Nabídku vést tým Suzuki dostal Brivio na FB účet, který ani nepoužíval

V rozhovoru pro oficiální server mistrovství světa silničních motocyklů motogp.com Davide Brivio prozradil, jak se dostal k roli šéfa týmu Suzuki MotoGP s nímž loni získal titul mistra světa v jednotlivcích (Joan Mir) i týmech (ECSTAR Suzuki Team). Brivio také prozradil proč podepsal s jezdci jako Aleix Espargaró, Maverick Viňales, Alex Rins a Joan Mir a nikoliv s jezdci jako Andrea Dovizioso, Johann Zarco nebo Jorge Lorenzo.

Ital Davide Brivio všechny překvapil, když letos oznámil odchod od Suzuki a MotoGP vůbec, protože přijal nabídku z prostředí formule 1. Alex Rins, tovární jezdec japonského výrobce prozradil, že když tuto zprávu uslyšel, jediné co ho napadlo bylo to, že se jedná o povedený vtip. Bohužel, Brivio skutečně odešel a Japonci budou muset v roce obhajoby titulu tým reorganizovat.

Jaká byla cesta k Suzuki, komentoval Davide Brivio pro motogp.com slovy: „Sahara (Shinichi Sahara, šéf projektu Suzuki MotoGP) mě oslovil prostřednictvím sítě Facebook, což bylo zvláštní, protože jsem ho nepoužíval. Mám tam profil, ale nepoužívám ho. A ani teď nevím, jak ho používat. Viděl jsem ale upozornění, tak jsem se podíval na zprávy.“

„Tam bylo jméno Sahary, který chtěl po mě vědět, jaké má Valentino Rossi plány do budoucna,“
pokračoval Brivio, který byl Rossiho konzultantem po jeho odchodu od Yamahahy. „Prozradil mi, že Suzuki plánuje v roce 2014 návrat do MotoGP a zda by byl Rossi dostupný a závodil za ně. Mluvil jsem s Valentinem, ale ten mi řekl, že jet Suzuki není jeho zájmem, protože chtěl zpátky k Yamaze, takže jsem Saharovi zdvořile odpověděl, že Valentino zájem nemá.“

„Jak jsme si psali, Sahara mě požádal, zda bych měl zájem pokud by tým postavili v Itálii. Já tehdy odpověděl, že ano, moc mě to zajímalo. Slovo dalo slovo a spolupráci jsme zahájili v 1.dubna 2013,“ dodal Davide Brivio, který byl od začátku u testování prototypu GSX-RR, koncem sezony 2014 jeli, po ročním odkladu, ve Valencii poprvé na divokou kartu a rok 2015 byl rokem jejich návratu do královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů.

První jezdecká sestava Suzuki byla Aleix Espargaró (u Suzuki 2015-2016) a Maverick Viňales (u Suzuki 2015-2016). Proč si je Brivio vybra,l Ital odpověděl slovy: „Aleixe jsme vybrali, protože už byl zkušeným jezdcem, byl rychlý a mohl nám pomoci s nastavením motorky. Co se týče Mavericka v Kataru jsem sledoval jeho první závod Moto2 a viděl, že v posledních deseti, dvanácti kolech je nejrychlejší. Hned ve druhém závodu v Austinu závod vyhrál. Viděli jsme, že je v něm něco mimořádného. Pro rok 2015 jsme také zkoušeli získat Andrea Doviziosa, ale ten se na poslední chvíli rozhodl kývnout Ducati.“

„Když Viňales odešel od Suzuki k Yamaze, rozhodli jsme se pro podpis s Andrea Iannonem
(u Suzuki 2017-2018), protože jsme chtěli zopakovat stejný postup jak dříve, jeden zkušený jezdec a nováček. Neměli jsme ale motor z něhož by vytěžil maximum. S lepším motorem v roce 2018 získal Iannone s Rinsem devět umístění na stupních vítězů a to byla dobrá sezona.“

„Dohodli jsme se na smlouvě se Zarcem, když závodil v Moto2. Takže během jeho poslední sezony Moto2 měl smlouvu se Suzuki. Museli jsme volit mezi Zarcem a Rinsem, který se také ukázal jako talent. Byla to náročná volba, ale nakonec jsme se dohodli na Rinsovi. Toto bylo v roce 2017 hodně kritizované rozhodnutí, jelikož Zarco odešel k Yamaze a s Tech3 byl velmi silný. Získával pódia zatímco Rins měl smůlu na zranění a měl problémy. Výsledky roku 2017 byly velkým zklamáním, ale o rok později Rins zabral a výkonnostně rostl.“

K angažmá Joana Mira (u Suzuki od 2019), Davide Brivio dodal: „Představa byla taková, že nasadíme dalšího nováčka jako Rins. Mysleli jsme na Joana Mira, protože titul v Moto3 (rok 2017) s deseti vítězstvími zaujalo moji pozornost. Měli jsme také možnost podepsat s Jorge Lorenzem, takže volba mezi Mirem a Lorenzem. Nebyla to ale volba mezi jezdci, ale víc o cestě, kterou chceme jít s veteránem jako Lorenzo nebo rozvíjet mladý talent.“

„Jak jsme Joana poznávali víc, věděli jsme, že je v něm něco mimořádného. Suzuki měl rád, ale jeho Manažer mi řekl, že je tam komplikace v podobě vazby na Hondu. Takže jsem se ho zeptal přímo: 'Máte zájem o Suzuki bez ohledu na vazby s Hondou? Pokud by bylo třeba rozhodnout, zda chcete k Suzuki nebo Hondě, kde chcete jít?'. A on mi na to odpověděl: 'Chci jít k Suzuki, protože Suzuki je motorka, která se přizpůsobí mému stylu jízdy.' Když jsem to uslyšel, zaleskly se mi oči a řekl jsem si, že je ten pravý!“ dodal Brivio, jenž loni s Joanem Mirem vyhrál titul mistra světa.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 3 Kč
SPIJKER přispěl 3 Kč
Mistr-kat přispěl 3 Kč
33.petr přispěl 3 Kč
fomax přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist