Letošní šampionát může být s deseti závody nebo nemusí být vůbec

Rok 2020 bude rezonovat ještě dlouho jako období, kdy šíření koronaviru ochromilo celý svět. Co se týče sportovní stránky, tak sezona mistrovství světa silničních motocyklů stále odkládá jednu Grand Prix za druhou a jak jde čas, mění se i názory a očekávání, co nás čeká a nemine. Z původních zvládneme všech devatenáct závodů zůstalo po nějaké době alespoň třináct GP, dnes je to kolik se zvládne, tolik bude a navíc se již uvažuje nad tím, že letošní ročník zruší kompletně celý. Máme teď sice začátek dubna, ale už nyní je vidět, že srpnová GP v Brně může být na červeném seznamu.

Na téma restartu sezony MotoGP hovořili v rozhovorech pro motosport.com a speedweek.com sportovní ředitel Ducati Paolo Ciabatti a šéf Dorny Carmelo Ezpeleta.

„Jsme zvyklí cestovat a ve skutečnosti bychom teď měli být v Austinu,“ uvedl Paolo Ciabatti. „Místo toho jsme teď zamčení doma, ale víme, že je to třeba. Samozřejmě není to nic s čím bychom počítali. Bohužel tato situace je nyní více méně stejná na celém světě. Musíme být silní, zůstat doma a doufat, že to brzy skončí a pak se vrátit k závodění a přátelům.“

„My jsme teď mimo kancelář téměř měsíc a celá společnost je od 13.března zavřená. To je velmi těžká situace, nejen z hlediska závodění, ale také pro celou společnost, jelikož se nevyrábí žádné motorky. Doufejme, že už se brzy věci vrátí do normálu v jakékoliv možné podobě.“

„Často pořádáme SKYPE konference s kanceláří, ale také se snažíme získat názor ostatních výrobců, členů MSMA. Potřebujeme přijít na opatření, která můžeme nabídnout Dorně. Jsme si jisti, že jsou super aktivní a snaží se hledat řešení, ale domnívám se, že také my můžeme přijít s návrhy nebo řešeními, která by brala v úvahu, kdy je situace natolik bezpečná, aby šampionát začal. Teď je třeba zůstat v klidu a sledovat, kdy začne epidemie ustupovat. Pak budeme muset vymyslet řešení, kdy začít šampionát a udělat to, když to bude bezpečné.“

„Doufejme, že stačíme letos odjet alespoň deset závodů, což si myslím je vzhledem k okolnostem dost. Ano není to ideální, ale my právě teď nežijeme v ideálním světě. Musíme vytvořit krizový plán a začít reagovat jak rychle to jen bude možné. Vím, že FIM tvrdí, že šampionát jde udělat s třinácti závody, ale toto je cílem za normálních podmínek, což ale v této chvíli neplatí. Důležité je začít závodit, když to bude možné, ale dřív než to uděláme, aby to pro všechny bylo bezpečné.“


V této chvíli už není letošní sezona jen o tom, zda bude třináct nebo deset závodů, dnes už se myslí i na to, že šampionát třeba nebude vůbec. Podle Ciabattiho by bylo nezodpovědné nevzít do úvahy i tuto možnost. „Jako tým i jako společnost musíme, pokud to jen jde, se snažit předvídat co se může stát. A třebaže to není nic co bychom chtěli, nevzít v úvahu fakt, že letos žádný šampionát nebude, by bylo z naši strany velmi nezodpovědné.“

Ohledně možnosti, že letošní mistrovství světa nebude vůbec, hovořil také Carmelo Ezpeleta, který pro Speedweek.com uvedl: „Myslím si, že do chvíle než bude očkovací látka proti šíření koronaviru, bude velmi komplikované, ne-li nemožné, organizovat Grand Prix a další významnější podniky. I když se život bude vracet do normálu, zákaz cestování bude platit v případě většiny zemí. Takže pro velký počet lidí nebude možné sledovat fotbalové zápasy nebo navštívit závody MotoGP.“

„Nejsem si teď jistý, zda budeme schopni letošní sezonu spustit, přestože na tom bez ustání pracujeme. Zvažujeme všechny varianty. V případě zásahu vyšší moci můžeme počet Grand Prix zredukovat. Pokud budeme mít méně závodů (než s FIM dohodnuté minimum 13GP), nedělám si z toho starosti. Stále můžeme vyhlásit mistry světa. Abych byl upřimný, pokud bude šance spustit šampionát, uděláme to. Počet závodů bez ohledu na počet závodů“

„Pokud bychom mohli začít v září, můžeme odjet víc jak čtyři nebo pět Grand Prix. Pak bychom mohli jet kalendář závodů obráceně. Odjet pár závodů v Evropě a pak zamířit do Asie, pokud bude do té doby zrušen zákaz cestování. Záleží na tom, jak se situace bude vyvíjet z celosvětového pohledu.“

„Je ale třeba pracovat s variantou, že šampionát 2020 bude zrušen. To by byl ten nejhorší možný scénář, ale museli bychom to akceptovat, jelikož bezpečí všech je na prvním místě, a svědomitě se připravovat na sezonu 2021. To je nyní velká priorita a pomáháme týmům finančně přežít rok 2020. Vyplatíme jim všechny finanční prostředky, třebaže by nakonec nebyl ani jeden závod,“
dodal Carmelo Ezpeleta, který zároveň potvrdil, že v případě nutnosti pojedou závody bez přítomnosti diváků.

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist