Kompromisní řešení změn pravidel na rok 2014

Od roku 2014 budou platit v kubatuře MotoGP některá nová pravidla, která byla dnes ve Valencii přijata na zasedání komise Grand Prix. Nově přijatá pravidla jsou kompromisním a velmi diplomatickým řešením v "boji" Dorny proti MSMA.

V zásadě se jedná o tyto změny:
  • nebyl přijat plánovaný limit otáček 16 000/min, neboť by to poškozovalo továrnu Ducati
  • továrny jako Honda, Yamaha či Ducati, které nasazují do šampionátu maximálně po čtyřech motocyklech, tedy které jsou zastoupeny v MSMA, mohou i nadále používat vlastní «electronic control unit» (ECU), ovšem v tomto případě musí použít maximálně 20 litrů pohonných hmot (to samozřejmě donutí továrny, aby se pohybovaly v rozmezí okolo 16 000/min
  • všechny ostatní motocykly musí používat jednotnou elektroniku ECU od Magneti Marelli, mohou ale mít nádrž na 24 litrů
  • továrny, které nasazují čtyři prototypy (MSMA), musí vyjít s maximálně pěti motory na sezonu (doposud šest)
  • nové továrny z MSMA (například Suzuki 2014) smí použít devět motorů, ostatní mimo MSAM pak motorů dvanáct
  • všechny motory musí být zaplombovány před zahájením sezony a jejich další vývoj během aktuální sezony je zakázán
  • v kubatuře Moto2 byl zaveden okamžitě minimální váhový limit 215 kg, tedy motocykl a pilot dohromady

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist