Ohlasy na Estoril

Co řekli někteří jezdci MotoGP po nedělním závodě v Estorilu. Článek je doplněn o rozsáhlou fotogalerii z Grand Prix Portugalska.

Max Biaggi (Repsol Honda)
Někdo jistě řekne, že Max Biaggi zde dnes je. Dovolte abych vám řekl, že Max Biaggi zde byl vždy. Dnes jsem měl, ale velmi dobrý motocykl. Dokonce potenciál HRC je daleko výše. Bohužel na prvním motocyklu jsem měl technický problém a tak jsem byl nucený závodit na náhradním motocyklu. Dnešní třetí místo mi rozhodně dává uspokojení. Jsem spokojený kvůli sobě, ale zvláště kvůli mému týmu. Viděl jsem tým na konci usměvavý a tak jim všem děkuji. Toto pódium bylo opravdu potřebné, aby dobilo mé baterie před cestou do Číny.
Nicky Hayden (Repsol Honda)
Se způsobem jak se vyvíjel závod, ale ani s celým víkendem nejsem spokojený. Nikdy jsem se na motocyklu necítil stoprocentně dobře. Měl jsem dobrý start, ale ztratil jsem pozice v první zatáčce. Během několika úvodních kol, kdy byl okruh i mé pneumatiky dobré, jsem postupoval kupředu. Pak se vše změnilo a já začal klesat. Je těžké popisovat jak byl na několika místech mokrý okruh. Chtěl jsem pouze dokončit závod a získat nějaké body.
Alex Barros (Camel Honda)
Byl to perfektní víkend, jsem neuvěřitelně šťastný. Musím poděkovat mému týmu a Michelinu, oba pracovali na maximum. Vyhrál jsem zde každý trénink, získal Pole Position a nakonec zvítězil i v závodě. Také chci poděkovat firmě Camel, která mě naplnila důvěrou. Dnes ráno byly podmínky velmi obtížné, Warm Up se konal na mokrých pneumatikách. Závod byl ještě více komplikovaný. Na začátku byla dráha celkem suchá, ale dále bylo několik kapek. Byl zde moment, kdy Sete získal trochu výhodu, ale pak zpomalil a já ho následně dojel. Začal jsem jet velmi usilovně, pokoušel jsem se na něj vyvíjet nátlak. Cítil jsem při tom dešťové kapky na své helmě i motocyklu. Sete jel na limitu a pak ztratil předek motocyklu. Byla vyvěšená bílá vlajka, ale já si nemyslím, že byl čas na výměnu motocyklu. Stále hodně nepršelo, nebylo to ani na střední pneumatiky. Byly to složité podmínky a těžký závod, ale výsledné uspokojení je enormní. Valentino na mne ke konci velmi tlačil a ačkoliv jsem se snažil odpovědět, ztratil jsem několik sekund ze svého náskoku, ale bylo to jen proto, že jsem připravoval svou oslavu.
Troy Bayliss (Camel Honda)
Může se to zdát divné, ale jsem se svým závodem docela spokojený. Začínal jsem trochu zezadu, ale podařilo se mi dobře odstartovat. Dostal jsem se na sedmé místo a dobře bojoval s Haydenem, jel jsem na maximální hranici a pak havaroval. Motocykl se zastavil a já automaticky pomyslel na loňský rok, kdy pro mne závod skončil poté, co jsem nedokázal opětovně nastartovat motocykl. Pokusil jsem se stroj znovu nastartovat a ono se to podařilo. Třebaže jsem měl pokroucená řidítka, podařilo se mi získat několik pozic. Příště to vyjde lépe. Blahopřeji Alexovi, byl dnes ohromný. Jsem kvůli němu a mému týmu šťastný.
Sete Gibernau (MoviStar Honda MotoGP)
Jediná chyba, kterou jsem udělal, bylo to, že jsem od začátku vedl. Byl to velmi těžký závod. Jediný odkaz na to kolik vody bylo opravdu na trati byly vlajky v rukou traťových komisařů, kteří s nimi nemávali pořádně. Kdekoliv jsem viděl vlajku, tak jsem zpomalil a kde vlajka nebyla, tak jsem zrychloval. Nezbláznil jsem se, vedl jsem v závodě a na konci cílové rovinky jsem vždy zpomalil ještě více než obvykle. Nebylo to však dostačující. Víkend byl pro mě těžší, než mohli mnozí očekávat, ale opět všichni pracovali dokonale. Pokoušel jsem se odjet a nedostat se do kontaktu s jinými jezdci, ale havárie byla nevyhnutelná. Nakonec jsem za to zaplatil, ostatní jezdci viděli můj pád a v tomto místě dostatečně zpomalovali. Jezdili dokonce o tři sekundy pomaleji. Příště to zase bude někdo jiný, ale za těchto podmínek je jezdit ve vedení nevýhodou. Nyní chci domů do Švýcarska, pokračovat s mým fyzickým trenérem v zotavení. Před Čínou si chci hodně odpočinout.
Marco Melandri (MoviStar Honda MotoGP)
Jsem s tímto výsledkem velmi spokojený. Jezdil jsem s tvrdou pneumatikou a tak to bylo zpočátku velmi složité. Jak postupoval závod, byl jsem schopný získat dobrý rytmus a dojet Edwardse a Checu. Měl jsem důvěru v pneumatiky a ty mi daly více stability. Jezdil jsem v nové helmě, která se však často zamlžila. Posledních osm kol jsem jezdil s otevřeným hledím. Znamenalo to, že jsem ke konci závodu nemohl jezdit tvrději, ale stejně jsem šťastný.
Shane Byrne (Team Roberts)
Měl jsem problém s plynem, nechtěl jsem riskovat nájezd do první zatáčky a případně tam někoho srazit. Rozhodoval jsem se zda odstartovat, či zajet do boxů.“
Carlos Checa (Ducati Marlboro)
Když uvážím vše s čím jsem vstupoval do tohoto víkendu, se zraněným ramenem a tak dále, skončit pátý je pozitivní výsledek. S postupem závodu jsem získával více přilnavosti a dostával stále větší důvěru. Poté jsem byl schopný stabilizovat svou rychlost. Čtvrté místo bylo také možné, ale při tvrdém brždění jsem byl široký během předjížděcího manévru na Melandriho. Nejhorší bylo dnes vidět bílé vlajky signalizující mokrý asfalt a přitom jezdit na suchých pneumatikách rychlostí přes 300 km/h. To bylo opravdu hrozné!
Loris Capirossi (Ducati Marlboro)
Netrpěl jsem příliš bolestí a tak jsem celkem spokojený. Teď máme volný víkend a tak budu schopný absolvovat nějakou terapii. Podmínky na okruhu byly opravdu neuvěřitelné. Některá místa byla mokrá, jiná naopak suchá, nikdo nezastavil k výměně pneumatik. Naštěstí havarovalo jen několik jezdců, nikdo nespadl v posledních třech nebo čtyřech kolech, kdy pršelo nejsilněji. Jezdil jsem opatrně, tak abych dokončil závod a získal několik bodů. Motocykl se zlepšil, pracujeme na něm neustále a tak si do dalších závodů věřím, zvláště až budu stoprocentně zdráv.
Valentino Rossi (Gauloises Yamaha)
Byl to pro mě opravdu obtížný závod. Byly to špatné podmínky s trochou deště. Zpočátku to byl slabý déšť, ale později neustále sílil. První část okruhu byla již silně mokrá. Je to hrozný pocit jezdit na suchých pneumatikách po mokrém, mastném okruhu. Byl to vzhledem k šampionátu velmi důležitý závod. Jsem velmi šťastný, že jsem ho dokončil a získal další náskok. Motocykl má ještě několik problémů a tak je před námi tvrdá práce. Dnes to bylo opravdu jako kousek zázraku, bylo k tomu potřeba hodně štěstí. Během závodu jsem si postupně zvykal na podmínky. Nové pravidlo o mokrém závodě je dobré pro televizi, ale není úplně bezpečné pro jezdce.
Colin Edwards (Gauloises Yamaha)
I když jsem samozřejmě kvůli pádu zklamaný, tak to byl dobrý závod. Oproti závodu v Jerezu vypadal motocykl naprosto odlišně. Myslel jsem si, že budu docela snadno držet stejnou rychlost jako Rossi a Barros. Bohužel jsem v první polovině bojoval s Melandrim a nemohl ho předjet. Vedoucí jezdci se mi postupně vzdálili. Nakonec se mi ho podařilo předjet a já se pokusil udělat mezi námi mezeru. Havaroval jsem na mokru v první zatáčce. Všude jinde byl okruh dobrý a mohlo se na něm jet naplno, ale první zatáčka byla jako na ledu. Byla to má chyba a mrzí mě, ovšem zbytek závodu byl povzbuzením a velkým zlepšením.
Shinya Nakano (Kawasaki Racing)
Nebyl to snadný závod, zvláště kvůli dešti v rychlé části okruhu. Bylo velmi obtížné rozpoznat zda je dráha mokrá, musel jsem se soustředit na kapky na plexiskle přilby a kapotáže. Je velmi obtížné jezdit na motocyklu MotoGP s hladkých pneumatikami na mokrém asfaltu. Moje časy na jednotlivá kola byly jaké jsem očekával, vedoucí skupina však jezdila rychleji než v trénincích. Nemohl jsem s nimi zůstat. Získal jsem dnes dobré body, ale nejsem spokojený s osmým místem. Potřebujeme pokračovat v práci na výkonu motoru.
John Hopkins (Suzuki MotoGP)
Jsem zklamaný, že jsem havaroval. Dobře jsem odstartoval a celou dobu jezdil za Marco Melandrim a Colinem Edwardsem. Najel jsem do zatáčky, která byla více mokrá než jsem očekával. Jsem opravdu zklamaný, zvláště kvůli týmu a Bridgestone. Vím, že jsem mohl dosáhnou svého nejlepšího umístění v dosavadním působení v MotoGP. Jsem povzbuzen tímto potenciálem.
Kenny Roberts jr. (Suzuki MotoGP)
Bylo to nebezpečné, nikdo nevěděl jak se bude vyvíjet počasí. Nemohl jsem na motocyklu jezdit tak jak jsem chtěl. Mám tak před dalším závodem několik problémů k vyřešení. Budeme zde testovat zítra a tak je zde prostor na nalezení řešení. Je dobré dokončit závod, zvláště po zklamání z minulého týdne. Sice jsem nedokončil závod tam kde jsem chtěl, ale je důležité končit na bodovaných pozicích.
Ruben Xaus (Fortuna Yamaha)
Během víkendu jsem zlepšil svou rychlost a tak jsem se těšil na suchý závod. Startoval jsem ze čtvrté řady a tak to nebylo snadné. Dlouho jsem nedokázal nalézt dobrý rytmus, když se tak stalo, bylo již pozdě dělat nějaké zlepšení. Byl to obtížný závod, abych řekl pravdu, cíem tohoto závodu bylo ho přežít. Většinu závodu jsem jezdil osaměle a tak mi to připadalo jako kdyby se celý závod příliš vlekl. Doufám, že v Shanghai bude sucho!
Toni Elías (Fortuna Yamaha)
Byl to pro mne opravdu obtížný víkend. Začalo to dobře, ale kvůli zranění kolena to končilo fyzickým bojem. Déšť změnil podmínky okruhu a to pro mne bylo hodně obtížné. Přesto si myslím, že to byl velmi dobrý zážitek, musím pokračovat ve svém učení.
James Ellison (Blata WCM)
Tým je se ziskem bodu spokojený, tak jsem spokojený i já. Bylo to dnes velmi kluzké, v některých místech mokré, v jiných zase suché. Jen jsem držel hlavu dole a soustředil jsem se. Fotografie z Grand Prix Portugalska

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist