Od roku 2027 přechází MotoGP na plně udržitelná paliva

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
Ghostik (137) napsal 27.11.2021 v 21:12

Rajčata papričky mrkev celer petržel brokolice a kedluben

dracan (65) napsal 26.11.2021 v 23:19

Pořád to zní líp, než elektromotor

deluxa (244) napsal 26.11.2021 v 08:33+2

Netreba za tym hladat nic ine len nahananie kseftov a buduce zaistovanie vaty. Rozpravka o boji proti klim. zmenam je pre tych slabomyselnejsich. Dnes je vlastne kazda jedna zbuchana obchodna sracka obalena akoze do enviromentalneho havu pretoze je to in a ludia to potom menej odsudzuju. Pricom 99% z nich pri pouziti zdraveho rozumu nedava z hladiska "pomoci prirode" absolutne ziadny zmysel. Toto je len dalsi priklad....

TDM851 (2159) napsal 26.11.2021 v 06:27

Jsem zvědavý na cenu pro běžného smrtelníka.
Už takto to stojí nesmysl a ji pouze čerpají ze země...
Výroba bude náročný proces a bude z ní odpad. Padne na ni spousta energie. Vlastně v tom obrovském množství, které bude potřeba vyrobit, to budou obrovské fabriky.
A nebojím se, že by se to brutálně nedanilo jako ropa. To by hodně zchudly státní rozpočty. V tomto jsem skeptik.

Marex (1886) napsal 25.11.2021 v 23:25

V podstate se nic nezmeni. Synteticky benzin, nebo destilaty,.proletnuvsi vyfukem, stezi rozezname od siucasnych paliv.

H123 (362) napsal 25.11.2021 v 21:28-1+3

Já nevim ... podle mně je momentálně všechno na světě špatně ... VŠECHNO
Počínaje tímhle ekoterorismem , přes nesmyslný příkazy a zákazy kvůli covidu, roušku na xichtě už do smrti, přes migranty tlačící se do Evropy a nevim co bych ještě tak vyzdvihnul, abych nemusel psát román ...
K tématu - jo , asi ekobenzín je lepší než elektro , ale .urva dyť ten náš benzín i voní , nebo snad ne ? Od mala se děti učí, že auto i motorka dělá henhéén , takže za mně určitě elektro nééé
No ... budu se muset omluvit všem svým dětem za to , do jakýho hnusu a vopruzu jsem je porodil

koki888 (26) napsal 25.11.2021 v 21:11

Chlapi ako nehnevajte sa ale niektorý tu reagujete ako keby ste práve vyliezli z jaskyne. Benzín ako benzín. Prdieť na to ako je vyrobený či destiláciou alebo nejako inak. Či bude z ropy alebo čistiť vzduch od CO2. Kurva hlavne nech to jazdí nech to má zvuk! A teraz osobne pre mňa najväčšia nádej : Dvojtakty neumrú ! Ak bude čisté palivo môžeme sa dožiť nielen 2T v endure ale aj v supersporte a Snívajte so mnou: skutočné 2T moto gp!!! A to píšem ako majiteľ ( resp. manželka )elektrického auta ktoré si nemôžem vynachváliť. Ale zvuk 2T či 4T sa to nevyrovná.

papiboy (472) napsal 25.11.2021 v 20:11+1

Je to posun dobrým smerom. Už tu spomenuli "syntetických" Nemcov za II.SV, aj palivá od Porsche, Ja ešte pridám plochú dráhu a pohon alkoholom. Žiadny repkový olej, ale metyl.

Za dobrý smer považujem, že v kráľovskej kategórii si každý môže vybrať svojho dodávateľa paliva, je tak šanca, že sa vývoj zrýchli a objavia sa rôzne alternatívy.

Ak sa objaví nejaké palivo s neškodnými emisiami, čo sa vo veľkom bude lacno vyrábať, je vyhrané.
No a výskum a vývoj zaplatia bohaté firmy, nie, ako u elektro-vehiklov, kde tie "obmedzené" akumulátory aj s ich vývojom zaplatia užívatelia.

Ale v MotoGP to bude len začiatok, obyčajný motorkár bude ešte dlho jazdiť na benzín.

P.S.:
Dedov kamoš v praveku pálil domáce a odložil mi zaručene funkčné palivo pre modelársky motorček (2,5 ccm so žhaviacou sviečkou). Neviem, ako to starý vykúzlil, ale po premiešaní s ricínovým olejom ten motorček spoľahlivo fungoval.
Tak podobný postup mi ostáva v rezerve, pretriskujem karburátor a hotovo, nádej umiera posledná.

PetrA3 (108) napsal 25.11.2021 v 19:15

Super zpráva Po tom, kdy se na nás řítí ze všech stran baterie včetně motorsportu je tohle naděje. Pro tu asi většinu, která hejtuje a nechápe - alespoň dle příspěvků dole - na vysvětlenou. Motorsport je a vždycky byl vývojovou laboratoří pro nás všechny. Vynálezy vyvinuté tam používáme pak i my běžní řidiči. Převzaté funkce, materiálý z f1, Wrc nebo motogp. Motorsport urychluje vývoj, automobilky závodí hlavně za účelem vývoje a tak trochu za honbou za výsledky a budování image. Jinými slovy, vývoj syntetických paliv je zatím hrozně drahý, proto se do toho nikdo nehrne - s vyjímkou Porsche. Teď jsou do toho firmy nepřímo tlačeni - ať dornou, nebo FIA nebo třeba ACO. A je to dobře, sami totiž cítí, že elektro je minimálně pro motorsport slepá ulice, která nikoho nezajímá. Tudíž mají zájem. U spalovacího motoru jde přece o charakter, o zvuk, o emoce. Mě osobně je jedno, na co to bude jezdit, jestli na zbytky z výroby vína ( Total energies ) nebo přeměněný co2 ( Porsche ) nebo na chcanky. Hlavní je ať si to zachová to , proč to máme rádi. Syntetický paliva jsou v blízký budoucnosti jediná alternativní a důstojná náhrada, která se třeba stane i časem alternativou pro obyčejný smrtelníky na běžných silnicích nebo track days…

Kohlstein (88) napsal 25.11.2021 v 18:19

Už jim někdo řekl, že na 1L nafty z řepky je potřeba 2L nafty normální? A že se neočekává, že by na tom byl umělý benzín jinak?

motorbreath (333) napsal 25.11.2021 v 18:11+1

Navíc syntetický benzín není žádná novinka, měli ho už Nemci v druhé světové. Akorát tohle bude vic EKO :D. Ale Hakl nebo Tygr na to pojede taky, tak proč se vrušovat. Ekoteror se nažere a pro nás se toho moc nezmění. Navíc čím dříve se začne s vývojem, tím dříve se to dostane na nějakou rozumnou koncovou cenu. Porsche je myslím dnes na dvojnásobku ceny normálního benzínu.

motorbreath (333) napsal 25.11.2021 v 18:07+4

Doba se bohužel díky eko teroru mění. Pokud tohle firmy nedotáhnou do konce, tak za 15 let tady žádné závody strojů se spalovacími motory nebudou. Takže za mně palec nahoru. Furt je lepší nalít do motorky ekobenzín, než jezditt na elektroklumpru. To bych se na to určitě vysral.

Skrunch (585) napsal 25.11.2021 v 18:05+1

Jakékoli závody (..nebo třeba válka...) na vysoké úrovni byly vždy vývojem technologií, technických vymožeností, zlepšováků.. Chápu tedy, že stáje/sponzoři v tomto sportu dostaly za úkol vymyslet duhové bublinky z výfuku. Víme, že fosilní palivo jednou dojde. To tak prostě je a těch "spálených dinosaurů" už moc v podzemí není. Navíc je na světě spoustu států, které se momentálně pohybují na úrovni státu rozvojového. Tudíž sílí jakákoli doprava/spedice, atd. Ten obrovský "boom" uživatelství, spotřeby, blahobytu, dostupnosti z počátků 70. - 80. let je fuč.
Je mi však záhadou, že se Evropa až příliš striktně zaobírá těma bublinkama...že by si chtěla vytvořit náskok mezi technologiemi?? Každopádně je to i další příležitost ekonomická. Na světě je opravdu mnoho vozidel a dopravních prostředků...představte si, že dojde v nědělu ropa.
Pokud bude stávající palivo nahrazeno syntetickou kapalinou užitou pro spalovací motory, a moje historická auta a motorky budou pořád vydávat ten zvuk vybuchujících dávek paliva z útrob pohonného agregátu - nemám námitek

Mistr-kat (470) napsal 25.11.2021 v 17:39+1

Jen aby to Ty finančně slabší stáje a menší fabriky ustály a neodpadaly z roštu jedna po druhé...

JollyJoker (905) napsal 25.11.2021 v 17:18

Dobře už asi bylo
Motorsport byl odjakživa pravým opakem vzoru ekologického chování. Z orientace na eko-benzín se z toho nestane nikdy ekologická akce. Závody jsou prostě ráj chemických a olejářských výrobků.

Plastky266 (351) napsal 25.11.2021 v 17:09+5

Jako nic ve zlém, ale to tady nikdo neví, co to více méně znamena? Takové palivo má vyvinuté Porsche, s nadsázkou jde u umělý benzín, který nenechává tu zprofsnovou uhlikovou stopu ale je neutrální, takže vlk se nazere a motorka si jede dál. Za mne palec nahoru na rozdíl od idipcie v F1...

RaceBoy (46) napsal 25.11.2021 v 16:53

To znamena, že nás nečeká Moto E a to je sakra dobrá zprava

doucha (43) napsal 25.11.2021 v 16:15+7

Co se to děje? To všichni jedou na nějakým mizerným fetu?
čím dál víc si uvědomuju, v jak skvělý době jsme žili. To co se chystá už mi nebude dělat radost

Stana.k. (49) napsal 25.11.2021 v 15:10+1

To chtějí jezdit na repkovy olej ?

Nuvolari (2018) napsal 25.11.2021 v 14:52+1

Přesně jak to píše H123, hnus velebnosti. Asi se pak už na ty motorky ani nebudu dívat, když pokrytecky podporují zelené šílenství, zmetci. Jen si představte, co taková 100% biosračka udělá se vstřiky, co udělá v motorce, když ji tam necháte celou zimu atd. Spravedlivé by bylo, aby zelení magoři na svou blbost pošli. Realita je taková, že na jejich blbost pojdeme my.

Ozzy_ (467) napsal 25.11.2021 v 14:42+3

A ted mi reknete jakej to ma smysl. Ted je nejlevnejsi vytezit a spalit ropu. Az bude ropa dochazet, a jeji cena pujde nahoru, tak se alternativni paliva "vyvynou" z nutnosti, a zase se bude pouzivat to nejlevnesi a "nejrozumnejsi" v dany dobe. Stane se to "samo" a bez techdle "nesmyslnejch kecu a nuceni do neceho.

Takze PROC PROBOHA ...

koki888 (26) napsal 25.11.2021 v 14:15-1+3

Ja si naopak myslím že je to dobrý nápad. Hlavne preto lebo to bude poháňať výskum a keďže tieto palivá budú tzv. udržateľne, čiže ekologické, znamená to pre nás fanúšikov spaľovacích motorov čo? No že tieto budú bez emisné a tým pádom sa budú naďalej vyrábať. Fakt si myslíte že všetky tie firmy ktoré sa zaoberajú výrobou spaľovákov chcú prejsť na elektrinu? Pritom ekopalivá sa už vyrábajú resp. Sú v vyvinuté. Akurát cena. Pokrok nezastavíš ceny pôjdu dole a my aj za 50 rokov si môžeme kúpiť skutočnú motorku. Za mňa palec hore.

H123 (362) napsal 25.11.2021 v 13:56+3

jojo .............. ještě že už brzy umřu

to je hnus ... co se tady děje Velebnosti ......

RomanSS (423) napsal 25.11.2021 v 13:55+2

i jako fanouškovi motorsportu (a člověka, kterej se snižováním škodlivých splodin pár let živil) mi to příjde jako hloupý pokrytectví... spalování benzínu, gum atd. který "lidstvo k ničemu nepotřebuje" (pominu-li výzkum a promítání do sériový výroby, je to prostě jen zábava) a zároveň se chovat šetrně k přírodě tím, že použiju udržitelný paliva...omg...

Paulo (1299) napsal 25.11.2021 v 12:56+3

A kdy nařídí, že musí odjet víkend a časem i sezonu na jedněch gumách

gresini (2831) napsal 25.11.2021 v 12:37

bude se nejspíš jezdit na jablečný mošt a z výfuků bude kapat kalvádos!

IvanDvoutakťák (4129) napsal 25.11.2021 v 12:31

No, žeby CE (alias Dorna) potřeboval ještě více financí
a toto bylo hlavním motivem "přihásit se" k tomu
nerealizovatelnému projektu naprosto minoritní menšiny
"zeleného světa", nazvaného GREEN DEAL ?
Neustále zvyšované ""zalistovací"" poplatky jsou určitě zdrojem
dostatečným a zaručeným i do budoucna.
Na druhou stranu stále platí, že peníze jsou až v první
řadě a především ***KKD***, t.j. KAŽDÁ KORUNA DOBRÁ .




TOPlist