Osmá GP sezony – Velká cena Emilia-Romagna

Kapitoly článku

Moto3 – Preview

Rekordy a informace Moto3 – Misano World Circuit Marco Simoncelli (ITA)

Nejrychlejší kolo – Jorge Martin (2018) – 1'41,823
Rekord okruhu – Gabriel Rodrigo (2018) – 1'42,381
Kvalifikační rekord – Jorge Martin (2018) – 1'41,823
Maximální rychlost – Dennis Foggia (2020) – 213,0 Km/h

Délka závodu Moto323 kol (97,2 km)
GP San Marina – Moto3 2020:
Stupně vítězů – 1.McPhee (Honda), 2.Ogura (Honda), 3.Suzuki (Honda)
Pole position – Ai Ogura (Honda) – 1'42,403 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Ryusei Yamanaka (Honda) – 1'42,752 sekundy

Třebaže v Misanu Albert Arenas (Solunion Aspar Team Moto3) nebodoval, stále mu patří status lídra průběžného hodnocení. Španěl má na kontě 106 bodů a před druhým závodem v Misanu vede náskokem jen 5 bodů.

Velkou šanci převzít vedení má Ai Ogura (Honda Team Asia). Jezdec japonské stáje Hondy má poměrně vyrovnanou bilanci až na jedno zaváhání s nulou, což ho ještě teď musí mrzet. Přesto dokázal zmobilizovat síly a dostat se na kontaktní vzdálenost od čela tabulky. Před týdnem byl v Misanu druhý, uvidíme, co předvede tento víkend.

Na třetí pozici je John McPhee (Petronas Sprinta Racing), který v Misanu ukázal, že je to jezdec s velkm talentem, ale také pořádný bojovník. Skot startoval sedmnáctý a závod nakonec vyhrál, takže v jeho případě není co řešit a je jedním z mála, kteří mají šanci vyhrát letošní ročník MS Moto3. Ztráta na vedení teď pro něho představuje hodnotu 14 bodů.

Celkem 31 bodů ztrácí na první pozici čtvrtý jezdec průběžného hodnocení Tatsuki Suzuki (SIC58 Squadra Corse). Ten loni závod v Misanu vyhrál, letos byl v rámci GP San Marina třetí a tento víkend má další šanci výrazněji promluvit do výsledků a snížit ztrátu na své soupeře.

Na páté pozici je Tony Arbolino (Rivacold Snipers Team), jemuž se letos povedlo dvakrát postavit na stupně vítězů, ale mladý Ital by rozhodně uvítal, kdyby těch výsledků v Top3 bylo daleko víc.

Český jezdec Filip Salač (Rivacold Snipers Team) je prozatím na devatenácté pozici. Týmový kolega Itala Arboliniho má na kontě 12 bodů a velkou chuť si  v neděli zajet pro dvojciferný bodový výsledek. „Ve volných trénincích GP San Marna, se Filip Salač pohyboval okolo desáté pozice a dalo se tak očekávat navázání na skvělý výsledek z posledního závodu ve Štýrském Hradci. Často bylo dokonce rychlejší, než týmový kolega Tony Arbolino. Dobrou formu potvrdil Salač také v kvalifikaci, zde se mu podařilo vybojovat skvělé desáté místo. Poprvé v rámci svého snažení ve třídě Moto3 tak český reprezentant měl možnost do závodu odstartovat mezi prvními deseti nejrychlejšími jezdci. Nedělní závod se bohužel přes dobrou startovní pozici nepodařilo Filipovi proměnit v další bodový zisk. Okamžitě po startu se český zástupce propadl až na nebodovanou osmnáctou pozici a to i přesto, že v první zatáčce upadli hned tři adepti na vítězství. Salač se snažil získat ztracené pozice zpět a několik kol se držel na chvostu velké skupiny jezdců, z té se mu nakonec nepodařilo svou pozici vylepšit a cíle projel jako dvacátý,“ píše se v TZ Autoklubu ČR.

Moto3 – MS po GP San Marina:

1. Albert ARENAS SPA KTM 106 bodů
2. Ai OGURA JPN Honda 101
3. John MCPHEE GBR Honda 92
4. Tatsuki SUZUKI JPN Honda 75
5. Tony ARBOLINO ITA Honda 70
6. Celestino VIETTI ITA KTM 66
7. Gabriel RODRIGO ARG Honda 59
8. Raul FERNANDEZ SPA KTM 51
9. Jaume MASIA SPA Honda 50
10. Dennis FOGGIA ITA Honda 44
11. Jeremy ALCOBA SPA Honda 43
12. Darryn BINDER RSA KTM 37
13. Andrea MIGNO ITA KTM 28
14. Niccolò ANTONELLI ITA Honda 26
15. Romano FENATI ITA Husqvarna 22
16. Stefano NEPA ITA KTM 22
17. Sergio GARCIA SPA Honda 19
18. Deniz ÖNCÜ TUR KTM 13
19. Filip SALAČ CZE Honda 12
20. Ryusei YAMANAKA JPN Honda 12
21. Kaito TOBA JPN KTM 12
22. Ayumu SASAKI JPN KTM 8
23. Alonso LOPEZ SPA Husqvarna 5
24. Carlos TATAY SPA KTM 4
25. Riccardo ROSSI ITA KTM 3
26. Yuki KUNII JPN Honda  
27. Barry BALTUS BEL KTM  
28. Maximilian KOFLER AUT KTM  
29. Davide PIZZOLI ITA KTM  
30. Jason DUPASQUIER SWI KTM  
31. Khairul Idham PAWI MAL Honda  
32. Dirk GEIGER GER KTM  

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist