Ohlasy po Grand Prix v Aragonii

Čtrnáctý závodní víkend sezony 2013 je minulostí a motocyklový šampionát se nyní přesune do Asie, kde zahájí misi tří Grand Prix v Malajsii, Austrálii a Japonsku. S pocitem dobře vykonané práce tam přijedou jezdci, kteří slavili v Aragonii vítězství. V Moto3 to byl Alex Rins, v Moto2 Nicolas Terol a v MotoGP Marc Márquez.

Kapitoly článku

MotoGP – závod

1. Marc Márquez (Repsol Honda Team) MS 1.místo … 278 bodů

Vedoucí jezdec průběžného hodnocení startoval do závodu první, ale v nájezdu do druhého kola už na Lorenza ztrácel sekundu. Tu se mu podařilo společně s kolegou Danim Pedrosou zlikvidovat a v šestém kole byli těsně za jezdcem tovární Yamahy. Pak došlo k momentu, kdy byl Márquez ve dvanácté zatáčce dlouhý, dostal se do kontaktu s motocyklem Daniho Pedrosy, který hned na to havaroval. Márquez vyjel mimo trať a když byl znovu na dráze, Lorenzo vedl náskokem dvou sekund. Španěl tento náskok stačil znovu vymazat, Lorenza předjet a závod vyhrát.

„Byl to vyčerpávající závod, protože jsem dvakrát musel dohánět ztrátu. Nejdřív, když bylo třeba zachytit Jorgeho nástup z úvodu závodu a pak, když mě předjel Dani a já mu to chtěl po dvou kolech vrátit. Když jsem chtěl Daniho předjet cítil jsem potřebnou jistotu, ale byl jsem trošku dlouhý na brzdách, zvedlo se mi kolo a lehce jsem o něho zavadil. Nejsem si jistý, zda si toho vůbec všiml, ale byla to opravdu smůla, protože mi pak v týmu řekli, že jsem tím způsobil přetržení kabelu od řízení trakce a za to se omlouvám, protože něco takového je hodně neobvyklé. Hlavní je, že je Dani v pořádku. Nakonec se mi Jorgeho podařilo předjet a závod vyhrát, což je velmi důležité.“

Poznámka: Incident mezi Danim Pedrosou a Marcem Márquezem šetří Ředitelství závodu.

2. Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) MS 2.místo … 239 bodů (-39)

Obhájce titulu po startu nasadil stejnou taktiku jako v předchozích dvou závodech s cílem ujet svým soupeřům, což se mu také podařilo, protože v nájezdu do druhého kola měl náskok kolem jedné sekundy. Na vedoucí pozici zůstal až do třináctého kola a cílem projel druhý za Márquezem. Protože Dani Pedrosa havaroval a nezískal ani jeden bod, má nyní Lorenzo před jezdcem Repsol Hondy náskok dvaceti bodů.

„Moje taktika byla dobře odstartovat a vytvořit si náskok, jak jsem to udělal v posledních závodech. Na začátku jsem náskok dokázal navýšit na jednu sekundu, ale pak už byl Marc jednoduše rychlejší. Když mě dojel, ubral jsem plyn a snažil si ušetřit nějakou energii na závěr závodu. Pak mě ale předjel a snažil se mi ujet. Dělal jsem všechno proto, abych tento nástup zachytil, ale nešlo to. Dnes byl prostě rychlejší. Musím mu poblahopřát a už teď myslet na další závody. O titul budeme bojovat až do konce a pokusím se vyhrát tolik závodů kolik jen bude možné.“
3. Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing) MS 4.místo … 185 bodů (-93)

Po čtyřech čtvrtých místech v řadě by Valentino Rossi byl s dalším čtvrtým místem prvním jezdcem, které mu se něco takového povedlo, ale italský šampion dnes myslel na víc. Neměl to ale snadné, protože nejdřív byla na prvních třech místech klasika v podobě Lorenzo, Pedrosa, Márquez, ale po pádu Daniho Pedrosy se naskytla šance závod dokončit na stupních vítězů. Ale ani pak to neměl jezdec tovární Yamahy jednoduché, protože o šestnáct bodů se musel tvrdě rvát s Němcem Bradlem a Španělem Bautistou.

„Třetí místo je pozitivní, být na stupních vítězů je pokaždé dobré. Čekal jsem ale, že pojedu o něco rychleji potom, co jsem byl v ranním tréninku celkem dost silný. Zvolil jsem do závodu přední tvrdou pneumatiku, zatímco Jorge s Marcem měkkou a to si teď myslím byla lepší volba pro dnešní odpoledne, protože jsem byl pomalejší. Třetí pozice je ale určitě velmi pozitivní.“


--- TOP CRT ---


11. Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar) MS 11.místo … 76 bodů (-202)

Španělský závodník pokračuje v nastaveném tempu a je nejlepším z jezdců třídy CRT nejen v tomto konkrétním závodním víkendu, ale zároveň v průběžném hodnocení celé sezony, kde mu patří jedenáctá pozice. Aleix Espargaró mimo závodění nyní intenzivně pracuje na svém přestupu k Forward Racingu, což by ale nebyla zrovna levná záležitost. U týmu Aspar je vázán smlouvou do konce roku 2014, takže pokud by chtěl odejíž již po skončení této sezony stálo by to Španěla kolem čtyři sta tisíc euro. Tuto částku by spolufinancoval tým Forward Racing, ale s tím, že u nich podepíše smlouvu na další dva roky. Prozatím je ale Espargaró stále jezdcem Asapra a v Aragonii projel cílem jedenáctý.

„První část závodu byla velká zábava. Podařilo se mi skvěle odstartovat a dařilo se mi dobře bojovat s jezdci Ducati a dokonce se mi ve druhém kole podařilo předjet Smithe. Na konci závodu už to bylo s problémy. Věděli jsme, že je zdejší rovinka hodně dlouhá a tam jsme právě na tovární motorky hodně ztráceli. Dokázal jsem s nimi soupeřit v zatáčkách, ale na rovinkách mi to pokaždé vrátili. Každopádně jsem si to hodně užil s Iannonem a Haydenem. Teď máme týden k tomu, abychom si dobili baterie a pak nastane finální sprint sezony.“

Ostatní kubatury budeme průběžně aktualizovat.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist