Není to špatné, chce to ale víc času, zní z týmu tovární Yamahy

Ve Valencii ukončili jezdci tovární Yamahy jednak náročnou sezonu 2015, ale prvními dvěma dny testování také odstartovali novou přípravu na ročník 2016. Jorge Lorenzo byl v kombinaci časů pátý, Valentino Rossi sedmý. Oba se věnovali testování nových motocyklů, nových pneumatik a řídící elektroniky.

Druhý den testu ve Valencii Jorge Lorenzo a Valentino Rossi se svými týmy intenzivně pracovali na nové YZR-M1 2016 s palivovou nádrží vzadu, novou přední vidlicí a povinným programovým vybavením pro nadcházející sezonu. Španěl zajel celkem sedmačtyřicet kol s maximem na 1'31,282 sekundy, Ital nastavil sedmapadesát kol s nejlepší časem 1'31,282 sekundy.

„Stroj 2016, který jsme testovali v Aragonii, je motorka přizpůsobená pneumatikám Michelin, aby se dosáhlo nejlepšího výkonu," řekl Jorge Lorenzo. „Palivová nádrž je vzadu za sedadlem, dříve byla vpředu před jezdcem. Dnes jsme se zaměřili na elektroniku, protože jsou časy na kolo stále o půl sekundy pomalejší než časy, které jsme tu jezdili s původní verzí motocyklu.“

„Další věc, na které jsme usilovně pracovali je přední pneumatika Michelin, kde se stále snažíme zlepšit. Cítil jsem například, že na brzdách má zadní část dobrou přilnavost ve střední části pneumatiky, ale jakmile jdete do náklonu, s přední pneumatikou stále na brzdách, předek je víc nestabilní a nejde na to při brzdění tolik tlačit.“

„Celý den jsem používal pouze elektroniku specifikace 2016. Včera nebyl požadovaný výkon ani motorová brzda nefungovala nejlépe, takže na tom zapracovali a dnes už jsem cítil, že je to o poznání lepší a v průběhu dne jsme se také o trošku zlepšili,“
dodal Španěl závěrem.

Test ve Valencii Valentino Rossi komentoval slovy: „Druhý den byl pro nás celkem pozitivní. Byl to dlouhý den, najel jsem hodně kol a snažil se zlepšit cit s novými pneumatikami. Teď jsem poměrně spokojený, protože odpoledne nebyly moje časy tak špatné. Dělal jsem dlouhé výjezdy, abych pneumatiky lépe poznal a pokaždé jsem byl rychlý. Motorku jsme ve srovnání s včerejškem o dost zlepšili a pneumatiky, zejména pak ta přední, nabídla lepší odezvu, což je nejdůležitější.“

„Také jsme trošku zapracovali na elektronice určené pro nadcházející ročník, což se s tím co bylo včera dost zlepšilo, ale stále je tam dost práce, kterou bude třeba udělat. Potřebujeme na tom nadále pracovat, protože to vypadá, že jsme s pneumatikami Michelin trošku víc v problémech a to zejména v nájezdu do zatáček a rozložení hmotnosti. Rozhodně je to jen první krok, ale nebyl tak špatný, protože jsme zaznamenali zlepšení o sekundu ve srovnání s včerejškem, takže prostě musíme najet víc kilometrů,“
dodal Rossi.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist