Nejrychlejší jezdci hodnotí testy MotoGP v Jerezu

V úterý skončil v Jerezu dvoudenní test královské kubatury, což zároveň znamená začátek zimní přestávky. Prototypy teď zamíří k výrobcům, kteří analyzují všechna získaná data tak, aby jejich vyhodnocením získali odpovědi na pořadavky, které na ně jezdci kladou v rámci přípravy nové techniky. Jak si s tím jednotlivé továrny poradí uvidíme až v testu na okruhu v Sepangu, který je na programu začátkem února 2020.

Nejrychleji zajel v testu na jihu Španělska Maverick Viňales (Monster Energy Yamaha MotoGP), který zahájil přípravu na nový ročník ve velkém stylu. Jezdec tovární Yamahy nastavil maximum 1'37,131 sekundy už v pondělí a na druhého v pořadí získal přes sedm desetin. „Cítím se na motorce opravdu dobře a jezdím správným způsobem. Včera (pondělí) jsem se cítil fantasticky ve všech odjetých kolech a to je nejdůležitější. Sezonu 2019 jsem uzavřel s ohromným pocitem a vysokou motivací, což nás posílí v přípravě na další sezonu. Yamaha pracuje velmi intenzivně, ale stále ještě potřebujeme zapracovat na maximální rychlosti. Samozřejmě v některých dalších oblastech jsme silní, ale potřebujeme se soustředit na zlepšení našich slabších stránek před dalším testem v Sepangu.“

Na druhé pozici test ukončil Marc Márquez (Repsol Honda Team), jemuž v úterý patřila první pozice časomíry. V kombinaci obou dní pak na prvního Viňalese ztratil něco přes sedm desetin. Márquez má závěr sezony o něco komplikovanější, jelikož bude muset podstoupit operaci pravého ramene. Právě kvůli tomu Španěl pracoval hodně intenzivně na různých vývojových verzích RC213V. „Poslední dva dny pro nás byly velmi pozitivní, jelikož jsme měli možnost zapracovat na materiálu pro rok 2020 a snažili se najít správný směr. První den jsme vyzkoušeli spoustu věcí a dnes (úterý) jsme začali s tím nejlepším, co jsme nalezli včera. Bohužel jsme odjeli jen dvacet kol a začalo pršet. Nebylo natolik mokro, abychom testovali mokré podmínky a nebylo ani sucho. Teď je to na personálu HRC v Japonsku, aby všechna data důkladně zanalyzoval.“

Povzbuzením pro Suzuki je rozhodně výkon jejich dvou jezdců. V testu zajel třetí čas 1'37,837 sekundy Alex Rins (Team Suzuki ECSTAR), první pětici nejrychlejších uzavřel Joan Mir (Team Suzuki ECSTAR) s kolem za 1'37,959 sekundy. „Poslední dva dny byly dobré, protože jsme si řadu věcí potvrdili a jsme hodně spokojení s novým motorem,“ uvedl Rins. „Na suché dráze se mi dnes povedlo zajet jen dva výjezdy, ale s rychlostí jsem velmi spokojen a zlepšil jsem si také čas ze včerejška.“ Premiérovou sezonu v MotoGP uzavřel testem v Jerezu Joan Mir, který řekl: „Kvůli počasí jsme toho dnes (úterý) moc nenajeli, ale podařilo se nám zapracovat na elektronice, což jsme také pocítili a viděli ten rozdíl. Zajel jsem opravdu rychlé kolo a to třebaže jsem byl na dráze jen chvilku. Celkově se po čtyřech dnech testování, tady a ve Valencii, cítím velmi dobře a už se těším až budu po zimní přestávce zpátky na motorce.“

Dvojici jezdců Suzuki rozdělil čtvrtým časem 1'37,885 sekundy Fabio Quartararo (Petronas Yamaha SRT). Francouz rozhodně nemusel být smutný, že test neukončil jako první, protože s týmem vyzkoušeli řadu novinek a nadcházející sezona tak může být ještě zajímavější než ta letošní. „Z dnešního dne (úterý) jsme toho nestačili moc vytěžit, protože jakmile jsme byli připraveni začít, tak se rozpršelo. Dělal jsem co šlo, abych nastavil nejrychlejší kolo, ale to už pršelo. Samozřejmě je to zklamání, že jsme nemohli testovat víc, třebaže dnes jsem stačil zajet pět kol v mokrých podmínkách, abychom zkontrolovali jak funguje motor a bylo to pozitivní. Dráha nebyly mokrá po celé své délce, takže pro testování nic užitečného, jen velké riziko pádu a zranění. Stále potřebujeme zapracovat na distribuci výkonu, protože to je jiné ve srovnání s aktuální motorkou, ale včerejší rychlost už byla slibná. Potřebujeme najet víc kol, ale testy to pro nás byly úspěšné.“

Druhý jezdec Petronasu Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) obsadil s časem 1'38,100 sekundy celkovou sedmou pozici ve výsledkové listině dvou dnů testů MotoGP v Jerezu. „Bohužel dnes (úterý) jsme toho moc nestihli, protože jakmile jsme byli připraveni začít, museli jsme kvůli dešti zastavit. Odpoledne jsme pak zajeli pár kol na mokru, abychom zjistili chování motoru za těchto podmínek, ale pro nás to už byl konec dne. Ohledně motoru mám velmi dobrý pocit, což je skvělý začátek. Samozřejmě je toho ještě spousta co potřebujeme zlepšit, ale směr, kterým se Yamaha vydala, je tím správným. Potřebujeme zabrat v oblasti brzdění a na to se soustředíme v Sepangu.“

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist