Novinky z Le Mans – Suzuki potvrzuje odchod, týmy MotoGP mají motor k dobru

Po více jak týdnu Suzuki potvrdila zprávy o stažení svého týmu z MotoGP a to již po skončení sezony 2022. V krátkém oznámení píší, že na toto téma jednají s Dornou. Komisí Grand Prix bylo odsouhlaseno navýšení počtu pohonných jednotek třídy MotoGP pro sezonu 2022 ze sedmi na osm a v případě týmu s úlevami, což je ještě letos Aprilia, z devíti na deset. Technický ředitel MotoGP Danny Aldridge komentoval informace médií ohledně měření tlaku v pneumatikách.

Suzuki Motor Corporation potvrzuje
Krátce před zahájením závodního víkendu sedmé GP sezony Velké ceny Francie, společnost Suzuki Motor Corporation potvrdila jednání s Dorna Sports ohledně jejich odchodu z MotoGP po končení sezony 2022. V krátkém sdělení Japonci jako důvod uvedli ekonomickou situaci a nutnost soustředit pozornost na velké změny ve světě automobilů, což Suzuki nutí přesunout finanční náklady a lidské zdroje na vývoj nových technologií. Společnost také poděkovala svému týmu Suzuki Ecstar a všem, kteří podporovali závodní aktivity Suzuki v oblasti motocyklového sportu.

Navýšení počtu pohonných jednotek týmům MotoGP
Vzhledem k tomu, že je letošní sezona MS silničních motocyklů mnohem delší než tomu bylo v předchozích ročnících, mají nyní týmy MotoGP k dispozici ne sedm (devět týmy s úlevami), ale celkem osm motorových jednotek. Pravidla ohledně nasazení jen sedmi motorů bylo z doby, kdy měla sezona méně jak dvacet Grand Prix. Jelikož máme v roce 2022 sezonu z jednadvaceti Grand Prix, dochází ke změně počtu motorových jednotek ze sedmi na osm (pro týmy s úlevami deset). Osmý motor lze použít až od závodu devatenácté Grand Prix.

Měření tlaku v pneumatikách
Technický ředitel MotoGP Danny Aldridge komentoval informace médií ohledně měření tlaku v pneumatikách, jenž má nahrávat těm, kteří pravidla porušují. „Ve spolupráci s MSMA a na základě žádosti MSMA technické ředitelství šampionátu v současné době vyhodnocuje nový protokol o monitorování tlaku v pneumatikách. Tento postup musí zahrnovat zavedení jednotného systému snímačů a přijímačů, protože jen tak lze získat spolehlivé údaje pro kontrolní měření. Kromě toho byl s MSMA projednán podrobný protokol o tom, jak budou nové předpisy prosazovány a bylo jednomyslně dohodnuto, že nebudou zavedeny před začátkem sezóny 2023.“

V současné době měli výrobci dohodu o předávání dat ohledně naměřených hodnot. Tyto informace jsou ale na dobrovolné bázi a vzhledem k tomu, že jsou snímače kalibrovány různými výrobci, nelze v současné době ověřit jejich přesnost. Předpisy budou nadále uplatňovány, tak jak tomu bylo v minulosti, tedy technickým ředitelem Michelinu a to až do doby, kdy vejdou v platnost předpisy k novému systému měření.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 0 Kč od 0 uživatelů.



TOPlist