Osmá GP sezony - Velká cena Německa

Kapitoly článku

Moto3

V Assenu předvedli jezdci Moto3 skvělou podívanou, protože tak napínavý závod, parádní souboje a napětí až do konce jsme snad letos ještě neviděli. Třetí vítězství v řadě si na konto připsal lídr nejnižší kubatury Maverick Viñales (Avintia Blusens), když v poslední šikaně před cílem využil zaváhání svých soupeřů. Viñales dosud nasbíral rovných sto třicet bodů a je jedním ze dvou jezdců, kteří po sedmi kolech překročili hranici sta bodů. Také jeho zásluhou je nyní FTR/Honda první v poháru konstruktérů.

Sandro Cortese (Red Bull KTM Ajo) je zmiňovaným druhým jezdcem, který nyní na vedoucí pozici ztrácí sedm bodů. Německý závodník má stejně jako Viñales velmi dobrou formu a na stupních vítězů nestál jen ve Francii. Jeho prototyp KTM mu umožňuje v každém závodu bojovat o nejvyšší příčky, ale ne vždy je to pouze o výkonu motocyklu. V Německu je to jeho domácí Grand Prix, takže obrovská motivace osmý závod sezony vyhrát. Cortese je zkušený závodník, takže by měl tlak domácího podniku zvládnout, i když to nebude nijak jednoduché. Zejména si bude muset dávat pozor na těsné souboje, protože po celkem drsném kontaktu s týmovým kolegou Kentem si vysloužil kritiku z řad některých jezdců MotoGP.

Třetí je v průběžném hodnocení Moto3 jezdec prototypu Kalex/KTM Luis Salom (RW Racing GP). Španěl byl po závodu v Assenu neuvěřitelně zklamaný a měl pro to samozřejmě důvod, když souboj o třetí místo prohrál o tisícinu sekundy. Poslední kolo závodu bylo v jeho podání fantastické, ale očekávaná pozice na stupních vítězů mu tentokrát nevyšla. Dosud získal osmdesát osm bodů a před čtvrtým v pořadí má náskok dvaceti tří bodů.

Romano Fenati (Team Italia FMI) získal v posledních čtyřech závodech jen dvacet bodů, což je ve srovnání s bodovým ziskem z úvodních dvou Grand Prix (45 bodů) velmi slabé. Slabé v tom směru, pokud chtěl někdo tohoto italského mladíka vidět bojovat o ty nejvyšší příčky v šampionátu. Jinak je jeho premiérová sezona perfektní, protože je průběžně čtvrtý a zároveň vede soutěž nováčků.
První pětici nejlepších uzavírá s padesáti šesti body Louis Rossi (Racing Team Geramany). Pro jeho tým je Velká cena Německa samozřejmě domácím podnikem a nejlepší možnou příležitostí všem ukázat, že Rossiho vítězství v domácím podniku ve Francii nebyla náhoda. Francouz závodí v sedle prototypu FTR/Honda a samozřejmě také on přispěl plným počtem bodů z Le Mans k tomu, že je FTR/Honda ve vedení soutěže konstruktérů.

Jakub Kornfeil (Redox-Ongetta-Centro Seta) v Assenu předvedl, že umí zajet rychlé časy a nikoho k tomu nepotřebuje. Už dlouho jsme u nějakého českého jezdce neviděli jednotlivé sektory svítit červeně a to v trénincích a kvalifikaci Kornfeil dokázal. Nicméně Moto3 je velmi vyrovnaná kubatura a i když jel český jezdec velmi dobře, na lepší než deváté místo na startu to nebylo. V samotném závodu se ale český jezdec trápil a třináctou bodovanou příčku v cíli si vybojoval až finálním atakem čtyř jezdců v posledním kole. Sachsenring je Kornfeilovým oblíbeným okruhem, takže ideálním místem pro jeho letos prvního dvojciferný přídělu bodů, které ho v průběžném hodnocení posunou blíž k první desítce. Nyní je šestnáctý a na desátého Oliveiru ztrácí devatenáct bodů.

Po zklamání z Nizozemska snad nastane obrat k lepšímu také u české stáje Moto FGR. Jejich jezdec Jasper Iwema nedokázal využít domácí prostředí k bodovanému výsledku, což znamená, že je po sedmi kolech šampionátu s devíti body jednadvacátý. Do konce první poloviny sezony jsou na programu ještě dva závody a v nich se jim snad podaří úspěšně prodat jinak velmi dobrý potenciál závodního prototypu z Ústí nad Orlicí.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist