Nasbirano, odposlechnuto v depu – Grand Prix Jerez

Letosni mistrovskou premieru provazely i nektere zajimavosti, ktere doposud na nasich strankach nebyly zverejneny.

Kdo vsechno ma k dispozici kitovou Hondu ?
Honda Racing Corporation (HRC) dava sve tovarni dily k dispozici nasledujicim pilotum. Ve tride do 250 ccm, krome ctyr oficielnich tovarnich jezdcu: Shuhei Aoyama (JPN – Repsol Honda, out), Yuki Takahashi (JPN – Humangest, 4.), Sebastian Porto (ARG – Repsol Honda, out) a Andrea Dovizioso (ITA – Humangest, 3.), jsou to Spanel Arturo Tizon (12.) a Kolumbijec Martin Cardenas (8.) ze spanelskeho tymu BQR, exmistr sveta tridy do 125 ccm - Francouz Arnaud Vincent (10.) z nizozemske staje Molenaar a Spanel Jordi Carchano (18.) ze staje Stop & Go Racing. A o tridu niz potom vybavil japonsky gigant svymi tovarnimi dily dva jezdce tymu Caffè Latte: mistra sveta Thomase Lüthiho (SUI - out) a Sandra Corteseho (GER – 16.), dale Gabora Talmacsiho (HUN – Humangest, 8.) a Lorenza Baroniho (ITA – Humangest, 22.), stejne jako Fabrizia Laie (ITA – Valsir Seedorf – out) ci Michele Contino (ITA – Valsir Seedorf, 29.), nebo Aleixe Espargara (SPA - Würth BQR, out), ale take Bradley Smitha (GBR – Repsol, 17.), Joeye Litjense (NED – Molenaar, 33.) a Mike Di Meglia (FRA - FFM GP, 21.).
Jak dlouho jeste ve zlutem, nebo-li v barvach Camelu ?
Cigaretovy konzern Altadis (Gauloises, Fortuna) ma smlouvu s tovarnim tymem Yamaha na dva roky, tedy 2005 a 2006. A kdyz Yamaha zkusila sehnat pro Rossiho na letosni rok “nekurackeho sponzora”, tak se se zlou potazala. Firma Gauloises se citila urazena a tak zavodni reditel Yamahy, Lis Jarvis, nasel nahradniho sponzora, konkurencni Camel (drive Sito Pons). A zde prichazi k dispozici soud, nebot Altadis, resp. Gauloises trva pochopitelne na svem a nastava zde realna situace, ze behem sezony se barvy tovarniho tymu Yamahy, tedy motorky Valentina Rossiho a Colina Edwardse budou muset ze zlute barvy “prevlekat” na modrou…! ”Verime svym pravnim zastupcum”, rika suse LinJarvis. “A rozhodnout bude muset soud”, dodava dale zavodni reditel Yamahy.
”Do roka a do dne", rekl kdysi davno Jan Kozina nenavidenemu Lomicarovi
Bohuzel toto stare ceske prislovi plati i pro Japonce Tara Sekiguchiho. Ten si behem patecniho treninku, tedy 24. brezna 2006 po svem padu privodil zlomeninu stehenni kosti a musi proto vynechat minimalne dalsich sest zavodu. Ovsem, presne ve stejny den, ale o rok drive, tedy 24. brezna 2005 (tehdy to ovsem byly testy IRTA, ale take v Jerezu), spadl japonsky exmistr Evropy rovnez a zlomil si tu stejnou kost na stejne noze…a pauziroval tehdy celou polovinu zavodni sezony!
Mladi nastoupilo i do kubatury dvestepadesatek
Pouze tri piloti teto tridy (Locatelli – ten je “Oldie” teto kubatury, Sekiguchi a Vincent) maji ve svem rodnem liste napsano datum narozeni vic jak pred triceti lety. Naopak 13 pilotu je mladsich 21 let, prumerny vek teto tridy je potom 23 a nejmladsim je Francouz Jules Cluzel se svymi 17-ti lety.
Velke personalni zmeny ve tride do 250 ccm
K tomu se radi jeste obrovska fluktuace, zatimco Daniel Pedrosa, Casey Stoner a Randy de Puinet prestoupili do MotoGP, tak napr. Alex Debon se stal pouhym testovacim jezdcem Aprilie a zucastni se vybranych zavodu na divokou kartu. "Divocak" Simone Corsi se vratil do nizsi kubatury (Gilera). A dalsi, jako Mirko Giansanti, Andrea Ballerini, Steve Jenkner, Leblanc, Marchand a take nas Radomil Rous se s mistrovskym serialem rozloucili. Ovsem nove prisli Cluzel, Morelli, Tizon, Carchano, Danese, Poggiali, Simoncelli, Palombo a Shuhei Aoyama – suma sumarum 20 zmen ve startovni listine proti roku 2005.
V6 – Blata byla pouha fata morgana
Pri Grand Prix v Jerezu byl v paddocku viden i sef tymu WCM, Brit Peter Cliford. A jelikoz se cesky projekt Blata V6 ukazal jako pouha fata morgana, tak nejen proto musel sef tymu, ktery dokazal drive vyhrat i zavody GP, odhlasit svoji staj z letosniho sampionatu. “Divam se jen kolem, mozna nastoupime v roce 2007 s novym materialem. Infrastukturu a trucky jsme neprodali…”, rikal muz, ktery si v okoli Blanska dokonce koupil dum…
Boj proti vlastnimu chlebodarci
Po skonceni merenych treninku tridy do 250 ccm se Australan Anthony West se svou tri roky starou Aprilii nachazel na 6. pozici, zatimco stedre placeni tovarni jezdci KTM Hiroshi Aoyama (7.) a Manuel Poggiali (18.) byli az za nim. A jak znamo, prave Anthony West byl vloni vyhozen z tymu KTM, ackoliv hned pri svem prvnim starti zajistil hornorakouskemu tymu necekane druhe misto (ovsem za mokra). “Nikdy jsem nerikal, ze je West spatnym pilotem, ba naopak. Ovsem umi jezdit pouze s hotovym motocyklem, kdyz jsem se ho ptal, jaky je novy motocykl, slyseli jsme jen “SHIT”, rika na vysvetlenou sefkonstrukter KTM; Harald Bartol. Pikantni ovsem, ze Anthony West vzhledem k platne smlouve je i celou letosni sezonu od KTM placen, ale jak sam rika; “Moji nejvetsi motivaci je, porazet tovarni jezdce KTM!”
Po 12 letech vyhraly italske motocykly opet vsechny tri obsahove tridy
Posledni viteztsvi italskych motocyklu ve vsech trech obsahovych tridach se naposled podarilo v roce 1994 na okruhu Eastern Creek v Australii, tehdy vyhrali Kazuto Sakata ve 125 ccm, Max Biaggi ve 250 ccm (oba dva na Apriliich) a John Kocinski v 500 ccm (na Cagive). A nyni se tento hattrick podaril Alvaru Bautistovi, Jorge Lorenzovi (oba dva na Apriliich) a Lorisi Capirossimu (Ducati), pricemz to pro 33-leteho veterana, ktery svou prvni Grand Prix jel v roce 1990, zaroven znamenalo jubilejni 40. Pole – Position (z tohoto poctu se datuje 12 “Pole-Position” v kralovske tride, a 7 z toho na Ducati).

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist