Norton jedná s Inmotecem a s KTM

Tradiční britská motocyklová továrna Norton se nijak netají tím, že by se chtěla vrátit do světa závodění v motocyklovém sportu a to přímo v královské kubatuře MotoGP. Samozřejmě, že jde o rok 2012, kdy vstoupí v platnost pravidlo o objemu 1000 ccm.

V loňském srpnu jsme psali v následujícím článku o zájmu tradiční britské motocyklové továrny závodit v roce 2012 v MotoGP. Nyní dostává tato účast konkrétnější podobu. Historicky velmi úspěšná firma Norton už oslovila ústy svého bosse Stuarta Garnera promotéra šampionátu MotoGP Dornu, ovšem ta doposud nedala Nortonu žádnou garanci, neboť chce nejdřívě vědět, o jaký motocykl se vlastně jedná a s jakým motorem se chce vůbec Norton tohoto prestižního šampionátu zúčastnit. 

Norton totiž jedná jak se španělským Inmotecem, tak s rakouskou továrnou KTM, která by rovněž mohla být dodavatelem motoru do motocyklu Norton.

"Norton má na papíru velmi dobrý plán a jednají momentálně s Inmotecem. Vyměnili jsme si už několik dopisů, ale souhlas k účasti v MotoGP 2012 dostanou teprve, až bude jasně deklarováno, o jaký motor se vlastně jedná", říká k případu Norton šéf Dorny Carmelo Ezpeleta. 

Už začátkem minulého roku chtěl do seriálu vstoupit italský tým "FB Corse" s pilotem Garry McCoyem. Australský jezdec na italském motocyklu absolvovali testy na okruhu ve Valencii a po něm zástupce komise Grand Prix Franco Uncini a Dorna podmínili jejich účast dodatečným funkčním testem na závodní vzdálenost, který se ale nakonec ze strany tohoto týmu neuskutečnil. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist