Páteční tréninky Rossimu radost nepřinesly
Text: Petr Czyž | Foto: Movistar Yamaha MotoGP | Zveřejněno: 21.10.2016 | Zobrazeno: 6 417x
Valentino Rossi měl na úvod velmi dobré tempo v prvním tréninku, protože ten dokončil druhý se ztrátou pár tisícin na prvního Crutchlowa. Jenže Ital o něco později dostal od Ředitelství závodu penalizaci za překročení maximálního počtu najetých kol na přední pneumatice do mokrých podmínek v super-měkké směsi.
Po pátečním programu je Valentino Rossi předposlední. Důvodem není ani tak pomalá jízda jako fakt, že dostal penalizaci. Na přední pneumatice v super-měkké směsi najel celkem jedenáct kol a maximum znělo pouze deset. Ital tím přišel o časy, které na tomto obutí nastavil a má problém, protože pokud se v sobotu dopoledne počasí nezlepší, může jít klidně do první kvalifikace.
„Dnes byly dost náročné podmínky,“ uvedl k pátečním tréninkům Valentino Rossi. „Bohužel nám nepřálo počasí, byla velká zima a všude plno vody. Dopoledne jsme měli šanci odjet dvacet minut v celkem přijatelných podmínkách a to nebylo špatné, protože jsem byl celkem silný. Odpoledne šla teplota dolů a vody bylo až moc, takže se moc jezdit bohužel nedalo.“
Co se týče Rossiho penalizace, tak k tomu Ital uvedl: „Chtěl jsem vyzkoušet přední super-měkkou pneumatiku, protože ji znám a myslím, že byla pro dnešek dobrá, když je jen deset stupňů. Bylo mi řečeno, že mám zajet jen deset kol. Zajel jsem jich devět, ale problém nastal v tom, že započítali jak výjezdové, tak dojezdové kolo, takže jedenáct. To mi zničilo celý výjezd a jsem teď předposlední.“
„Je to škoda, protože pokud nebude zítra dopoledne o něco lépe, nedokážu si zlepšit čas a budu muset do první kvalifikace,“ řekl a závěrem dodal: „No moc tomu nerozumím, protože je to dobrá pneumatika pro závod. Ale Michelin má obavy, protože v Brně měla stejná pneumatika problém. Jenže v Brně bylo pětadvacet a trať postupně osychala. Zde je to ideální místo pro super-měkký předek. Pokud ne tady, tak už to nepoužijete nikde. Pro mě je to za stávajících podmínek jedinečná volba pro závod, ale Michelin říká ne, ne víc jak deset kol.“