Ohlasy jezdců MotoGP po skončení testu v Kataru

Třídenním testem královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů v Kataru skončila oficiální předsezonní příprava týmů MotoGP. Znovu je nejrychlejším jezdec Yamahy, jen to tentokrát není Fabio Quartararo ale tovární jezdec Maverick Viňales. Při pohledu na tabulku kombinace časů všech tří dnů máme celkem jedenáct jezdců do půl sekundy plus dalších šest v jedné sekundě za nejrychlejším Viňalesem. To slibuje celkem dost napínavou podívanou, přinejmenším tedy v úvodní katarské Grand Prix na okruhu v Losail.

Test MotoGP - Katar, Losail (22/23/24.2. 2020)

1. Maverick Viňales (Monster Energy Yamaha MotoGP) – 1'53,858

„Třetí den byl pro nás opravdu dobrý, protože jsem pracovali s použitými pneumatikami, zejména v období, kdy byly podmínky nejkomplikovanější. Snažili jsme se přizpůsobit právě této situaci. Snažil jsem najet co nejvíc kilometrů na použitých pneumatikách, protože v závodu někdy máte určitý pocit, který nelze rychle identifikovat, takže jsme se snažili přijít na to, co za podmínek, když stav dráhy není ideální, je třeba udělat. Jsem velmi spokojený, protože tým fungoval perfektně. Po šesti dnech testování se s motorkou cítím výborně. Vím, že motorka má na to a teď potřebujeme pokračovat v práci, protože tam je dobrý progres, ale stále ne dostatečně velký.“
 

2. Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) – 1'53,891 … +0,033

„Pro mě to byl celkově velmi pozitivní test. Postupně jsme vymazávali ztrátu na vrchol a dnes (pondělí) byla rychlost skutečně velmi dobrá. Stejně tak dobré bylo jedno rychlé kolo, takže jsem velmi spokojený. Budeme se snažit tyt informace použít co nejlepším způsobem, abychom se zlepšili ještě víc a odvedli v závodu tu nejlepší práci, protože to je nejdůležitější. S předsezonní přípravou jsem velmi spokojený a myslím si, že jsme získali správný cit s motorkou už od Sepangu. Cítím se teď s motorkou daleko víc pohodlněji, možná také proto, že ji znám lépe a v Kataru se nám povedlo pokročit, takže v tom bychom rádi pokračovali.“
 

3. Fabio Quartararo (Petronas Yamaha SRT) – 1'54,038 … +0,180

„Jeli jsme simulaci závodu a rychlost byla velmi dobrá, takže jsem opravdu spokojený. Téměř všechny simulace byly s kolem 1'54s, takže dobré. Nakonec jsme útok na jedno rychlé kolo neudělali, ale i tak jsme od nejlepších jen o necelé dvě desetiny pomalejší. Myslím, že to ještě šlo zlepšit, protože jsem ve svém rychlém kole udělal chybu. Pro víkend Grand Prix bych chtěl zapracovat na rychlosti pro jedno kolo, protože je je obyčejně naše specialita, ale dnes jsme to neudělali. S prací, kterou jsme tu v uplynulých třech dnech odvedli jsem velmi spokojený.“
 

4. Alex Rins (Team Suzuki ECSTAR) – 1'54,068 … +0,210

„S testy jsem nesmírně spokojen, protože jsem byl druhý nejrychlejší první a druhý den, ten třetí den testu jsem byl třetí v pořadí. Popravdě musím říct, že jsme vyzkoušeli vše co jsme měli v plánu a tým fungoval naprosto skvěle. Ve srovnání s uplynulým ročníkem jsme udělali další krok vpřed a cítím potřebnou jistotu, přinejmenším co se týče prvního závodu. Rád beru věci postupně, akže teď nemyslím příliš daleko dopředu, ale jsem si jistý, že jsem velmi dobře připraven na první trénink, který je už za méně jak dva týdny. Patnáctka nejrychlejších je opravdu hodně vyrovnaná, takže si myslím uvidíme hodně napínavé závody Grand Prix.“
 

5. Jack Miller (Pramac Racing) – 1'54,105 … +0,247

„Určitě to byl úspěšný den, protože jsme jeli na dva delší výjezdy, přičemž ten druhý byl lepší a já si v něm zlepšil závodní rychlost. Na střední směsi je to pro mě pocitově lepší, takže tam se ještě můžeme hodně zlepšit a jsem si jistý, že před Grand Prix nalezneme odpovědi, které teď hledáme.“
 

6. Joan Mir (Team Suzuki ECSTAR) – 1'54,129 … +0,271

„Byl to úspěšný test. Dost jsem si zlepšil časy na kolo, každý den byl rychlejší a s motorkou se cítím hodně spokojený. Teď si jen musíme udržet nastavený směr, protože zatím nám to vychází dobře. Jsem nyní hodně blízko předním jezdcům, máme dobrou rychlost, ale samotný závod je zcela jiný příběh. Tým odvádí neuvěřitelnou práci, tak uvidíme co z toho bude!“
 

7. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 1'54,149 … +0,291

„Abych byl upřimný, po prvních dvou dnech jsem měl trošku obavy, protože jsme válčili s tím jak a kde se zlepšit. Ale dnes (pondělí) se nám v této věci povedl průlom a víme už co máme udělat, takže s tím jsem velmi spokojený. Jezdil jsem konzistentně a s tempem jsem spokojený. Musím vyjádřit velké poděkování Hondě, technikům a mechanikům, protože v tomto testu pracovali opravdu hodně a je to znát. Máme směr, který budeme následovat až se sem vrátíme v rámci závodního víkendu.“
 

8. Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) – 1'54,239 … +0,381

„Jsem velmi spokojený s třemi dny testování, protože se mi dařilo každý den zlepšovat. Čas na kolo je dobrý, jen necelé čtyři desetiny od prvního. Je znát výrazné zlepšení a jsem s motorkou spokojen. S novými pneumatiky pro tento rok se nám také povedlo pokročit a zaznamenat zlepšení. Významně lepší je také stav mého ramene a v této chvíli jsem si jistý, protože mě bolelo daleko méně. V závěru dne mám pořád ještě nějakou energii a to je dobré znamení. Máme ještě týden, takže budu pokračoval v léčbě, ale na Katar jsme připraveni.
 

9. Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) – 1'54,283 … +0,425

„Popravdě jsem překvapený. Cítím se dobře a potom, co jsme dnes (pondělí) provedli nějaké změny, ty nám dost pomohly a vyřešilo se tím hned několik mých problémů. Čas na kolo jsem nastavil na nové sadě pneumatik. S motorkou se cítím víc pohodlně, takž dokážu lépe brzdit i o něco dříve otočit plynem. Jakmile jsme tuto část pořešili, bylo snadné následně zajet rychlé kolo, ale už o něco těžší bylo stejné tempo udržet ve dvaadvaceti kolech, takže ještě pořád mám na čem pracovat. Během posledních tří dnů jsme udělali velké pokroky a tým byl po celou tu dobu fantastický, takže se už nemůžu dočkat až nastoupíme k naši první Grand Prix.“
 

10. Andrea Dovizioso (Ducati Team) – 1'54,312 … +0,454

„S dnešní (pondělí) prací jsem spokojený. Vyzkoušeli jsme nastavení, která nám umožnila lépe porozumět faktu, že stále ještě máme nějaký prostor pro zlepšení. Nejvíce pozitivním aspektem byla simulace závodu. S použitými pneumatiky jsem byl schopen bez problému zvládnou kompletní délku závodu. Navíc jsem jel pár kol za Danilem, což mi pomohlo si uvědomit jak pneumatiky co nejlépe využít. Závodní rychlost je dobrá, takže věřím, že můžu být rychlý jako jezdci vpředu a bojovat o přední pozice během závodního víkendu.“
 

11. Francesco Bagnaia (Pramac Racing) – 1'54,326 … +0,468

„Byl to velmi dobrý test v němž jsme se dost zlepšili, zejména co se týče závodní rychlosti, ale omlouvám se za čas na jediné kolo, protože v mém rozjetém kole jsem narazil na hustší provoz na trati. Co mě nutí být spokojeným je simulace závodu. Určitě tam máme prostor pro další zlepšení, ale po tomto testu mám jasnou představu ohledně přístupu k závodu a také si víc věřím s motorkou.“
 

12. Valentino Rossi (Monster Energy Yamaha MotoGP) – 1'54,332 … +0,474

„V první řadě musím říct, že dnes je to až neuvěřitelné, protože tu dnes (pondělí) máme snad patnáct jezdců v půl sekundě. Je to jako Moto2 a pro šampionát samozřejmě jen dobře stejně jako pro fanoušky a závody, protože to vypadá na výjimečnou rovnováhu mezi jednotlivými jezdci a motorkami. Dnes jsme trošku v obavách, ne ani tak ohledně pozice, protože o jsem bohužel havaroval na druhé pneumatice a myslím si, že bych si čas na kolo jinak zlepšil, ale víc je to o rychlosti jako takové. Jeli jsme delší výjezdy, ale ty provázely podobné potíže s pneumatikami jako loni, takže po několika kolech jsem bohužel musel zpomalit a to není dobrá zpráva. Teď jsou testy za námi a uvidíme, jak to bude vypadat v průběhu závodních víkendů.“
 

13. Aleix Espargaró (Aprilia Racing Team Gresini) – 1'54,432 … +0,574

„Byly to tři hodně intenzivní dny testování. Nezajeli jsme zvlášť hodně kol, ale odvedli spoustu práce pokud vezmeme v úvahu v potíže, které jsou nevyhnutelně spjaty s tak mladým projektem RS-GP. Celkově jsme si potvrdili potenciál, který byl vidět letos v Sepangu. Zejména co se týče dnešní simulace závodu. Dokázal jsem udržet správné tempo. Ve skutečnosti se cit s motorkou zlepšuje kolo od kola. Teď ještě budeme pečlivě analyzovat data, abychom připravili takový technický komplet, který nám umožní zbýt konkurenceschopnými už od prvního závodu sezony. Chce to Aprilia, chci to také já, takže věřím, že v tom budeme úspěšní.“

Autor článku obdržel prémii 14 Kč od 7 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist