Ohlasy po Grand Prix v Brně

Den závodu na jihu České republiky mělo ovlivnit nepříznivé počasí, ale vše nakonec dopadlo jinak a pršet začalo až v momentě, kdy cílem projel poslední jezdec kubatury Moto3, což byl v neděli poslední závod na Masarykově okruhu. Vítězství v královské kubatuře oslavil Marc Márquez, nejlepším jezdcem CRT byl Aleix Espargaró.

Kapitoly článku

MotoGP – závod

1. Marc Márquez (Repsol Honda Team) MS 1.místo … 213 bodů

Nováček v letošním ročníku královské kubatury pokračuje ve vysokém tempu a bez ztráty desítky dál a dnes již můžeme říct, že vstříc šanci vyhrát světový titul. V závodu Marc Márquez překonal rekord okruhu, ale vítězstvím se navíc stal po dlouhé době nejúspěšnějším nováčkem, jemuž se podařilo vyhrát v premiérové sezoně pět závodů a z toho poslední čtyři v řadě.

„Jsem velmi šťastný! Než jsme tu přijeli nečekal bych, že tady vyhraji, protože Jorge s Valentinem v Brně jen nedávno testovali a navíc Dani je na této dráze pokaždé rychlý, což také dokázal loni, když tady vyhrál závod. Je to úplně jiná dráha ve srovnání s těmi, na kterých jsem jezdil do této chvíle. Těch pětadvacet bodů teď vnímám úplně jinak ve srovnání s Indianapolis! Tady to byl velmi tvrdý boj o vítězství a hodně jsem si to užil. Bitva s Jorgem stála za to a za vítězství jsme moc rádi. Děkuji všem v týmu!“
2. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) MS 2.místo … 187 bodů (-26)

Před přibližně 142000 diváků Dani Pedrosa v Brně nezopakoval triumf z loňského ročníku, ale dokázal si dojet pro body za druhé místo v cíli a Hondě zajistit jejich čtvrté dvojí vítězství sezony. Útok na Jorge Lorenza si Španěl chystal možná až příliš dlouho, ale jeho provedení bylo bezchybné a dvacet bodů si z jihu Moravy odváží zcela zaslouženě. Dani Pedrosa nyní na vedení v šampionátu ztrácí šestadvacet bodů.

„S výsledkem jsem spokojený, protože po všech těch problémech se zraněním a nejistotu, kterou jsme v posledních závodech měli, jsme nyní udělali velký krok vpřed v rámci mentální připravenosti. Byli jsme tu připraveni vyhrát, i když jsem nebyl ve stoprocentní kondici. Bohužel naše strategie nebyla nejlepší. Během závodu jsem měl problémy s předjížděním, protože jsem nedokázal pozdě brzdit a pořád byl tím třetím jezdcem vedoucí trojice. Myslím, že finální útok jsem udělal o jedno kolo později než jsem měl. Kdybych předjel Jorgeho o kolo dřív, možná bych měl šanci vyhrát. Potřeboval jsem kolo navíc, abych Marca dojel! No nic, příště se o to pokusíme znovu. Rád bych poděkoval týmu za jejich skvělou práci, kterou odváděli během celého víkendu.“
3. Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) MS 3.místo … 169 bodů (-44)

Úřadující mistr světa předvedl perfektní start, když z páté pozice dokázal během pár okamžiků předjet celou první řadu a do první zatáčky okruhu v Brně najet jako první jezdec v pořadí. Jorge Lorenzo o vítězství bojoval až do konce, ale nakonec se musel spokojit s body za třetí místo v cíli. Yamaha by měla v pondělí absolvovat v Brně privátní test. Předpověď počasí ale nevypadá nijak příznivě.

„Myslím, že se mi podařil nejlepší start kariéry v MotoGP. Získal jsem čtyři pozice a v prvních kolech byl opravdu rychlý. Nakonec jsem nedokázal udržet stejný odstup na druhé místo, takže mě postupně dojížděli. Zejména na brzdách a rovinkách byli rychlejší, takže s tím jsem opravdu víc dělat nemohl. Trošku jsem znervózněl, když jsem uviděl bílou vlajku, protože bylo velmi nebezpečné závodit v takovém tempu na hladkých pneumatikách, ale až na pár kapek naštěstí pršet nezačalo, takže jsme mohli závod dokončit v suchých podmínkách. Když mě nakonec předjel Dani, bylo příliš pozdě na to se bránit nebo bojovat. Po celém závodě, který jsem jel na maximum, jsem už neměl ani zadní pneumatiku a ani fyzičku. Šampionát sice zatím není ztracený, ale je to teď složitější. Potřebujeme získat pár desetin, abychom dokázali vyhrát závod, takže se musíme modlit, aby to bylo v Silverstone!“
10. Aleix Esaprgaró (Power Electronics Aspar) MS 10.místo … 62 bodů (nejlepší CRT)

Aleix Espargaró si prožil těžký víkend v Indianapolisu a vůbec to neměl lehké ani v přípravě na Velkou cenu České republiky. Společně s týmem ale na všech problémech dokázali zapracovat, což jim ve finále přineslo další umístění v první desítce a status nejlepšího jezdce a týmu kategorie CRT v cíli závodu Grand Prix.

„S výsledkem jsem velmi spokojený, zejména potom, co se nám stalo včera. Při jízdě jsem se necítil dobře, aniž bych věděl proč, a před kvalifikací pak havaroval. Nakonec v zahřívacím tréninku stačil tým všechny problémy vyřešit. Kompletně motorku změnili a to zejména v případě elektroniky. Rád bych jim chtěl za to poděkovat a doufám, že tento výsledek také vnímají jako jistou satisfakci. Tyto změny mi dodaly velkou jistotu v zatáčkách. S první polovinou závodu jsem byl velmi spokojený, ta druhá už nebyla tak snadná, protože mi začala hodně klouzat zadní pneumatika. Z Brna odjíždím spokojený, protože se nám podařilo najít ztracenou jistotu a získali jsme skvělé desáté místo. Znovu jsem byl nejlepším jezdcem CRT, což je skvělé.“


Vyjádření jezdců ostatních kubatur budeme průběžně doplňovat.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist