Kawasaki o testech v Jerezu

Fuchs Kawasaki Racing nejen o testování ve španělském Jerezu.

Včera odpoledne ukončil testování na okruhu Jerez de la Frontera také tovární tým Fuchs Kawasaki Racing, kde za vynikajícího počasí oba jezdci absolvovali mnoho testovacích kilometrů. Základem třídenního testování bylo získání informací pro dokončení nového modelu motocyklu Kawasaki Ninja ZX-RR pro rok 2005. Jak Shinya Nakano, tak i Alex Hofmann se dokázali během testování dostat na své nejlepší časy, kterými se kvalifikovali do letošní Grand Prix Španělska. Velmi potěšující je fakt, že zatímco v květnu k dosažení času potřebovali speciální měkkou kvalifikační pneumatiku, tentokrát ke stejnému výkonu stačila klasická závodní pneumatika. Velmi důležitý byl vedle testu mnoha separací pneumatik Bridgestone také test v podobě závodní simulace, který absolvoval Alex Hofmann během posledního dne testování.
Tovární tým Kawasaki se nyní přestěhuje na jihofrancouzský okruh Paul Ricard, kde bude dva dny testovat pouze mokré pneumatiky Bridgestone. Tento test se odehraje v pondělí a úterý příštího týdne a francouzský okruh byl k tomuto účelu vybrán, protože má vybudovaný vynikající systém vodního “zavlažování“ a muže se tedy na něm jezdit na mokrém asfaltu i v případě slunečního počasí. Po tomto testování si oba jezdci užijí zasloužené dovolené, když Nakano bude trávit čas doma v Japonsku, zatímco Hofmann bude ve svém domově poblíž švýcarských Alp.
Shinya Nakano
Během tří testovacích dnů jsem pracoval hlavně na motoru, protože tyto informace potřebujeme pro přípravu stroje na rok 2005. Bylo důležité potvrdit údaje, které jsme získali během sezóny, ale také otestovat několik nových dílů. Testoval jsem různé nastavení klikové hřídele, systém vstřikování paliva, ale také nové válce. Během testů pneumatik jsem našel velmi dobrou přední pneumatiku, která byla odvozená z výborné pneumatiky, jenž na konci sezóny pomohla našemu kroku kupředu. Ačkoliv se nyní chci uvolnit, již musím myslet na příští sezónu, protože každý u Kawasaki je motivován ještě vylepšit naše výsledky.
Alex Hofmann
Během tří dnů bylo výborné počasí. Nikdy jsem zde v Jerezu neviděl tak konzistentně dobré počasí. Má hlavní práce byla potvrzení informací o nastavení motocyklu, které jsme v letošní sezóně získali, a které určí náš další směr. Také jsme udělali nějakou práci na motocyklu, která by měla vést k tomu, abych se vzhledem k mé výšce cítil při jízdě klidný, jsem totiž o hodně vyšší než Shinya. Při simulaci závodu jsem jezdil stabilní časy 1:42. Mé nejrychlejší kolo na závodních pneumatikách bylo o 0,7 sekundy rychlejší než kvalifikační čas v květnu. Myslím si, že směr, jenž jsme já, ZX-RR i Bridgestone během tohoto testu našli, je pro inženýry velmi dobrý směr k jejich zimní práci.
Harald Eckl
Byla to vynikající příležitost potvrdit naše data a směr pro příští rok. Jedna věc je jistá – naše soustředění povede především na výkon motoru, ze kterého chceme dostat co nejvíce síly. Tento test potvrdil, že máme pro rok 2005 vynikající základ v podobě podvozku a také máme několik nápadů k našemu dodavateli pneumatik Bridgestone. Poslední pneumatiky se zlepšili v přilnavosti podél okrajů a tak se soustředíme na podvozek, abychom se tomuto zlepšení přizpůsobili. Je tedy před námi mnoho těžké práce, ale jistě bude tato práce oceněná.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist