Malajsie pohledem našich čtvrtlitrářů

I když v Sepangu oba naši reprezentanti v závodě dvěstěpadesátek zaznamenali velmi slušný bodový zisk, rozhodně pro ně nebyl tento víkend idylickou procházkou Babiččiným údolím.

Lukáš Pešek


Nejúspěšnějším českým reprezentantem byl v Malajsii náš nejzkušenější jezdec Lukáš Pešek. Sobotní kvalifikace se mu sice příliš nevydařila a po dvou pádech skončil až na sedmnácté pozici. V nedělním závodu ale předvedl jeden ze svých velmi dobrých startů a hned po startu se posunul na jedenácté místo. O něco později předjel Locatelliho a spolu s Karlem Abrahamem všichni bojovali o pozice v první desítce. Potom se Locatelli s Abrahamem srazili a když pak ještě spadl před ním jedoucí Mattia Pasini, patřilo v závěru Velké ceny Malajsie jezdci Auto Kelly-ČP velmi dobré osmé místo.

Lukáš po závodu uvedl: „Start se mi dost povedl, škoda jen, že jsem se tam pak v prvních zatáčkách potkal s Bautistou a musel jsem uhýbat venkem a hned se mi tam vytvořila mezera od první skupiny, jinak se tam asi s Debonem, Wilairotem a Faubelem dalo jet. Pak tam probíhaly docela ostré souboje, často se předjíždělo, než se ťukli Locatelli s Abrahamem. Lüthi mi pak odjel, jeho tempo bylo na mě vysoké, jel tu opravdu skvělý stíhací závod. Zhruba od půlky závodu, když jsem si na pronásledovatele vyjel dostatečný náskok, jsem si to už hlídal a postupně zvolňoval tempo. Posledních pět kol už jsem toho měl celkem dost, protože bylo velké horko a postupně se zvyšovala i vlhkost. Za osmé místo jsem rád, splnil jsem si cíl být do desátého místa a určitě bych si rád toto umístění zopakoval i v posledním závodu ve Valencii.“ 


Majitel týmu Daniel M. Epp k dnešnímu závodu řekl: „Dnes to byl hodně těžký závod, protože bylo velké horko a vlhko a v tomto počasí dochází rychleji k vyčerpání jezdců a tím pádem i k chybám. Lukáš se s těmito specifickými podmínkami vyrovnal velmi dobře, celý závod zvládl skvěle takticky a dokázal ze špatné kvalifikační pozice vytěžit maximum.“


Karel Abraham


Ani Karlu Abrahamovi se kvalifikace nepovedla podle jeho představ, po jednom seznámení se s malajským asfaltem si zajistil patnáctou pozici na startovním roštu a do závodu tedy startoval Abaja ze čtvrté řady. On ani tým nebyli samozřejmě s kvalifikací spokojeni, a tak následovala ještě v sobotu konzultace u Aprilie, kde tovární technici nabídli několik změn na motocyklu a také Karlovi doporučili jinou stopu v některých zatáčkách. Výsledkem byl osmý čas v nedělním dopoledním warm upu, který znamenal zrychlení proti kvalifikaci o půl sekundy. Slibně vypadal i úvod závodu, kdy se Abaja dostal v pátém kole na jedenácté místo před Lukáše Peška a zdálo, že s Locatellim a Lüthim půjde dál dopředu. Jenže v šestém kole Locatelli  sice pustil Lüthiho, ale Karlovi, který jel za švýcarským pilotem, to nekompromisně zavřel a výsledkem kolize byl pád obou jezdců. Ital si zlomil zápěstí a dál už nepokračoval. Karel ale zvedl motocykl a dal se znovu do boje, aby nakonec projel cílem jako dvanáctý.

A jak Abaja viděl průběh závodu?„Naše kolize s Locatellim byla jeho chybou. Předtím se snad pětkrát ohlédl a zřejmě počítal s tím, že pustí Lüthiho. Pak mu udělal místo, ale už vůbec nepočítal s tím, že já jedu za Ťhomasem. Ve chvíli, kdy ho Lüthi předjel, tak to Locatelli zavřel a vrazil přímo do mě. On si bohužel při pádu zlomil kůstku v zápěstí, ale já se nezranil, a tak jsem zvedl motorku a pokračoval. Získal jsem čtyři body, ale závod byl slibně rozjetý, mohlo to být mnohem lepší. Sobotní hodinka u Aprilie nám dost pomohla. Já jsem trochu změnil styl jízdy a také úpravy motocyklu, i když jen malé, nám hodně pomohly."


Oba jezdci se po Velké ceně Malajsie dostali do těsného kontaktu, když se před Lukáše Peška na třinácté místo dostal Thajec Ratthapark Wilairot. Protože ten má ale stejný bodový zisk jako Lukáš a dvanáctý Roberto Locatelli s největší pravděpodobností nebude kvůli zranění při závěrečném závodě ve Valencii startovat, rozhodně je pro něho tabulkový postup ještě reálný.

Průběžné pořadí šampionátu

1 Hiroshi AOYAMA JPN Scot Racing Team 250cc 252
2 Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera 231
3 Hector BARBERA SPA Pepe World Team 214
4 Alvaro BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team 198
5 Mattia PASINI ITA Team Globalgest 128
6 Thomas LUTHI SWI Emmi - Caffe Latte 107
7 Raffaele DE ROSA ITA Scot Racing Team 250cc 106
8 Mike DI MEGLIO FRA Mapfre Aspar Team 250cc 105
9 Hector FAUBEL SPA Honda SAG 105
10 Alex DEBON SPA Aeropuerto-Castello-Blusens 101
11 Jules CLUZEL FRA Matteoni Racing 82
12 Roberto LOCATELLI ITA Metis Gilera 78
13 Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG 70
14 Lukas PESEK CZE Auto Kelly - CP 70
15 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing 64

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist