Osmikila rychlejší litrů

Během nočního závodu v katarském Doha byla Danimu Pedrosovi naměřena maximální rychlost 338,6 km/h.....


V prvním závodu sezóny MotoGP na okruhu Losail zaznamenaly osmistovkové speciály této kubatury vyšší maximální rychlost v porovnání s předchozí specifikací, která využívala objemu 990 ccm. V roce 2004, kdy tento okruh hostil třídu MotoGP poprvé, tady na 1 068 metrů dlouhé startovní rovince zajel Max Biaggi na Hondě RC211V týmu Camel Pons maximální top speed 334,4 km/h a tenhle rekord zůstal nepřekonán až do loňského roku, kdy jel stejnou rychlostí Marco Melandri na tovární Ducati Desmosedici GP8. Během kvalifikace na letošní závod byla ale Danimu Pedrosovi na tovární Hondě RC212V naměřena rychlost 338,6 km/h a Maxův rekord překonali také dukaťáci Mika Kallio (338,0 km/h) a Casey Stoner (337,2 km/h) a také Jorge Lorenzo na Yamaze (337,0 km/h). Jeho týmový kolega Valentino Rossi měl naměřenou čtvrtou nejvyšší top speed a to 334,2 km/h. I když osmistovky byly v časech na kolo na většině okruhů rychlejší nežli litry už během prvního roku svojí existence, do letošní sezóny mívaly top speed nižší. Přitom snížení maximální rychlosti bylo jedním z hlavních důvodů zavedení motorů o objemu 800 ccm a omezení množství paliva.


Katarské top speed 2004-2009:


2004: Max Biaggi Camel Honda 334.4km/h (990cc)
2005: Carlos Checa Ducati Marlboro 328.7km/h (990cc)
2006: Dani Pedrosa Repsol Honda 330.2km/h (990cc)
2007: Casey Stoner Ducati Marlboro 324.7km/h (800cc)
2008: Marco Melandri Ducati Marlboro 334.4 km/h (800cc)
2009: Dani Pedrosa Repsol Honda 338.6km/h (800cc)




Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist