Nejzajímavější náhradníci v MotoGP II.

Johann Zarco na Hondě? Nicky Hayden znovu v týmu Repsol? A Johnny Rea na speciálu MotoGP? Ano, i to se v rámci nejzajímavějších záskoků v parkovišti závodních strojů královské třídy skutečně odehrálo! Přinášíme druhý díl zajímavých záskoků.

2012: Katsuyuki Nakasuga & Yamaha Factory Racing

Spolehlivý a vyhledávaný náhradník značky Yamaha Katsuyuki Nakasuga nastupoval za „Japonce“ postupem let v mnoha závodech. Nicméně jeden z nich bylo velmi speciální. Ve Valencii 2012 byl totiž v cíli druhý! Startoval jako náhradník za zraněného Bena Spiesa, chytře využil mokré podmínky jako svou výhodu a nakonec bral stříbrnou pozici v cíli finálního závodu sezony.

Katsuyuki Nakasuga & Yamaha Factory Racing

2012: Chris Vermeulen & NGM Mobile Forward Racing Suter BMW

Charismatický Australan v MotoGP (2005 až 2009) zdomácněl hlavně na motocyklu Suzuki GSV-R v týmu Rizla. V roce 2012 se po dvou letech absence ve světovém šampionátu objevil v sedle speciálu v týmu startujícím dle pravidel CRT – NGM Mobile Forward Racing. Podvozkově motocykl zastřešoval Suter, motory tehdy dodávalo německé BMW. Událo se tak při velké ceně Francie, kdy v sedle zmiňovaného stroje nahrazoval zraněného Colina Edwardse. V mokrém závodě, které mu jinak vždy šly, se ale neprosadil a obsadil až 18. příčku.

Chris Vermeulen & NGM Mobile Forward Racing

2012: Jonathan Rea & Repsol Honda

Psal se rok 2012, kdy se za řídítky Repsol Hondy objevil na dva závody v sérii WSBK jedoucí Jonathan Rea. Jezdec snad už notoricky (a za své výkony zaslouženě) spojovaný se značkou Kawasaki byl v těch dobách ještě ve službách Honda World Superbike Teamu. Japonská značka tak svého času velmi chytře „využila“ situace a za zraněného Caseyho Stonera (jeho poslední sezóna v MotoGP) na motocykl posadila právě Reu. Šlo možná i o menší test hvězdného Brita? Můžeme se jen domnívat. Představil se ve dvou víkendech v Misanu a Aragonu, a to umístěním na osmém, resp. sedmém místě. Velice dobrý výkon na nováčka v sedle motorky MotoGP! Stálou závodní sedačku přesto do další sezóny nezískal a soustředil se na další kariéru ve WSBK, kde v roce 2015 přešel ke Kawasaki. Za řídítky speciálu MotoGP se už potom nikdy neobjevil.

Jonathan Rea & Repsol Honda

2013: Luca Scassa & Cardion AB Motoracing

V té době třicetiletý Luca Scassa nahradil v týmu Cardion AB Motoracing pravidelného jezdce Karla Abrahama. Zaskočil na celých pět závěrečných víkendových akcí, avšak bez výrazného výsledku. Nejvýraznějšími léty jeho kariéry byly 2011 a 2013 v seriálu WSSP, kde se sváho času ukazoval jako velice nadějný jezdec i pro premier class. Za zkoušku to rozhodně stálo.

Luca Scassa & Cardion AB Motoracing

2014: Leon Camier & Drive M7 Aspar

Známý superbiker Leon Camier byl povolán jako záskok do týmu Drive M7 Aspar v sezóně 2014. Nahrazoval Nickyho Haydena v kategorii Open. Nastoupil celkově do čtyř akcí, ale skvělou pověst z prostředí SBK nedokázal přetavit do lepších výsledků než kolem patnáctého místa. Budoucí stálou závodní sedačku si nevyjezdil. Škoda, určitě na to měl.

Leon Camier & Drive M7 Aspar

2016: Javier Forés & Avintia Racing

Javier Forés, „sběratel“ evropských titulů (2x CEV Stock Extreme Championship, European Superstock 1000 a IDM) nahrazoval na Avintia Ducati v jediném závodě v San Marině (okruh Misano). V letech 2016 až 2018 byl celkem v „kurzu“. Mnohé výsledky v Top 5 ze série WSBK mu dávaly jisté šance prosazení se i v královské kubatuře, výsledkově se do historie bohužel jediným závodem výraznějším umístěním nezapsal.

Javier Forés & Avintia Racing

2016: Alex Lowes & Monster Yamaha Tech3

Superbikové dvojče Sama Lowesa Alex šel v motocyklovém závodění svou cestou, mimo závodní prototypy. Přes britské BSB se nakonec zdomácněl napevno ve WSBK. Účast v MotoGP si však vysloužil i přesto, a to jako náhradník týmu Monster Yamaha Tech3 v roce 2016. Naskočil do MotoGP celkově 2x, a to v Británii a Misanu. Lepší výsledek bral v Silverstone, v domácím klání skončil na třináctém místě. Těžko říct, jaké měla japonská továrna s Alexem do budoucna plány. Téhož roku s Yamahou totiž také testovali na oficiálních letních testech po GP v Brně.

Alex Lowes & Monster Yamaha Tech3

2016: Nicky Hayden & Repsol Honda Team, Estrella Galicia 0,0 Marc VDS

Legenda legend, Nicky Hayden se po přestupu do WSBK navrátil do sedla „své“ Hondy v roce 2016 na dva závody. Nejprve v týmu Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Marka van der Stratena v Aragonu, aby nakonec v australském víkendu Philip Island naskočil na Repsol Hondu. Oslava motorsportu v přímém přenosu skončila patnáctým a sedmnáctým místem v cíli. Dnes už bohužel víme, že to tehdá bylo úplně naposledy...

Nicky Hayden & Estrella Galicia 0,0 Marc VDS

Nicky Hayden & Repsol Honda Team

2017: Michael van der Mark & Monster Yamaha Tech3

Holanďan srdcem superbiker se zúčastnil záskoku v týmu Monster Yamaha Tech3, kde nahrazoval zraněného Jonase Folgera. Starty v Malajsii a Valencii mu body nepřinesly. Tomuto záskoku se nedalo japonské značce vůbec divit, přímo se to nabízelo. Svého času stál van der Mark při výsledkovém vzestupu Yamahy ve WSBK a nutno podotknout, že hlavně jeho přičiněním!

Michael van der Mark & Monster Yamaha Tech 3

2018: Loris Baz & Red Bull KTM Factory Racing

Tento na poměry motocyklového závodníka dosti vysoký Francouz byl povolán rakouskou KTM jako zajímavý záskok pro jednu víkendovou akci. Své schopnosti a talent ukázal už dříve, známý byl působením u Ducati Avintia. Sám byl velice ohromen startem v továrním týmu, do té doby totiž působil jenom v satelitu. Své účasti s Rakušáky se ale kvůli souhře osudu nedočkal - a to kvůli zrušenému závodu Grand Prix 2018 na okruhu Silverstone (nepříznivé podmínky pro start). Jak by se nakonec zapsal u KTM, už nezjistíme, další šanci dosud nedostal. Nahrazoval tehdy zraněného Pola Espargara.

Loris Baz & Red Bull KTM Factory Racing

2019: Johann Zarco & LCR Honda

Johann Zarco a Honda? Ano, v roce 2019, po náhlém odchodu z KTM Johan skutečně uvažoval nad potenciální šancí na permanentní závodní sedačku u HRC. Samotná Honda se také angažovala a docela chytře zařídila záskok za zraněného Takaaki Nakagamiho. Zarco nastoupil do posledních tří víkendových akcí sezóny. A nebylo to vůbec špatné. Johann však po smolných okamžicích dva závody nedokončil, když musel odstoupit ze solidních míst v poli. Škoda, nicméně stálou sedačku pro následující roky získal a uplatnil se u Ducati.

Johan Zarco & LCR Honda

2014-2022: Michele Pirro, Randy de Puniet, Mika Kallio, Sylvain Guintoli a Stefan Bradl

Nezapomínejme také na „stálé“ a spolehlivé náhradníky posledních let jako Michele Pirro, Randy de Punieta, Mika Kallio, Sylvain Guintoli či Stefan Bradl.

Michele Pirro

Stefan Bradl

Informace o redaktorovi

Tomáš Scherer - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist