Ohlasy po argentinské kvalifikaci MotoGP

Kvalifikaci jeli jezdci světového šampionátu na suchém povrchu argentinského okruhu a časy v průběhu víkendu jdou postupně dolů jak všichni zrychlují. Jedno rychlé kolo je samozřejmě důležité pro pozici na startu, ale pro samotný závod bude životně důležitá kombinace směsí pneumatik pro přední a zadní část motorky. Proto ještě řada jezdců nemá v tomto ohledu jasnou představu a výběr podřídí aktuálním podmínkám dne závodu. Pole position na startu vybojoval Marc Márquez, který z první řady odstartuje společně s Aleixem Espargarem a Andrea Iannonem.

MotoGP – Kvalifikace

1. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 1'37,802 … Pole Position

„Jsem spokojený, protože jsme byli schopni bojovat o pole position a nakonec ji také získat. Bylo to celkem zábavné, protože jsme použili strategii s třemi pneumatikami a ta zafungovala dobře. Bude důležité startovat z první řady, protože je dráha celkem špinavá, což je náročnější pro předjíždění. Uvidíme jaké to bude zítra (neděle). Každopádně očekáváme těžký závod s ještě vyššími teplotami než jaké byly dnes. Moji nejsilnější soupeři Jorge a Valentino startují za mnou, takže doufám v úspěšný start a úspěšný závod.“

2. Aleix Espargaró (Team Suzuki Ecstar) – 1'38,316 … +0,514

„Je skvělé být v první řadě! Zkoušel jsem zajet na pole position, ale Marc dnes nastavil senzační čas na kolo. Každopádně druhé místo je to co jsme potřebovali. První řada je dobrým výsledkem pro celý tým, včetně mých techniků, inženýrů a všech lidí v Japonsku. Je to pořádná dávka energie pro všechny. Na druhou stranu si uvědomuji, že závod bude těžký, když dojde na opotřebení zadní pneumatiky, protože to máme celkem velké vibrace, ale budu se snažit zajet co nejlépe a bojovat s nejlepšími jezdci až do konce.“

3. Andrea Iannone (Ducati Team) – 1'38,467 … +0,655

„Jsem spokojený, protože první řada byla jedním z našich cílů, kterého se nám podařilo dosáhnou, ale společně s týmem ještě budeme zkoušet najít nejlepší řešení pro využití měkké pneumatiky. Každopádně jsme odvedli kvalitní práci a tým mi hodně pomohl. Podařilo se mi zlepšit a získat v každé z jízd nejlepší nastavení pro GP15, což je velmi důležité. Zítra (neděle) bude zásadní dobrý start a musím se snažit tolik nezatížit zadní pneumatiku, zejména kvůli tomu, že nemáme extra-tvrdou směs. Budu se snažit bojovat s předními jezdci po celý závod až do konce.“

4. Cal Crutchlow (CWM LCR Honda) – 1'38,485 … +0,683

„Jednou jsem v rychlém kole chyboval já, ale o další dva rychlé časy jsem přišel za pomalejším jezdcem. Lorenzo se v polovině kola rozhodl, že pojede rychle, ale v posledním sektoru byl tak pomalý, že jsem do něj málem narazil. Přitom jsem v tomto sektoru přišel o tři desetiny, které mě stály druhé místo. V dalším rychlém kole jsem se dostal za Viñalese, který potom, co zajel své maximum zpomalil, takže jsem už neměl šanci stihnout další kolo. Tak už to ale v závodění chodí a do závodu odstartuji čtvrtý. Jsem samozřejmě zklamaný, protože jsme byli dostatečně rychlí, ideální kolo by šlo zajet bez problému, takže v tomto směru zůstáváme optimisty. Zítra budeme muset vybrat pneumatiky, protože možná bude lepší ta měkčí, ale ráno ještě vyzkoušíme tvrdší směs.“

5. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'38,485 … +0,683

„Na začátku byla rychlost dobrá, ale s opotřebením pneumatiky tam je určitý pokles. V kvalifikaci jsem první kolo zajel velmi dobře, ale ve druhém jsem udělal až příliš moc chyb a už jsem si čas nedokázal zlepšit. To je škoda, protože jinak bych byl druhý. Tak už to v závodění chodí, někdy prostě perfektní kolo nedáte. Zítra (neděle) pravděpodobně pojede tvrdší směs zadní pneumatiky, ale ještě musíme rozhodnout, jakou směs zvolit pro předek.“

6. Andrea Dovizioso (Ducati Team) – 1'38,520 … +0,718

„S prací, kterou jsme odvedli jsem spokojený, protože jsme do čtvrtého tréninku nastoupili rychlí a konkurenceschopní a ještě se nám podařilo zlepšit. Také jsme provedli srovnávací jízdy s dvěma předními pneumatikami a při těchto teplotách vypadá tvrdá směs jako lepší varianta. V kvalifikaci jsem ale nedokázal poskládat jedno rychlé kolo a to je škoda, protože jsem tím přišel o první řadu, což ale není zase tak velký problém. Podle mého názoru to bude velmi náročný závod, protože všichni musí zvládnou opotřebení zadní pneumatiky, ale jsme dostatečně rychlí, takže pro nás bude velmi důležité dobře odstartovat.“
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist