Kawasaki news
Text: Tomas Mysliveček | Foto: TZ | Zveřejněno: 27.1.2008 | Zobrazeno: 1 995x
Kawasaki opět „zlehka“ komentovala situaci okolo svých motorů. V několika větách opět potvrdila odhodlání vytěžit maximum z testování screamru, tj. motoru s jinak časovaným zapalováním než u motoru big-bang. Zajímavější je ale komentář týkající se použití pneumaticky ovládaných ventilů. Tato technologie obecně je přenesená z vývoje pohonných jednotek pro F1. „Zelení“ ovšem uvedli, že místo aby se vydali obvyklejší cestou „nacpat“ motor, resp. technologii F1 do rámu MotoGP, navrhovali, za pomoci třetí strany, vše nově, speciálně pro motocykly. Že se jim to dařilo, dokazuje i to, že loni měli po Ducati pravděpodobně nejrychlejší motorku.
A když už jsme u Hondy, tak ta, přestože také vidí budoucnost v použití vzduchových ventilů, zatím ve vývoji nových motorů pokročila nejméně, a dokonce uvažuje o dočasném pozastavení testů! Pro úplnost, s pneumatickým ovládáním ventilů vstoupili už do minulé sezóny Kawasaki a Suzuki a také tovární tým Yamahy má tuto technologii k dispozici. Ducati jde vlastní cestou díky patentově chráněnému desmodromickému rozvodu (ventil je jednou vačkou otevřen, druhou zavřen, chybí tedy pružina která je u vysokootáčkových motorů do jisté míry limitujícím faktorem).
Informace o redaktorovi
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)