Ohlasy po německé kvalifikaci

Kvalifikační tréninky rozdaly pozice na startovních roštech jednotlivých kubatur. Tentokrát ale s tím rozdílem, že později došlo na penalizaci jezdců nejnižší kubatury Moto3, kteří za pomalou jízdu v závodní stopě přišli o tři pozice na startu, což docela změnilo podobou startovního roštu, protože se jednalo o celkem jedenáct závodníků. V Moto2 dostali za stejný prohřešek čtyři jezdci po trestném bodu a v MotoGP to byli dva jezdci s jedním a dvěma trestnými body. Každopádně první pozice na startu zůstaly zachovány. Každý, kdo startuje z první pozice navíc dnes překonal rekord okruhu. Nedělní závody tak slibují napínavou podívanou. V třídě Moto3 startuje první Danny Kent a hned vedle něj se postaví Karel Hanika. V třídě Moto2 chce Johann Zarco znovu vyhrát po startu z pole position a v královské MotoGP to bude o tom, zda Marc Márquez svým pronásledovatelům ujede hned po startu nebo bude muset znovu svést napínavé souboje o vítězství. Co víc si můžeme přát.

MotoGP – Kvalifikace

1. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 1'20,336 … Pole position

„Po třetím tréninku jsem předpokládal, že bych odpoledne mohl zajet 1'20,7s nebo 1'20,6s. Každopádně, když jsem uviděl, že jsem nastavil 1'20,3s, řekl jsem si, že bude rozumné už víc neriskovat. Jsem moc spokojený se svým rychlým kolem, ale ze všeho nejvíc jsem potěšen rychlostí a pocitem, jaký mám na motorce. Zdá se, že se v tomto směru postupně zlepšujeme, ale jsme si také vědomi, že zítřejší závod bude tuhých třicet kol. Dani je tu hodně silný, stejně jako Jorge s Valentinem, ale mám pocit, že jsem připraven bojovat o vítězství.“
 

2. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 1'20,628 … +0,292

„Jsem spokojený, protože jsem zajel dobrou kvalifikaci a před tím absolvoval velmi produktivní tréninkovou část s výrazným tempem. Teď, když jsem v první řadě, bude na této dráze opravdu velmi důležité dobře odstartovat, protože to bude pro závod zásadní. Je to malá dráha, takže startovat vpředu je velkou výhodou, takže doufejme, že se mi tentokrát podaří udržet vedoucí skupiny. Důležitá bude také volba přední pneumatiky. Uvidíme zítra, jak to bude vypadat, ale jsme už nedočkaví, abychom získali nějaký dobrý výsledek. Marc má lepší rychlost, ale budeme se snažit zajet dobrý závod.“
 

3. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'20,921 … +0,585

„Třetí místo na startu je dobrá pozice, protože na této dráze pokaždé válčíme, abychom byli konkurenceschopní. Pro Yamahu to není ten nejsnadnější okruh a také je dost náročný vzhledem k mému stylu jízdy, ale co umím je zajet dobrý čas na kolo. Nebyl jsem příliš nadšený po prvním pokusu, protože jsem byl šestý, takže to opravdu nebyl dobrý čas, ale ten druhý už byl mnohem lepší. Byl jsem spokojený, protože jsem si myslel, že jsem blízko pole position, ale jakmile jsem uviděl, že je nejrychlejší čas na 1'20,336 sekundy, pochopil jsem, že to dnes není náš den a soupeři mají lepší motorku k zajetí rychlého kola. Zítra nebude snadné se Márqueze udržet, bude mít zřejmě lepší rychlost, ale v závodech je všechno možné a my se pokusíme být nejrychlejší hned od začátku.“
 

4. Andrea Iannone (Ducati Team) – 1'21,029 … +0,693

„Podařilo se nám kvalifikaci zvládnout úspěšným způsobem, abychom z motorky a dostupného technického kompletu vytěžili maximum. Nebylo snadné získat víc a z toho důvodu jsem spokojený, ale už tolik ne z celkového výkonu. Předpokládám, že zítra se o něco zlepšíme v závodní konfiguraci, abych lépe zvládal jízdu smykem, protože když jsme na maximálním náklonu, má moje GP15 tendence jít až příliš do skluzu. Pro závod bude třeba připravit motorku tak, aby byla víc stabilnější v zatáčkách. Na Sachsenringu je skutečně velmi důležitý dobrý start a snažit se zůstat vpředu, takže startovat z druhé řady zase není na této dráze tak špatné.“
 

5. Yonny Hernandez (Octo Pramac Racing) – 1'21,115 … +0,779

„S výsledkem jsem velmi spokojený. Na tomto okruhu se mi pokaždé dařilo ze se sebe dostat to nejlepší. Velké díky patří týmu, který viditelně zapracoval na výbornou. Rychle se nám podařilo najít dobré nastavení a pak jsem zvolit mapu v níž jsem nalezl velkou důvěru. Doufám, že se nám zítra podaří zajet dobrý závod a získat nějaké důležité body do šampionátu. V Kataru jsem dokázal odjet hodně kol s vedoucí skupinou. To je pokaždé velká zkušenost a šance získat potřebné informace od předních závodníků. Doufám, že tyto zkušenosti zítra získám a dokážu uhájit svou pozici.“
 

6. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'21,220 … +0,884

„Chtěl jsem zítra startovat víc vpředu, protože náš dnešní potenciál zase nebyl tak špatný. Myslel jsem a doufal, že udělám vysokých 1'20, ale bohužel jsem tam vyrobil pár chyb a nedokázal zajet perfektní kolo. Jinak jsem ale ve druhé řadě, což není zase tak daleko a rychlost mám taky celkem dobrou. Dokážu ale udržet dobré tempo na použité pneumatice, takže musíme dál pracovat, snažit se pro zítřek vyřešit pár drobných problémů, udělat pár drobných zlepšení a uvidíme. Pokud se podíváte na dnešní rychlost, tak je Marc velmi silný a Pedrosa je druhý, ale velmi blízko. My s Jorgem jsme na tom podobně. Takže já se pokusím bojovat s Jorgem, zajet dobrý závod, dokončit ho před ním a získat nějaké další body.“
 

Moto2 – Kvalifikace

1. Johann Zarco (Ajo Motorsport) – 1'24,044 … Pole position

„Když jsem vyjel na druhé pneumatice, pocitově to nebylo stejné, ale každopádně jsem na to zatlačil víc a chyboval. Ostatní byli celkem blízko, takže jsem počkal a zkusil to znovu, protože jsem chtěl další hodinky za pole position, abych je mohl věnovat svým mechanikům. Samozřejmě to není moje oblíbená dráha, je těžké přijít na to, jak tu být všude rychlý. Můj cit je ale stále lepší, protože jsme zjistil své slabiny a zapracoval na nich.“
 

Moto3 – Kvalifikace

Vedení závodu později po skončení kvalifikací penalizovalo celkem jedenáct jezdců třídy Moto3 za pomalou jízdu v závodní stopě ztrátou tří pozic na startovním roštu. Proto je také podoba první řady na startu jiná než byl výsledek kvalifikace. Na pole position zůstává Danny Kent, na druhé místo se posunul Karel Hanika a třetí odstartuje Fabio Qauartararo.

1. Danny Kent (Leopard Racing) – 1'26,420 … Pole position

Danny Kent ve snaze předjet jezdce na divokou kartu přišel o kontrolu nad svým motocyklem, spadl a do jeho stroje následně narazil Maximilian Kappler, jehož krátce předtím předjel. „Byl to pád, který se pro nás obešel bez jakýchkoliv následků. Dali jsme novou zadní pneumatiku, nechali původní přední a k něčemu podobnému pak může dojít, protože zadní nová guma předek přetlačí. Snažil jsem se dostat víc do vnitřní stopy, ale jakmile jsem otevřel plyn, zadní část zabrala až příliš. Bohužel jsem tím přišel o předek a motorka pak narazila do dalšího závodníka. Tímto se Kapplerovi omlouvám, že jsem mu rovněž předčasně ukončil kvalifikaci. Zároveň je to také zklamání, protože jsem už nedokázal odjet posledních deset minut, protože jsme měli ještě jednu další pneumatiku, kterou jsme měli připravenou pro kvalifikaci. Určitě jsem ještě mohl v pár místech zrychlit a tím zlepšit svůj výsledný čas.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist