán, což jinak nebývá zvykem. A proto byl odhalen jeden doposud tajemný technický prvek továrního motoru Honda, který používá Dani Pedrosa.

Anglický fotograf Neil Spalding vyfotografoval při testech MotoGP v Sepangu (5. až 7. února) motocykl Repsol-Honda RC213V bez kapotáže, tyto snímky budou na veřejnosti prezentovány v nejnovějším čísle španělského odborného časopisu SOLO MOTO.
Snímek jednoznačně dokazuje, že po skončení éry motocyklů 800 ccm přešla Honda na motor s úhlem válců 90 stupňů z původních 75.

"Pokud má nyní motor Honda-213V 90 stupňů, tak ten stejný měl i v loňské sezóně", je přesvědčen jeden nejmenovaný technik z paddocku MotoGP.

"Určitě vám nyní neprozradím úhel našeho motoru, ale oproti loňsku se nic nezměnilo", odpověděl na stejnou otázku šéftechnik Daniho Pedrosy Mike Leitner.
Pokud má tedy Honda se svým motorem V4 a s úhlem válců 90 stupňů takovou převahu, tak je to obrovské zaostiučinění pro inženýry Ducati, kterým byla právě tato koncepce neustále vyčítána a jedno je jisté, na úhlu motoru nezávisí současná mizérie biků této italské továrny!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist